بحران لبنان: ماکرون فرانسوی صندوق کمک دائمی را اعلام کرد اخبار فرانسه

[ad_1]

بیروت، لبنان – رئیس جمهور فرانسه ، امانوئل مکرون روز چهارشنبه اعلام کرد که بانک جهانی میزبان یک صندوق بشردوستانه برای بحران در لبنان است و می گوید که این کمک ها سیاستمداران فزاینده ای از کشور را دور می زند و مستقیماً به مردم لبنان و سازمان های غیردولتی قابل اعتماد می رود.

ماکرون در حال سخنرانی در یک کنفرانس بین المللی بود که توسط فرانسه و سازمان ملل برگزار شد و هدف آن ارزیابی سلب قدرت میلیون ها دلار از کمک های وعده داده شده توسط جامعه جهانی پس از انفجار گسترده در بندر بیروت در ماه اوت بود.

انفجار بندر قسمتهای زیادی از بیروت را نابود کرد و 200 کشته و 6500 زخمی برجای گذاشت. تا به امروز ، ماكون گفته است كه 338 میلیون دلار برای نیازهای فوری مانند امنیت غذایی ، مراقبت های بهداشتی ، آموزش و حفاظت از اماكن فرهنگی و فرهنگی پرداخت شده است.

این انفجار همچنین بحران اقتصادی کشور را عمیق تر کرد ، که سال گذشته با خشک شدن حواله های خارجی آغاز شد و منجر به اعتراضات گسترده ای شد که خواستار اصلاحات گسترده سیاسی بودند.

لبنان در حالی که اقتصادش همچنان در بحران است ، جهش های شدیدی را در سطح بیکاری و فقر رقم می زند [File: Hassan Ammar/AP Photo]

از آن زمان به بعد ، پوند لبنان حدود 80 درصد ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده است – که باعث تورم حباب ، ورشکستگی تجاری و جهش چشمگیر بیکاری و فقر می شود. شیوع روزافزون COVID-19 تهدید می کند سیستم بهداشتی شکننده لبنان را در دست بگیرد.

با لرزش عادی لبنان ، نخبگان حاکم کشور می توانند جلوی اصلاحات را بگیرند و مانع اصلاحاتی شوند که پیش شرط باز کردن میلیاردها کمک بین المللی وعده داده شده است.

در گزارشی تند منتشر شده در روز سه شنبه ، بانک جهانی گفت که لبنان در یک “افسردگی عمدی” ناشی از اقدامات – و فقدان آن – از مقامات سیاسی و مالی کشور قرار دارد.

اقتصاد این کشور در سال 2019 6.7 درصد کاهش یافته و انتظار می رود در سال 2020 با رشد عظیم 19.2 درصدی روبرو شود.

در گزارش بانک جهانی آمده است: “در شرایط کنونی ، بحران اقتصادی در لبنان هم عمیق تر و هم طولانی تر از بیشتر بحران های اقتصادی خواهد بود”. 2021

“تعهدات انجام نشده”

پس از استعفا دولت دوم لبنان پس از بمب گذاری در بیروت ، ماکرون درخواست خود را برای ایجاد یک دولت سریع لبنان تمدید کرد. رئیس جمهور فرانسه گفت که دولت جدید باید به اجرای نقشه راه اصلاحات متعهد شود که همه نیروهای اصلی سیاسی این کشور در دیدارهای ماکرون در بیروت در ماه سپتامبر با آن موافقت کردند.

“این تعهدات تا به امروز انجام نشده است. تاکنون هیچ چیزی نشان نمی دهد که این حرف بیش از کلمات باشد. ” “این نقشه راه اجتناب ناپذیر است و به نفع حیاتی لبنان است. این نیز خواسته مردم لبنان است. “

ماکرون گفت فرانسه همچنان به قول خود “برای همراهی با لبنان در طولانی مدت – بدون قید و شرط – برای این بخش از کمک های ما ادامه می دهد.”

وی قصد دارد در ماه دسامبر ، سومین سفر خود در چهار ماه گذشته ، به بیروت بازگردد تا فشارهای خود را برای اصلاحات ادامه دهد.

ویروس کرونا ویروس کرونا را تهدید می کند که سیستم بهداشتی درمانی این کشور را تصاحب کند زیرا اقتصاد لبنان همچنان در بحران است و طبقه سیاسی آن نتوانست اصلاحاتی را ایجاد کند که کمک های بین المللی را باز کند. [File: Hassan Ammar/AP Photo]

اما در مقابل یک طبقه سیاسی بی امان ، برخی خواستار اقدامات تنبیهی ماکرون شده اند.

دیده بان حقوق بشر (HRW) روز چهارشنبه با اقدامی بی سابقه خواستار “مجازات اعضای طبقه سیاسی که دادگستری داخلی را ناتوان کرده اند” شد.

HRW گفت: “فرانسه نیاز به همکاری با کشورهای دیگر دارد تا رهبرانی را که علیه آنها شواهد معتبری مبنی بر فساد منجر به نقض حقوق بشر وجود دارد ، مجازات کند ، آنها را علناً به اشتراک بگذارد و روند بازیابی دارایی را آغاز کند.”

وی افزود: “اگر رهبران لبنان موفق شوند در هنگام انفجار نیمی از سرمایه ، از پاسخگویی جلوگیری کنند ، در این صورت آنها از کارشکنی در ابتکارات اصلاحات و ادامه سرقت ثروت عمده خود از مردم لبنان در حالی که کشور به دنبال فروپاشی اقتصادی است ، منزجر نخواهند شد.” گروه

فرانسه ، كه از 1920 تا 1943 لبنان را تحت كنترل خود داشت ، طی دو دهه گذشته بارها و بارها برای لبنان كمك كرده و چهار كنفرانس بین المللی اهداكنندگان ترتیب داده است كه در آن كشورها و سازمانها حدود 24 میلیارد دلار به اصطلاح وام و كمك برای پروژه های توسعه وعده داده اند.

کنفرانس CEDRE در سال 2018 آخرین کنفرانس بود که بسته به اصلاحات 11 میلیارد دلار تعیین شد. اما هرگز عملی نشدند.

کنفرانس روز چهارشنبه اساساً ضد CEDRE بود ، کنفرانسی برای کاهش فروپاشی لبنان به جای وعده دادن وام های توسعه در ازای اصلاحات.

به جای پول برای بزرگراه ها و نیروگاه های جدید ، لبنانی ها تاکنون 12500 تن آرد گندم دریافت کرده اند. کمک مالی برای 73،000 نفر و تمبر غذا برای 17،000؛ سرپناهی برای 25000 نفر کارهای تعمیر 8000 واحد مسکونی. به گفته ماکرون ، و مواد و تجهیزات برای 90 مدرسه و حدود 30 بیمارستان.

رئیس جمهور هشتگانه کشور ، میشل عون ، در یک سخنرانی در این کنفرانس گفت که هر گونه کمک – “به هر روش ، مکانیسم یا ابزار و هر کانال دیگری که استفاده می کنید” مورد استقبال قرار می گیرد – تا زمانی که تحت نظارت سازمان ملل و اهدا کنندگان باشد. کشورها.

آون گفت که لبنان در تلاش است تا 246 میلیون دلار وام از بانک جهانی برای ایجاد یک شبکه امنیت اجتماعی برای نیازمندان در نتیجه بحران های فعلی کشور ، از جمله COVID-19 ، تأمین کند.



[ad_2]