“بی خانمان بودن در این گرما سخت است”: تابستان بی رحمانه هند اینجاست | اخبار بحران آب و هوا

[ad_1]

دهلی نو، هند- هند شروع به تجربه تابستان بسیار گرم دیگری کرده است، شبیه به سال گذشته که کشور شاهد موج گرمای ویرانگر بود که منجر به رنج گسترده انسانی شد و مشاغل، کارگران غیررسمی، کارگران بدون زمین، جوامع حاشیه‌نشین، کشاورزی و اقتصاد را تحت تاثیر قرار داد.

در ماه آوریل، اداره هواشناسی هند (IMD) هشدارهایی درباره موج گرما صادر کرد و دمای بیش از حد نرمال را برای اکثر مناطق کشور از آوریل تا ژوئن پیش بینی کرد زیرا دما در بخش هایی از کشور از 45 درجه سانتی گراد فراتر رفت.

دما در این هفته دوباره در سراسر کشور شروع به افزایش کرد و به طور بالقوه میلیون ها نفر را در معرض گرمازدگی یا گرمازدگی مرگبار قرار داد.

هند از بارزترین تلفات نیروی کار ناشی از گرما در جهان رنج می برد، زیرا اکثریت 1.4 میلیارد نفر از مردم این کشور در خارج از خانه کار می کنند، اغلب بدون حفاظت.

کار کردن در این گرمای طاقت فرسا سخت است. همیشه خطر کشته شدن توسط او وجود دارد. ما ساعات کار خود را کاهش داده ایم که بر معیشت ما تأثیر می گذارد.

بر اساس مطالعه ای که توسط IMD منتشر شده است، امواج گرما در سال 2022 باعث مرگ 30 نفر شد که پنجمین سال گرم ترین سال از سال 1901 تاکنون است.

اوایل سال جاری، در ماه آوریل، 13 نفر پس از شرکت در یک رویداد تحت حمایت دولت در ایالت ماهاراشترا هند که ساعت ها در معرض نور خورشید قرار گرفتند، بر اثر گرمازدگی جان باختند.

افزایش اخیر موج گرمای شدید در سراسر کشور کشاورزی را نیز تحت تاثیر قرار داده است. تولید گندم در سال گذشته به دلیل مصادف شدن موج گرما با فاز توسعه گندم ضربه سختی خورد.

شکست محصول در سال‌های اخیر در نتیجه امواج گرمای شدید مکرر رایج شده است. از گندم گرفته تا نخود و بادام زمینی، محصولات زراعی در مزارع مردند و به دلیل خشکی شدید خشکسالی بی پایان سوختند. گرمای شدید

کارشناسان می گویند موج های گرمای پی در پی هند را به دلیل کمبود آب، فرسایش سواحل و رودخانه ها، ادامه شکست محصول و از بین رفتن اکوسیستم در برابر جابجایی آسیب پذیر کرده است.

Sandeep Chahra، مدیر اجرایی ActionAid گفت: “در هند، افزایش شدید و شدت فزاینده بلایای آب و هوایی، از جمله سیل، خشکسالی و امواج گرما، تنها به آشفتگی آب و هوایی در آینده با گرم شدن سیاره ما اشاره می کند.” انجمن، یک سازمان بشردوستانه که همچنین در مورد مسائل مربوط به تغییرات آب و هوا کار می کند.

بر اساس گزارش 2021 هیئت بین دولتی سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوا (IPCC)، هند یکی از کشورهایی است که انتظار می رود بیشترین آسیب را از اثرات بحران آب و هوا و امواج گرمای شدیدتر با مدت زمان بیشتر و فرکانس بالاتر در سراسر کشور وارد کند. .

[ad_2]