بلگورود روسیه و دنیپر اوکراین با تشدید جنگ مورد حمله قرار گرفتند | اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

مقامات گفتند که منطقه بلگورود جنوبی روسیه روز جمعه مورد حمله توپخانه اوکراینی، گلوله های خمپاره و هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفت، چند روز پس از یکی از جسورانه ترین حملات برون مرزی از زمان آغاز جنگ.

مقامات گفتند ساعاتی پیش، دو پهپاد به یک شهر روسیه در منطقه ای در مجاورت شبه جزیره کریمه حمله کردند.

در همین حال، نیروهای کرملین به یک کلینیک پزشکی در دنیپرو در مرکز اوکراین حمله کردند و یک نفر 69 ساله و یک غیرنظامی دیگر را کشتند. مقامات اوکراینی گفتند که بیش از 20 نفر دیگر از جمله دو کودک زخمی شدند.

علاوه بر این، یک موشک اس-300 روسیه به سدی در منطقه کارلوکا در منطقه دونتسک شرقی اوکراین اصابت کرد و شهرهای اطراف را در معرض خطر سیل شدید قرار داد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، انفجار در دنیپر را یک جنایت جنگی خواند.

او در توییتر نوشت: «یک حمله موشکی دیگر روسیه، جنایتی دیگر علیه بشریت». «ساختمان های یک کلینیک روانشناسی و یک کلینیک دامپزشکی در شهر دنیپرو ویران شد.

ناتاشا باتلر، خبرنگار الجزیره در کیف، از حملات موشکی و پهپادی دیگر در شب گذشته در اوکراین خبر داد.

او گفت: «ما مطمئناً حداقل دو انفجار بسیار شدید را حوالی ساعت چهار صبح شنیدیم.

او گفت: «ما شاهد افزایش حملات علیه اوکراین هستیم. “بسیاری می گویند این به این دلیل است که اوکراین از نزدیک به ضدحمله مورد انتظار اوکراین نگاه می کند.”

INTERACTIVE-CROSS-BORDER-RAIDS-Belgorod-23 May 2023.
[Al Jazeera]

فرماندار ویاچسلاو گلادکوف گفت که شهر بلگورود گرایورون، در حدود هفت کیلومتری مرز اوکراین، برای چندین ساعت زیر آتش بود و چهار خانه، یک مغازه، یک ماشین، یک خط گاز و یک خط برق آسیب دیدند. .

در نزدیکی مرز در روستای گلوتوو، یک مرکز تفریحی، یک مغازه و یک خانه خالی از سکنه آسیب دید. به گفته گلادکوف، کسی آسیب ندیده است.

اوایل این هفته، منطقه بلگورود تحت یکی از جدی ترین حملات مرزی اوکراین از زمان آغاز جنگ در 15 ماه پیش قرار گرفت.

جزئیات آن حمله که روز دوشنبه آغاز شد و روز سه شنبه پایان یافت، مبهم بود. روسیه نیروهای مسلح اوکراین را مقصر دانست، اما دو گروه روسی گفتند که در تلاش برای سرنگونی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور دست داشتند.

مقامات شهر کراسنودار در جنوب روسیه، در منطقه کراسنودار هم مرز با کریمه، گفتند که دو پهپاد به آنجا حمله کرده اند. شاهدان به رسانه‌های محلی گفتند که صدایی شبیه یک موپد و سپس دو انفجار شنیده‌اند.

«ساختمان ها آسیب دیده اند، اما زیرساخت های اولیه آسیبی ندیده است. ونیامین کوندراتیف فرماندار کراسنودار در تلگرام نوشت و مهمتر از همه قربانی نداشت.

یوگنی نائوموف، شهردار کراسنودار گفت که تلفات جانی نداشته است.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین به مناطق روسیه در مرز با اوکراین از زمان آغاز جنگ که در فوریه سال گذشته آغاز شد و حملات در ماه گذشته تشدید شد، یک اتفاق عادی بوده است.

در اوایل ماه جاری، یک پالایشگاه نفت در کراسنودار در دو روز متوالی مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفت.

در یکی دیگر از رویدادهای آشکار در مورد آزار و اذیت روسیه توسط نیروهای کی یف، وزارت دفاع اوکراین تصاویری را در روز پنجشنبه منتشر کرد که به نظر می رسد یک پهپاد بدون سرنشین را نشان می دهد که به کشتی جاسوسی روسیه ایوان خرس در دریای سیاه حمله می کند.

این ویدئو برخورد پهپاد با کشتی را نشان نمی دهد.

این ویدئو در پی گزارش‌های وزارت دفاع روسیه در روز چهارشنبه مبنی بر حمله «ناموفق» اوکراین به ایوان خرس با استفاده از سه قایق تندرو بدون سرنشین بود که هر سه قایق قبل از رسیدن به کشتی مورد حمله قرار گرفتند و منهدم شدند.

مسکو فیلمی را منتشر کرده است که ادعا می کند انهدام یکی از قایق های بدون سرنشین را نشان می دهد.

خواستار «دفاع از خود» مسلح روسیه

پس از حمله این هفته، فرمانداران بلگورود و کورسک گفتند که موافق تغییر قانون هستند تا در صورت لزوم واحدهای دفاع شخصی داوطلبانه محلی مسلح شوند.

“ما آنها را داریم [local self-defence units]. ما نزدیک به 3000 نفر در هفت گردان در امتداد مرز داریم.”

تسلیح چنین نیرویی می تواند وزارت دفاع را از منحرف کردن برخی از نیروهای مورد نیاز خود به خطوط مقدم برای پاسخگویی به حملات مشابه در آینده نجات دهد.

رومن استاروویت، فرماندار استان کورسک، که هم مرز با اوکراین است، گفت که او نیز از این ایده حمایت می کند.

ماه گذشته، آندره تورچاک، معاون اول مجلس اعلای پارلمان، در نشستی در کرملین به رئیس جمهور ولادیمیر پوتین گفت: «وضعیت قانونی این تشکل‌ها اکنون بسیار محدود است و مهمتر از همه، آنها حق ندارند حمل و استفاده از سلاح . ما پیشنهاد می کنیم این ناهنجاری را در سطح قانونگذاری اصلاح کنیم.

سرهنگ ژنرال آندری کارتاپولوف، یک قانونگذار با نفوذ که ریاست کمیته دفاعی مجلس سفلی پارلمان را بر عهده دارد، همچنین خواستار تغییرات ساختاری بیشتر برای تضمین امنیت مرزها شد.

[ad_2]