بزرگترین وعده های ترامپ: آیا او عمل کرد؟ | آمریکا و کانادا

[ad_1]

با نزدیک شدن به روز انتخابات ، رئیس جمهور دونالد ترامپ و نامزد دموکرات وی ، جو بایدن ، آخرین قدم های خود را در مقابل رأی دهندگان آمریکایی برمی دارند ، آینده را بالا می برند و به خصوص در مورد دستاوردهای خود رجزخوانی می کنند.

در اینجا ما پنج وعده بزرگ ترامپ را از مبارزات انتخاباتی خود در سال 2016 برای اندازه گیری پیشرفتی که به عنوان رئیس جمهور داشته است ، شکست می دهیم:

دیوار مرزی

ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود در سال 2016 ریاست جمهوری ، قول داد: “ما یک دیوار بزرگ در امتداد مرز جنوبی خواهیم ساخت – و مکزیک هزینه آن را پرداخت خواهد کرد.” در طول دوره ریاست جمهوری خود ، ترامپ بارها ادعا کرده است که دولت او “به امن ترین مرز در تاریخ ایالات متحده رسیده است” و خاطرنشان کرد که دیوار با سرعت در حال ساخت است[16km] 10 مایل در روز.

بخشی از دیوار مرزی که گفته می شود با پول حامیان ترامپ ساخته شده است که به کمپین سرمایه گذاری گسترده موسوم به “ما دیوار را می سازیم” کمک کردند در مرز ایالات متحده و مکزیک در سیوداد خوارز مکزیک دیده می شود. [Jose Luis Gonzalez/Reuters]

ترامپ همچنین به استدلال خود در مورد اینکه مکزیک متحمل هزینه ها خواهد شد ادامه می دهد. ترامپ در تظاهراتی در فلوریدا در 12 اکتبر گفت: “مکزیک پول می دهد ، آنها از گفتن آن متنفرند.” ترامپ تعرفه هایی را برای واردات مکزیک پیشنهاد کرده و “هزینه مرزی کوچک” دیوار را تأمین می کند.

مرز بین ایالات متحده و مکزیک تقریباً 3،145 کیلومتر (1954 مایل) طول دارد. طبق گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده ، 597 کیلومتر (371 مایل) دیوار تا 19 اکتبر ساخته شده است ، اما تقریباً 8 کیلومتر (5 مایل) از آن دیوار جدید ساخته شده است – مابقی ساخت و ساز یا بازسازی سازه های موجود است.

علاوه بر این ، مکزیک هیچ بخشی از دیوار را پرداخت نکرده است. در عوض ، دولت ایالات متحده میلیاردها دلار صرف پول مالیات دهندگان برای بزرگ شدن کرده است. دولت یک توقف تاریخی 35 روزه را تجربه کرد که در دسامبر 2018 آغاز شد ، زمانی که ترامپ درخواست 5.7 میلیارد دلار برای ساخت دیوار را داشت. از آن زمان ، ترامپ جهت تأمین هزینه ها ، بودجه های فدرال را هدایت کرده است. جزئیات و زمان “هزینه های” پیشنهادی ترامپ همچنان نامشخص است.

لغو و جایگزینی Obamacare

ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود در سال 2016 ریاست جمهوری ، قول داد که “اگر اوباماکر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود” “بلافاصله اوباماکر را لغو و جایگزین کند” و گفت اگر این کار را نکرد ، “مراقبت های بهداشتی آمریکا را برای همیشه نابود خواهد کرد”. گرچه نه ترامپ و نه مایک پنس معاون رئیس جمهور جایگزینی مشخص برای مراقبت های بهداشتی در طول کارزار انتخاب نکردند ، آنها قول دادند “از آمریکایی ها با شرایط قبلی محافظت کنند”.

حامیان دونالد ترامپ ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری ، هنگامی که اوباماکر را هنگام تجمع در هرینگتون ، دلاور ، در 22 آوریل 2016 ذکر کرد ، با واکنش های مبهمی واکنش نشان دادند. [File: Jonathan Ernst/Reuters]

این طرح که رسماً تحت عنوان قانون مراقبت مقرون به صرفه شناخته می شود ، مدتهاست توسط جمهوری خواهان مورد انتقاد قرار گرفته است ، زیرا آنها این کار را مداخله دولت در یک موضوع خصوصی و همچنین “قاتل شغل” می دانند ، با توجه به هزینه ای که برای مشاغل قانونی در نظر گرفته شده است.

ترامپ موفق شده است تغییرات جزئی در قانون ایجاد کند ، از جمله حذف جریمه عدم خرید بیمه درمانی و کوتاه شدن دوره ثبت نام ، اما اوباماکر تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است. وی همچنین پیشنهاد صدور دستورالعمل اجباری را برای شرکت های بیمه درمانی برای پوشش کلیه شرایط بهداشتی موجود ارائه داد. با این حال ، قانون مراقبت مقرون به صرفه (ACA) در حال انجام این کار است. در این قانون آمده است: “یک طرح درمانی گروهی و یک صادرکننده بیمه درمانی که بیمه درمانی گروهی یا انفرادی را ارائه می دهد ، هیچگونه شرط قبلی برای استثنا در رابطه با چنین طرح یا پوششی را اعمال نمی کند.”

تاکنون جمهوری خواهان و دولت ترامپ نتوانسته اند این لایحه را لغو یا اصلاح کنند. اوباماکر همچنان قانون کشور است زیرا در انتظار رای دادگاه عالی است که انتظار نمی رود تا سال 2021 صادر شود.

مالیات

طبق برنامه های اصلاح مالیاتی پیشنهادی ترامپ ، همه آمریکایی ها شاهد کاهش مالیات خواهند بود. این شامل کاهش مالیات شرکت ها و همچنین ارائه کاهش مالیات برای کارگران آمریکایی است. در ماه مه 2016 ، ترامپ گفت: “همه کاهش مالیات می گیرند ، به ویژه طبقه متوسط.” همچنین طرح ترامپ شامل کاهش مالیات شرکت ها از 35 درصد به 15 درصد بود.

قانون تخفیف مالیاتی و مشاغل ، در دسامبر 2017 تصویب شد. با امضای قانون دیده بان ترامپ ، مالیات شرکت ها را به 21 درصد کاهش داد و آمریکایی ها مالیات خود را در مقیاس درآمد کاهش دادند. بر اساس تجزیه و تحلیل مرکز سیاست های مالیاتی ، اما خانوارهای ثروتمندتر – آنهایی که در درصد درآمد 95-99 قرار دارند – موفقیت بسیار بزرگتری دریافت کردند.

مالیات های کاهش یافته تولید شده توسط TCJA در سال 2025 منقضی می شود. جمهوری خواهان حدس می زنند که دولت های آینده ممکن است به سادگی این مقررات را تمدید کنند.

اما به طور کلی ، ترامپ موفق شده است به قول خود در مورد کاهش مالیات هم برای شرکت ها و هم برای کارمندان آمریکایی عمل کند.

تحریم مسلمانان

یکی از رسوا ترین پیشنهادهای ترامپ در جریان انتخابات 2016 ممنوعیت اعمال همه مسلمانان بود. به دنبال تیراندازی در سن برناردینو ، کالیفرنیا در دسامبر 2015 ، رئیس جمهور ترامپ خواستار “توقف کامل و کامل ورود مسلمانان به ایالات متحده تا زمانی که نمایندگان کشورمان از آنچه اتفاق می افتد” باشند. وی بعداً بیانیه خود را اصلاح کرد و گفت این ممنوعیت بر مسلمانان “از هر کشوری که توسط تروریسم به خطر افتاده باشد” تأثیر می گذارد.

معترضان در اعتراض به دستورالعمل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در بوستون ، ماساچوست ، 29 ژانویه 2017 ، در اعتراض به ممنوعیت مسلمانان و دستورات مهاجرتی در بوستون نوشتند # ممنوعیت مسلمانی. [File: Brian Snyder/Reuters]

ترامپ اولین تلاش دولت خود برای منع مسلمانان را در ژانویه 2017 انجام داد. این قانون به همراه نسخه های بعدی آن توسط دادگاه های فدرال کنار گذاشته شد. با این حال ، دیوان عالی کشور در ژوئن 2018 حکم داد که تکرار سوم قانون می تواند به طور کامل اجرا شود. این ممنوعیت عمدتا مسافرینی را که از سودان ، سوریه ، ایران ، لیبی ، سومالی و یمن می آیند تحت تأثیر قرار می دهد. ترامپ این ممنوعیت را در ژانویه سال 2020 تمدید کرد و مسافران نیجریه ، اریتره ، تانزانیا ، قرقیزستان و میانمار را شامل می شود.

ترامپ در دوران حکومت خود موفق شد ورود مسافران مسلمان به کشور را به میزان قابل توجهی محدود کند. با این حال ، وی نتوانست ممنوعیت جهانی همه مسلمانان را اعمال کند.

ایجاد شغل

در جریان مبارزات انتخاباتی 2016 ، ترامپ قول داد “در مجموع 25 میلیون شغل جدید ایجاد کند” و طی 10 سال آینده به نرخ رشد 3.5 درصدی دست یابد. او به خود می بالید که “بزرگترین رئیس جمهوری است که خداوند تاکنون خلق کرده است”.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا قبل از امضای دستورالعمل توصیه تغییر در آژانس های فدرال برای تغییر برنامه موقت ویزا که برای آوردن کارگران خارجی به ایالات متحده برای پر کردن مشاغل بسیار ماهر در هنگام بازدید از Snap-On Inc صحبت می کرد. سازنده ابزار ، در کنوشا ، ویسکانسین ، ایالات متحده ، 18 آوریل 2017 [File: Kevin Lamarque/Reuters]

حتی قبل از شیوع ویروس کرونا ، ترامپ به ایجاد 25 میلیون شغل نزدیک نشده بود. بین ژانویه 2017 و فوریه 2020 ، حدود 6.8 میلیون شغل ایجاد شده است ، تقریباً برابر با نرخ رشد دولت اوباما.

طبق وزارت کار ، شرکت های آمریکایی از ماه مه تا سپتامبر سال 2020 کمتر از 11.4 میلیون شغل اضافه کرده اند – به این معنی که اقتصاد تقریباً نیمی از 22.1 میلیون شغل از دست رفته در مارس و آوریل را بازیافت. هنگامی که مسدود کردن همه گیری ملت را فرا گرفت.

در حال حاضر نرخ بیکاری 7.9 درصد است – تقریبا نیمی از بالاترین نرخ همه گیر آوریل در آوریل 14.7 درصد ، اما بیش از دو برابر نرخ همه گیر فوریه 3.5 درصد است. اگر ترامپ در ژانویه دفتر خود را ترک کند ، آمادگی بالاترین میزان از دست دادن شغل هر رئیس جمهور را دارد.

دفتر امور اقتصادی گفت ، پس از كاهش به 31.4٪ نسبت به سال گذشته در سه ماهه دوم – بیشترین افت – با سریعترین سرعت در سه ماهه سوم رشد كرد و با سرعت 33.1٪ سالانه كاهش یافت. تجزیه و تحلیل در روز پنجشنبه.



[ad_2]