بیش از 50 پس لرزه ژاپن را لرزاند، زمین لرزه یک کشته بر جای گذاشت | اخبار زلزله

[ad_1]

زمین لرزه ای به بزرگی 6.5 ریشتر روز جمعه منطقه مرکزی ایشیکاوا را لرزاند که بر اثر آن یک نفر کشته و بیش از 20 نفر زخمی شدند.

سرویس‌های اورژانس گفتند پس‌لرزه‌هایی ژاپن را یک روز پس از زمین‌لرزه قدرتمند 6.5 ریشتری که حداقل یک کشته برجای گذاشت و به ساختمان‌ها آسیب رساند، لرزاند، زیرا مقامات در ارزیابی خسارات ناشی از زلزله که بیش از 20 نفر مجروح شدند، خطوط قطار سریع‌السیر را خفه و تعطیل کردند.

کیودو نیوز ژاپن گزارش داد که یک مرد 65 ساله بر اثر سقوط از نردبان در جریان زمین لرزه که اواسط بعد از ظهر روز جمعه در منطقه مرکزی ایشیکاوا در عمق 12 کیلومتری (7 مایلی) رخ داد، جان باخت.

آژانس مدیریت بلایای کشور اعلام کرد که حدود 55 پس لرزه، که برخی از آنها قوی بود، صبح روز شنبه رخ داد و هشدار داد که باران شدید می تواند باعث رانش زمین در مناطق آسیب دیده شود.

به گفته این آژانس حداقل 23 نفر زخمی شده اند.

خانه‌ها و عبادتگاه شینتو در جریان اختلال در قطارها آسیب دیدند و مسافران را در ایستگاه‌ها در روز جمعه که یک تعطیلات رسمی در ژاپن بود و بخشی از تعطیلات آخر هفته‌ای که به عنوان “هفته طلایی” شناخته می‌شد و بسیاری از مردم برای تعطیلات یا دیدار خانواده سفر می‌کردند، گیر کردند.

شرکت راه‌آهن ژاپن شرقی گفت قطارهای گلوله‌ای که توکیو و کانازاوا را در استان ایشیکاوا به هم متصل می‌کردند به‌دلیل بررسی‌های ایمنی موقتاً متوقف شدند اما با تأخیرهایی به فعالیت عادی خود ادامه دادند.

به گفته آژانس تنظیم مقررات هسته ای، هیچ ناهنجاری در نیروگاه های هسته ای این منطقه وجود ندارد.

یکی از مقامات سوزو در استان ایشیکاوا، که بدترین شهر آسیب دیده است، گفت که دو نفر پس از گیر افتادن در ساختمان های ویران شده نجات یافته اند. برخی از ساکنان این استان پس از تخریب جزئی خانه های چوبی خود در حال پاکسازی آوار در باران دیده شدند.

شدت این زمین لرزه در مقیاس لرزه ای شیندوی ژاپن، ششم ریشتر بوده که حداکثر آن به هفت می رسد. ژاپن قوانین ساختمانی سختگیرانه‌ای دارد که برای اطمینان از اینکه ساختمان‌ها می‌توانند در برابر زلزله‌های شدید مقاومت کنند، طراحی شده است و به طور منظم تمرین‌های اضطراری را برای آماده شدن برای یک شوک بزرگ برگزار می‌کند.

زلزله 6.9 ریشتری در سال 2007 یک دهکده ماهیگیری در همان منطقه را لرزاند و صدها نفر را مجروح و به بیش از 200 ساختمان در شبه جزیره نوتو آسیب رساند، منطقه ای دیدنی در ساحل دریای ژاپن.

اگرچه زمین‌لرزه‌ها در ژاپن – که در “حلقه آتش” اقیانوس آرام، قوس فعالیت لرزه‌ای شدید در حوضه اقیانوس آرام قرار دارد، رایج است – این کشور با خاطره یک زلزله عظیم 9 ریشتری زیر دریا در شمال شرق آن در مارس 2011 تسخیر شده است. زمین لرزه باعث سونامی شد که حدود 18500 کشته یا مفقود بر جای گذاشت.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر، که از سفر به چهار کشور آفریقایی و سنگاپور بازگشت، روز جمعه گفت که دولتش «تدابیری را با احساس فوریت و در عین حال حفظ ارتباط نزدیک با آن انجام خواهد داد». [officials] در محل آخرین زلزله

ویدئویی که توسط شبکه NHK پخش شد، بخشی از تپه را در حال فرو ریختن و سقوط بر روی یک خانه نشان داد. همچنین ویدئویی را پخش کرد که توسط یکی از کارکنان در حال ملاقات با یکی از بستگان در استان ایشیکاوا گرفته شده بود، که نشان می داد یک اتاق تقریباً نیم دقیقه می لرزد و قاب های عکس به دیوارها می لرزند. ژاپن در این هفته چندین تعطیلات ملی را جشن می گیرد.



[ad_2]