برزیل می گوید آزمایش واکسن COVID علیه چین ممکن است پس از تعلیق از سر گرفته شود | آمریکای لاتین

[ad_1]

تنظیم کننده سلامت اجازه می دهد تا آزمایشات بالینی برزیل در مراحل آخر از سر گرفته شود ، که پس از مرگ موضوع متوقف شد.

تنظیم کننده سلامت برزیل Anvisa اجازه از سرگیری آزمایشات بالینی برزیلی در اواخر مرحله واکسن چینی Sinovac COVID-19 را که پس از مرگ موضوع مطالعه به حالت تعلیق درآمده بود ، ثبت کرد ، به عنوان خودکشی در سائو پائولو.

تصمیم برای متوقف کردن آزمایش – یکی از سه مطالعه مهم سینوواک در اواخر مرحله – توسط سازمان دهندگان آن مورد انتقاد قرار گرفت ، آنها گفتند که آنها از این حرکت متعجب شده اند و نیازی به توقف مطالعه ندارند زیرا مرگ هیچ ارتباطی با واکسن ندارد.

م Instituteسسه پزشکی بوتانتان برزیل روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت که آزمایشات خود را از سر می گیرد.

رئیس جمهور برزیل ، جائر بولسونارو ، منتقد دیرینه چینی که واکسن سینوواک را – بدون مدرک – به عنوان فقدان اعتبار رد کرد ، توقف روز دوشنبه را یک پیروزی شخصی خواند.

برزیل با حداقل 5.7 میلیون مورد یکی از بدترین شیوع COVID را دارد [File: Eraldo Peres/AP]

چهارشنبه شب ، با این حال ، بولسونارو بار دیگر تأکید کرد که دولت وی هر واکسنی را که توسط Anvisa و وزارت بهداشت تأیید شود ، خریداری می کند که در صورت تأیید ، در نهایت می تواند واکسن Sinovac را نیز شامل شود.

این تعلیق تنش های بین بولسونارو و فرماندار سائوپائولو ، جوآو دوریا را که خواستار واکسن چینی است ، قصد دارد در ژانویه در ایالت خود آزاد کند ، با کمک یا بدون کمک فدرال ، افزایش داد.

تظاهرات کننده ای با ماسک صورت با علامت “بدون واکسن. تظاهرات دوریا علیه ژائو دوریا ، فرماندار سائوپائولو و واکسن چینی Sinovac [File: Amanda Perobelli/Reuters]

روز چهارشنبه ، Anvisa در بیانیه ای گفت که اطلاعات اولیه دریافت شده در مورد پرونده منجر به تعلیق ناقص است و علت “رویداد نامطلوب جدی” از دست رفته است. وی پیشنهادات مبنی بر اینکه این تصمیم می تواند انگیزه سیاسی داشته باشد را رد کرد.

آژانس گفت: “پس از ارزیابی داده های جدید ارائه شده توسط حامی مالی … Anvisa درک می کند که دلایل کافی برای از سرگیری واکسیناسیون وجود دارد.”

Anvisa اضافه کرد: “لازم به توضیح است که تعلیق لزوما به این معنی نیست که کالای مورد بررسی کیفیت ، ایمنی یا کارایی را ارائه نمی دهد.”

سینوواچ در بیانیه ای گفت: “ما از ایمنی واکسن اطمینان داریم ، نظارت دقیق و شروع به موقع آزمایش های بالینی توسط Anvisa را درک و قدردانی می کنیم.”

برزیل با بیش از 5.7 میلیون مورد تایید شده و 163000 مرگ یکی از بدترین شیوع COVID-19 در جهان را دارد.

بولسونارو به دلیل تخلیه مداوم ویروس و خطرات آن مورد انتقاد قرار گرفت.

روز سه شنبه ، وی گفت که برزیلی ها “باید با ویروس کنار بیایند” ، افزود: همه ما روزی خواهیم مرد.



[ad_2]