بوسنی: پلیس مرد مراكشی را كه مظنون به قتل محلی است ، دستگیر كرد اروپا

[ad_1]

معترضین از مقامات می خواهند که مهاجران را در اردوگاهها به دنبال ضربات چاقویی که منجر به کشته شدن یک مرد در سارایوو شد ، منتقل کنند.

پلیس سارایوو یک شهروند مراکشی را بازداشت کرد ، یکی از سه مظنون قتل مرد 36 ساله بوسنیایی در حومه ایلیدزا ، پایتخت.

این دستگیری روز پنجشنبه انجام شد و پلیس در جستجوی دو مظنون دیگر است.

در بیانیه پلیس آمده است كه آنها اواخر روز سه شنبه به تماس مداخله در درگیری در ایلیدزا پاسخ دادند و مرد بوسنیایی را در صحنه پیدا كردند.

میرزا هادزیابدیچ سخنگوی پلیس گفت كه سه مظنون از صحنه فرار كردند.

وی گفت: “طبق گفته پلیس ، آنها مهاجران هستند.”

چند صد نفر در روز چهارشنبه در ایلیدزا جمع شدند تا از مقامات بخواهند مهاجران و پناهندگان را از خیابان ها و اردوگاه ها پس از جنگ و چاقوکشی که منجر به کشته شدن یک مرد محلی و زخمی شدن دو نفر دیگر شد ، از خیابان ها و اردوگاه ها منتقل کنند.

بوسنی و هرزگوین با فرار از جنگ و فقر در کشورهای خود ، هزاران مهاجر و پناهنده را در تلاش برای رسیدن به اروپای غربی تجربه کرده است.

در این اعتراض ، Jevan Poturak ، مقام محلی ، از م institutionsسسات خواست “تا ظرف 24 ساعت اقدام كنند و راهی برای كمك به شهروندان بوسنی پیدا كنند”.

به نقل از رسانه های محلی پوتوراک ، “به نظر می رسد وقت آن رسیده که مردم امور را به دست خود بگیرند ، اما ما این را نمی خواهیم.”

“ما از مقامات می خواهیم که مهاجران را فوری از خیابان خارج کرده ، در اردوگاه ها قرار دهند و تحقیق کنند که چرا آنها اینجا هستند ، آنها چه می خواهند.”

کمیسیون امنیت مجمع کانتون سارایوو از نهادهای دولتی خواسته است که اخراج مهاجران متخلف از قوانین نظم عمومی در این کشور را آغاز کنند.

مظنون مراکشی سال گذشته به دلیل داشتن مواد مخدر در بوسنی محکوم شد ، اما طبق گفته آلوسا کامپارا ، وزیر کشور فدرال ، در این کشور باقی مانده است.

كمپارا به الجزیره گفت: “غیر قابل باور است كه این مرد پس از جنایت و پس از محكومیت در بوسنی و هرزگوین باقی مانده باشد.”

کامپارا گفت: “او باید به کشور مبدا خود ، در این مورد مراکش ، یا به کشوری که از آنجا وارد بوسنی و هرزگوین شده است ، اخراج شود.”

نرمین موزور ، شهردار تازه انتخاب شده ایلیدزا ، روز چهارشنبه در یک اعتراض گفت که تعداد مهاجران در ایلیدزا از 300 نفر به 500 مهاجر برنامه ریزی شده به 3000 نفر رسیده است.

به نقل از رسانه های محلی موزور: “من از همه مسئولان ، به ویژه وزارت امنیت بوسنی ، می خواهم که این وضعیت را کنترل کنند.”

موزور گفت: “این یک مشکل بزرگ است و بدون هیچ اقدام گسترده ای … نمی توان انتظار وضعیت بهتری را داشت.”

مهاجران اغلب از پایتخت ، سارایوو عبور می کنند و سعی می کنند به کرواسی ، یکی از اعضای همسایه اتحادیه اروپا برسند و در غرب ادامه دهند.

به گفته گروه های حقوق بشر بسیاری از آنها هنگام عبور از کرواسی با دفع وحشیانه مجبور به بازگشت به بوسنی شده اند.

بر اساس اعلام IOM سازمان ملل ، بیش از 6000 مهاجر در حال حاضر در مراکز پذیرش موقت در بوسنی هستند.

با این حال ، تخمین زده می شود که تعداد واقعی بسیار بیشتر باشد ، زیرا بسیاری از مهاجران به دلیل محدودیت ظرفیت در مراکز پذیرش مجبور به خواب در اردوگاه های موقت یا ساختمانهای خالی می شوند.



[ad_2]