“بحران جدی”: سازمان ملل متحد می گوید: 20،000 جنگنده خارجی در لیبی | خاورمیانه

[ad_1]

نماینده فعلی سازمان ملل برای این کشور جنگ زده می گوید که حضور جنگجویان خارجی “نقض تکان دهنده” حاکمیت لیبی است.

سخنگوی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه هشدار داد ، حداقل 20،000 جنگنده و مزدور خارجی در لیبی هستند و باعث ادامه “بحران جدی” می شود زیرا سلاح ها به کشور جنگ زده آفریقای شمالی ادامه می یابد.

استفانی ویلیامز ، نماینده فعلی سازمان ملل در لیبی در نشست آنلاین مجمع گفتگوی سیاسی لیبی گفت: “این یک نقض تکان دهنده ای از حاکمیت لیبی است … نقض آشکار تحریم تسلیحاتی.”

این مجمع 75 عضوی در تلاش است تا طرف های متخاصم لیبی را در مورد سازوكاری برای ایجاد یك دولت انتقالی برای هدایت این كشور در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی دسامبر 2021 وادار كنند.

این مجمع بخشی از تلاش سازمان ملل برای پایان دادن به هرج و مرج در لیبی است ، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت که پس از قیام مورد حمایت ناتو در سال 2011 ، معمر قذافی ، رهبر پیشکسوت سرنگونی و کشته شدن ، مورد خشونت قرار گرفت.

از سال 2015 ، این کشور تحت سلطه گروه های مسلح قرار گرفته است و بین دو دولت به شدت مخالف تقسیم شده است: دولت توافق ملی با میانجیگری سازمان ملل (GNA) و یک دولت رقیب در شرق ، با پشتیبانی خلیفه حفتار فرمانده نظامی لشکر.

ویلیامز بعدا به الجزیره گفت: “همه شرکت کنندگان باید خواسته های لیبی را برای ترک کشور رعایت کنند تا لیبیایی ها متحد شوند تا آتش بس اجرا شود و ارتش عقب نشینی کند.”

اظهارات وی بیانگر عصبانیت وی از عدم پیشرفت در ترک جنگجویان و مزدوران خارجی از لیبی است که بخشی از توافق آتش بس بود که در ماه اکتبر امضا شد.

ویلیامز اضافه کرد: “اینجا در کنار کسی نیست.” “اکنون یک حوزه انتخابیه برای تغییر در کشور وجود دارد. ترسهای اساسی وجود دارد ، عدم اعتماد موجه بین کشورهای مختلف. اما کشور در حال دور شدن است. “

“رفتار بدون مجازات”

آتش بس مهلت سه ماهه را برای خروج نیروهای خارجی از لیبی تعیین کرده است. به گفته کارشناسان سازمان ملل هزاران نفر – از جمله روس ها ، سوریه ها ، سودانی ها و کانادایی ها – از کشورهای رقیب جذب شده اند.

ویلیامز همچنین با “مصونیت از مجازات” به دولتهای خارجی نامشخص حمله کرد و با مزدوران و سلاح ها درگیری لیبی را تعمیق بخشید.

هفتار – با حمایت مصر ، روسیه و امارات متحده عربی – در آوریل 2019 حمله ای را به پایتخت ، طرابلس آغاز کرد ، اما در ژوئن توسط GNA با پشتیبانی نظامی از ترکیه در عملیاتی مورد ضرب و شتم قرار گرفت که نیروهایش را به شهر ساحلی مرکزی سرت برگرداند. زادگاه قذافی.

ویلیامز همچنین در مورد “سقوط شبکه برق” قریب الوقوع در لیبی به دلیل فساد و سوage مدیریت هشدار داد ، و خاطرنشان کرد که با توجه به اینکه تنها 13 نیروگاه از 27 نیروگاه لیبی ، فقط به 13 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد ، بلافاصله یک میلیارد دلار سرمایه گذاری در زیرساخت ها لازم است. تابع.

وی گفت 1.3 میلیون نفر از بیش از 6.8 میلیون نفر لیبی انتظار می رود که در ماه ژانویه به کمک های بشردوستانه نیاز داشته باشند.



[ad_2]