به نظر می رسد بزرگترین دادگاه آمریکا نسبت به طرح سرشماری “تابعیت” ترامپ بدبین است آمریکا و کانادا

[ad_1]

به نظر می رسید قضات محافظه کار در دادگاه عالی ایالات متحده روز دوشنبه تمایلی به صدور تصمیم فوری در مورد مسدود کردن برنامه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور برای محروم کردن مهاجران بدون سند مقیم ایالات متحده از جمعیت عمومی که برای توزیع مناطق کنگره در ایالات متحده استفاده می شود ، ندارند. گرچه به نظر می رسید که آنها نسبت به خود این طرح بدبین هستند.

محافظه کاران دادگاه ، که اکثریت آنها 6-3 است ، نشان داده اند که چنین تصمیمی ممکن است زودرس باشد ، بر اساس اعتراف دولت از اینکه نمی داند چگونه و آیا توانایی اجرای این پیشنهاد را دارد ، یکی از جنبه های سیاست سختگیرانه ترامپ در مورد مهاجرت است هفته های آخر کارش

اگر دولت واقعاً برخی از زیرمجموعه های مهاجران را از جمعیتی که رسماً به کنگره مجلس نمایندگان اعطا شده است برای توزیع در میان 50 نفر منتقل کند ، تصویب قانونی که این طرح را به چالش می کشد ، امکان طرح پرونده های قضایی دیگر را باز می گذارد. کشورها.

“ما نمی دانیم چه تعداد از موجودات بیگانه مستثنی می شوند ، ما نمی دانیم چه تاثیری در توزیع خواهد داشت. اگر منتظر توزیع باشیم همه این مشکلات حل خواهد شد. چرا انجام این کار برای ما توصیه نمی شود؟ جان رابرتس رئیس دادگستری محافظه کار پرسید.

انتظار می رفت قضات با تصمیم سریع قبل از پایان سال ، در مورد پرونده تصمیم بگیرند. جو بایدن ، حزب دموکرات ، قرار است از 20 ژانویه رئیس جمهور شود.

نمای کلی ساختمان دادگاه عالی ایالات متحده در واشنگتن دی سی ، ایالات متحده در 10 نوامبر سال 2020. [Hannah McKay/Reuters]

چالش کنندگان بخشنامه ژوئیه ترامپ شامل ایالات مختلف ، شهرها ، شهرستانها و گروه های حقوق مهاجر به رهبری نیویورک است. آنها می گویند این اقدام رئیس جمهور جمهوری خواه می تواند چندین میلیون نفر را بی شمار بگذارد و باعث شود کالیفرنیا ، تگزاس و نیوجرسی کرسی های پارلمان را از دست بدهند.

وكلاي شركت كنندگان از دادگاه خواستند كه اكنون دعوي را رد نكرد و از قضات خواست تا براي اطلاعات بيشتر درباره داده هايي كه اداره سرشماري قصد ارائه به رئيس جمهور را دارد ، چند هفته منتظر بمانند.

نمایندگی سیاسی

محله های خانگی بر اساس جمعیت ایالت در دهه سرشماری ملی انجام شده در سال جاری است.

این چالش برانگیزان گفتند که طرح ترامپ با شمارش جمعیت واقعی آن و سلب کرسی های مجلس ، سهم سیاسی کشورهایی را که مهاجران غیرقانونی بیشتری دارند ، از جمله کالیفرنیای کاملا دموکراتیک ، کاهش خواهد داد.

اگر کالیفرنیا شهرستان های مجلس را از دست بدهد ، به احتمال زیاد دموکرات ها کرسی های مجلس را از دست خواهند داد ، که به نفع جمهوری خواهان است. برخی از جمهوریخواهان ، از جمله سن کروز ، سناتور تگزاس ، مدتهاست که از تلاش برای افزودن موضوع شهروندی به سرشماری حمایت می کنند.

حدود 11 میلیون مهاجر فاقد سند در ایالات متحده زندگی می کنند. تاکنون ، رویه دولت این بوده است که همه افراد را بدون در نظر گرفتن تابعیت یا وضعیت مهاجرت ، محاسبه کند.

قانون اساسی ایالات متحده ایجاب می کند که توزیع کرسی های اتاق براساس “تعداد کل افراد در هر ایالت” باشد.

گروه های حامی مانند ابتکار جولت در تگزاس ، که کمپین های ثبت نام رأی دهندگان را برای لاتین ها ترتیب می دهد ، لاتین ها را به ثبت نام برای شمارش کل سال فشار می دهند.

الكساندريا اوكاسيو-كورتس ، نماينده مترقي نيويورك نيز خواستار دوره هاي سرشماري بيشتر و ثبت نام بيشتر شد.

خود این سرشماری اطلاعات مربوط به تابعیت یا وضعیت مهاجرت فرد را جمع آوری نمی کند. دولت ترامپ ارقام خود را بر اساس داده های جمع آوری شده در جای دیگر قرار می دهد ، اگرچه روش های استفاده شده را توضیح نداده است.

استدلال های دادگاه

جفری وال ، سرپرست دادستان کل کشور به قضات گفت که دولت “بسیار بعید” است که اطلاعات لازم را برای محروم کردن تمام مهاجران فاقد سند در کشور داشته باشد. وال گفت ، در عوض ، این پیشنهاد می تواند گروه های خاصی مانند کسانی که در بازداشت فدرال هستند را حذف کند ، و ممکن است کل آنها به اندازه کافی بزرگ نباشد که بر توزیع تأثیر بگذارد.

پس از اینکه عدالت محافظه کار امی کانی بارت ، که به ترامپ منصوب شد ، در مورد این واقعیت س askedال کرد که در طول تاریخ آمریکا دولت مهاجران فاقد سند را در میان مردم گنجانده است ، وال اذعان کرد که این چنین است و افزود که “بهترین استدلال” است. برای طرف مقابل “.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا و ایمی کونی بارت پس از آنکه کلارنس توماس ، دادگاه عالی ، در اکتبر سال 2020 در چمن جنوبی کاخ سفید به او سوگند قانون اساسی داد ، در بالکن اتاق آبی ایستاده اند. [Patrick Semansky/AP Photo]

بارت به وال گفت که بسیاری از شواهد تاریخی و سالها عملکرد دولت “واقعاً موقعیت شما را کاهش می دهد”. بارت همچنین وال را در مورد موضع دولت به چالش کشید مبنی بر اینکه نمی توان یک مهاجر فاقد سند را برای اهداف توزیع اقامت در نظر گرفت.

هیأتی متشکل از سه قاضی در نیویورک دولت را در ماه سپتامبر محکوم کرد. دادگاه های فدرال در کالیفرنیا و مریلند در سایر پرونده ها نیز به همین نتیجه رسیده اند ، اگرچه دادگاهی در واشنگتن به نفع ترامپ رای داد.

طبق قانون ، رئیس جمهور باید در اوایل ژانویه گزارشی را با حضور مردم هر ایالت و تعداد شهرستانهای معرفی شده به پارلمان به كنگره ارسال كند.



[ad_2]