بریتانیا متعهد شد موشک‌ها و پهپادهای بیشتری برای حمله دوربرد به اوکراین ارائه کند | اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

در حالی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور آمریکا برای دیدار با همتای بریتانیایی خود، توقفی غافلگیرکننده داشت، بریتانیا به اوکراین قول سلاح‌های بیشتری برای مبارزه با روسیه داده است.

زلنسکی روز دوشنبه با هلیکوپتر در چکرز کورت، پناهگاه رسمی رهبر بریتانیا در کشور فرود آمد، جایی که ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا با دست دادن و در آغوش گرفتن از وی استقبال کرد.

دفتر سوناک اعلام کرد که بریتانیا آماده است تأیید کند که صدها موشک دفاع هوایی دیگر و همچنین «هواپیمای بدون سرنشین دوربرد» با برد بیش از 200 کیلومتر (124 مایل) در اختیار اوکراین قرار داده است.

زلنسکی، در دومین سفر خود به بریتانیا از زمان حمله روسیه به کشورش در فوریه 2022، از متحد سرسخت خود تشکر کرد و گفت که جنگ نه تنها برای اوکراین، بلکه برای کل اروپا نیز یک موضوع امنیتی است.

سوناک به زلنسکی گفت که “رهبری، شجاعت و سرسختی شما در کشورتان الهام بخش همه ماست.”

در چند روز گذشته، زلنسکی از فرانسه، آلمان و ایتالیا دیدن کرده است و در حالی که اوکراین برای بازپس گیری سرزمین های تصرف شده از روسیه آماده می شود، به دنبال کمک های بیشتر بوده است.

کرملین گفت که تعهد لندن برای تامین تسلیحات بیشتر به اوکراین “بسیار منفی” است، اما در عین حال معتقد است که این تدارکات به طور چشمگیری روند جنگ را تغییر نخواهد داد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: بریتانیا به دنبال این است که در خط مقدم کشورهایی باشد که به پمپاژ سلاح به اوکراین ادامه می دهند. بار دیگر تکرار می‌کنیم، این نمی‌تواند تأثیر شدید و اساسی بر نحوه اجرای عملیات ویژه نظامی داشته باشد. [in Ukraine] آشکار می شود. اما قطعاً منجر به تخریب بیشتر، اقدامات بیشتر می شود… این کل داستان اوکراین را بسیار پیچیده تر می کند.”

بریتانیا با ارسال موشک های کوتاه برد کیف و تانک های چلنجر و آموزش 15000 سرباز اوکراینی در خاک بریتانیا، به یکی از متحدان اصلی نظامی اوکراین تبدیل شده است.

هفته گذشته، بریتانیا اعلام کرد که موشک‌های کروز طوفان سایه را به اوکراین ارسال کرده است که برد آنها بیش از 250 کیلومتر (155 مایل) است، اولین تحویل شناخته شده سلاحی که کی‌یف مدت‌هاست از متحدانش می‌خواست.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه برای اولین بار اعلام کرد که یک موشک طوفان سایه که توسط بریتانیا به اوکراین تحویل داده شده بود را سرنگون کرده است.

این وزارتخانه در نشست روزانه خود در مورد این درگیری گفت که موشک کروز و همچنین موشک های هیمارس و HARM ساخت آمریکا با برد کوتاه تر را سرنگون کرده است.

هیمارس
(الجزیره)

بریتانیا اولین کشوری است که به طور علنی موشک‌های کروز دوربرد را به کی‌یف عرضه می‌کند، که می‌تواند به نیروهای اوکراینی اجازه دهد تا نیروهای روسی و انبارهای تدارکات را در پشت خط مقدم در حالی که برای یک ضد حمله بزرگ آماده می‌کنند، هدف قرار دهند.

در همین حال، زلنسکی گفت که متحدان برای ایجاد یک “ائتلاف جنگنده” برای تامین دفاع هوایی حیاتی اوکراین به کار بیشتری نیاز دارند.

در حالی که سخنگوی سوناک گفت که هیچ هواپیمایی ارائه نخواهد شد، نخست وزیر گفت که بریتانیا بخش مهمی از ائتلاف خواهد بود و آموزش خلبانان جنگنده اوکراینی را از تابستان امسال آغاز خواهد کرد.

داونینگ استریت گفت که سوناک همچنین از متحدان برای ارائه حمایت بیشتر از اوکراین در نشست سران G7 در ژاپن در اواخر این هفته فشار خواهد آورد.

پیش از این، دفتر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، بدون اشاره به ارقام مشخص، اعلام کرد که کشورش ده‌ها تانک سبک، خودروی زرهی و سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری را «در هفته‌های آینده» تحویل خواهد داد.

دفتر مکرون اعلام کرد که حدود 2000 سرباز اوکراینی نیز در سال جاری در فرانسه و نزدیک به 4000 سرباز دیگر در لهستان به عنوان بخشی از تلاش گسترده تر اروپا آموزش خواهند دید.

فرانسه یک هواپیما برای بردن زلنسکی به آلمان فرستاده بود، جایی که او اوایل روز یکشنبه با اولاف شولز صدراعظم آلمان ملاقات کرد.

این اولین سفر وی به برلین از زمان آغاز تهاجم بود و یک روز پس از آن صورت گرفت که دولت آلمان بسته جدید کمک نظامی به اوکراین به ارزش بیش از 2.7 میلیارد یورو (3 میلیارد دلار) شامل تانک، سیستم های ضد هوایی و مهمات را اعلام کرد. .

آلمان پس از اینکه در ابتدا در ارائه تسلیحات مرگبار به اوکراین مردد بود، به یکی از بزرگترین تامین کنندگان تسلیحات به اوکراین تبدیل شد، از جمله تانک های نبرد لئوپارد 1 و 2 و سیستم پیشرفته دفاع هوایی IRIS-T SLM. تجهیزات مدرن غربی برای موفقیت اوکراین در حمله متقابل برنامه ریزی شده خود بسیار مهم تلقی می شود.

[ad_2]