با وجود ادعاهای “تقلبی” ترامپ ، اعتبار انتخابات دست نخورده است آمریکا و کانادا

[ad_1]

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با وجود تداوم تلاش های رئیس جمهور دونالد ترامپ برای اثبات خلاف ، آلوده به تقلب گسترده رای دهندگان یا بی نظمی در شمارش آرا نشده است.

ترامپ با رد شناخت از انتخابات ، اظهار داشت که پیروز می شد اگر آرای “غیرقانونی” که در چندین ایالت از دست داده یا در حال حاضر عقب نیست شمرده می شد. اما ترامپ و متحدانش هیچ مدرکی ارائه نداده اند و چالش های حقوقی آنها تا حد زیادی توسط دادگاه ها رد شده است.

تحقیقات غیرحزبی در انتخابات قبلی نشان داده است که تقلب در رای دهندگان بسیار نادر است. کارمندان دولت هر دو حزب و همچنین ناظران بین المللی نیز گفتند که انتخابات 2020 به خوبی پیش رفت.

نیویورک تایمز با نمایندگان انتخابات در 45 ایالت ایالات متحده به نمایندگی از احزاب جمهوری خواه و دموکرات صحبت کرد و همه آنها گفتند که هیچ مدرکی مبنی بر تقلب گسترده یا بی نظمی وجود ندارد.

فرانک لاروز ، وزیر امور خارجه اوهایو به تایمز گفت: “ظرفیت انسانی زیادی برای اختراع چیزهایی وجود دارد که درباره انتخابات صحت ندارند.” “نظریه های توطئه و شایعات و همه این موارد در حال رشد است. به دلایلی ، انتخابات این نوع اساطیر را به وجود می آورد. “

نگاهی به انتخابات و ادعاهای ترامپ:

امسال چند نفر رأی دادند؟

بیش از 150 میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری رای دادند. از سه شنبه شب ، یک هفته پس از انتخابات ، رئیس جمهور منتخب جو بایدن تقریباً پنج میلیون رای بیشتر از ترامپ به دست آورد.

بایدن 290 رأی در کالج انتخاباتی در برابر 214 رأی دارد. آسوشیتدپرس هنوز برنده را در آلاسکا ، جورجیا یا کارولینای شمالی مشخص نکرده است. نتایج انتخابات در گرجستان بسیار نزدیک است تا اعلام شود.

وزیر امور خارجه جورجیا ، براد رافنسپرگر ، روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: “از نظر ریاضی ، شما در واقع باید یک سرشماری کامل از همه انجام دهید زیرا حاشیه بسیار نزدیک است.” “ما می خواهیم این کار را قبل از پایان هفته شروع کنیم.”

از میان کشورهایی که ترامپ بیشتر مورد هدف قرار گرفته و گفته می شود آلوده به تقلب است ، بایدن در همه آنها رهبران کوچک اما قابل توجهی دارد. رهبر حزب دموکرات در آریزونا ، جورجیا ، میشیگان ، نوادا ، پنسیلوانیا و ویسکانسین است.

انتخابات چگونه برگزار شد؟

چندین کشور با موفقیت اقدامات رای گیری را در طی شیوع ویروس کرونا انجام داده اند. قلعه دموکراتیک کالیفرنیا به عنوان مثال سیستم رأی گیری پستی خود را بهبود بخشیده و مطابق انتظار برای بایدن تحویل داده است. اما ترامپ به راحتی بر جمهوری خواهان نبراسکا ، داکوتای شمالی و مونتانا پیروز شد ، همه ایالاتی که امسال نیز رای گیری نامه ای را به طور قابل توجهی گسترش دادند.

تقریباً 20 سال پس از حضور در مرکز سرشماری مورد مناقشه ، فلوریدا رای گیری زودهنگام را پذیرفت و به رای دهندگان اجازه داد تا بدون عذرخواهی به صورت غیابی رای دهند. AP در ساعت 12:35 بعد از ظهر چهارشنبه از فلوریدا خواستار ترامپ شد.

شمارش آرا در سه ایالت میدوسترن که چهار سال پیش به ترامپ پیوستند ، کند بود و این بار به بایدن تبدیل شد: “دیوار آبی” میشیگان ، پنسیلوانیا و ویسکانسین. این به دلیل افزایش تعداد آرا ارسال شده از طریق پست است ، که کمپین بایدن طرفداران خود را بر آن داشت تا به دلیل همه گیری ، از آنها به عنوان یک اقدام ایمنی استفاده کنند. ترامپ به اشتباه استدلال كرد كه برگه های رای گیری از طریق پست ارسال می شود و طرفداران وی را ترغیب می كند تا در روز انتخابات شخصاً ظاهر شوند.

در نتیجه ، ترامپ در روز انتخابات هر سه کشور را به رأی گیری هدایت کرد ، اما با شمارش آراots این مشتریان احتمالی حذف شدند.

هر سه کشور عمدتاً توصیه های ناظران غیرحزبی را برای گسترش روزنه شمارش آرا to که باید قبل از روز انتخابات از طریق پست ارسال شود ، نادیده گرفتند. یک روز میشیگان مقامات انتخاباتی را داد و پنسیلوانیا و ویسکانسین اجازه شمارش قبلی را ندادند. هر سه کشور مجلس قانونگذاری جمهوری دارند.

چالش ترامپ چیست؟

مبارزات انتخاباتی ترامپ حداقل در پنج کشور بیش از ده پرونده قضایی تشکیل داده است. سه شنبه شب ، مقامات مبارزات انتخاباتی گفتند كه آنها دادخواست جدیدی را در میشیگان مطرح می كنند و در بخشی از ادعا كردند كه ناظران نظرسنجی مورد آزار و اذیت یا رد قرار گرفته اند و از وزیر امور خارجه خواسته اند كه نتایج انتخابات را تأیید نكند. وکیل مدافع مارک ثور هرن قول “شواهد عظیم” و انبوهی از بیانیه ها را داد.

ناظران نظرسنجی نقشی در شمارش آرا ندارند.

در پنسیلوانیا ، مبارزات انتخاباتی دادگاه عالی ایالتی را به چالش کشید که به مقامات اجازه می داد تا سه روز پس از انتخابات ، برگه های رای گیری را برای نامه های الکترونیکی بپذیرند ، البته به شرطی که تا روز انتخابات مهر شده باشد. ترامپ همچنین علیه ناظران مبارزات انتخاباتی که ادعا می شود شاهد شمارش آرا در پنسیلوانیا نیستند ، شکایت کرده است. رأی موقت

تاکنون ، ترامپ یک پیروزی داشته است: دادگاه ایالتی حکم داد که باید به ناظران مبارزات انتخاباتی وی نزدیک به شمارش آرا واقعی اجازه داده شود. این تصمیم تاثیری در نتیجه مسابقه نداشت.

چهار دادخواست دیگر که توسط این کمپین تنظیم شده بود رد شد. دیگران جلو هستند.

روز دوشنبه ، مبارزات انتخاباتی وی شکایتی را آغاز کرد تا پنسیلوانیا را مجبور کند نتایج انتخابات را به طور کامل تأیید نکند. این دادخواست 85 صفحه ای خود دلیلی بر تقلب در رأی دهندگان ندارد ، مگر چند ادعا ، مانند كارگر انتخابات شهرستان چستر كه با تغییر آرا set تعیین شده از سوی یك نامزد دیگر برای ترامپ ، آرا with را با “رأی بیش از حد” تغییر داد.

رهبران ارشد دموکرات ها در این ایالت ترامپ را به تلاش برای سلب حق رأی دادن از رأی دهندگان و خنثی کردن انتخابات باخته متهم کرده اند.

متحدان ترامپ چه می گویند؟

وکلای ترامپ و ستاد مبارزات انتخاباتی می گویند که انتخابات به پایان نرسیده است و آنها در حال تحقیق در مورد ادعاها در چندین کشور هستند ، اگرچه هنوز هیچ مدرکی مبنی بر تقلب گسترده ای که بر نتیجه مسابقه تأثیر داشته باشد ، ندارند. بهترین جمهوری خواهان از تلاش های رئیس جمهور برای مبارزه با نتایج انتخابات در دادگاه حمایت کرده اند.

میچ مک کانل رهبر اکثریت مجلس سنا گفت ترامپ “صد در صد از حقوق خود برخوردار است تا اتهامات خلاف را مورد پیگرد قانونی قرار دهد و گزینه های قانونی خود را بسنجد.” دادستان کل ویلیام بار به وزارت دادگستری اجازه داده است تا “ادعاهای روشن و ظاهرا معتبر بی نظمی” را تحقیق کند.

بعد چه اتفاقی می افتد؟

تمام اختلافات سرشماری در هر ایالت باید تا 8 دسامبر به پایان برسد. اعضای کالج انتخاباتی در 14 دسامبر رأی می دهند. مجلس آمریكا و سنا در 6 ژانویه 2021 جلسه مشتركی را برای شمارش آرا of رای دهندگان در هر ایالت برگزار كردند.



[ad_2]