تا زمانی که ایالات متحده مهلت سقف بدهی را لغو نکند اوضاع چگونه است؟ | اخبار کسب و کار و اقتصاد

[ad_1]

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، گفت که اگر سقف فعلی ۳۱.۴ تریلیون دلاری قبل از آن افزایش نیابد، دولت برای پرداخت تعهدات بدهی خود تا ۵ ژوئن تمام خواهد شد.

اعلامیه یلن که در قالب نامه ای به کنگره آمریکا در روز جمعه منتشر شد، ضرب الاجل نکول احتمالی را از تخمین قبلی مبنی بر اینکه خزانه داری ممکن است در اول ژوئن تمام شود، عقب انداخت.

یلن در نامه نوشت: «در هفته 5 ژوئن، وزارت خزانه داری قرار است تقریباً 92 میلیارد دلار پرداخت و انتقال انجام دهد، که شامل تعدیل تقریباً 36 میلیارد دلاری سه ماهه به صندوق های اعتماد اجتماعی و مدیکر است.

او گفت: «بنابراین، منابع پیش‌بینی‌شده ما برای انجام همه این تعهدات ناکافی است.

مهلت تمدید شده به قانونگذاران در تلاش برای دستیابی به توافقی برای افزایش محدودیت هزینه های ایالات متحده، آزادی عمل بیشتری می دهد.

کنگره وظیفه دارد سقف بدهی کشور را افزایش دهد و قانونگذاران جمهوری خواه از اکثریت خود در مجلس نمایندگان ایالات متحده به عنوان اهرمی برای کاهش برنامه های رفاهی در ازای افزایش سقف به دلیل نزدیک شدن به ورشکستگی استفاده کرده اند.

اوضاع کجاست؟

طی چند هفته گذشته، کوین مک کارتی، رهبر اکثریت جمهوری خواه مجلس نمایندگان، در حال مذاکره با دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن، در تلاش برای دستیابی به توافق و جلوگیری از نکول است که به گفته کارشناسان می تواند اثرات مخربی بر اقتصاد ایالات متحده و اقتصاد جهانی داشته باشد.

مک کارتی اوایل روز جمعه در سخنانی گفت که مذاکره کنندگان در حال تلاش برای “تمام کردن کار” هستند اما نمی دانستند که آیا توافق در عرض 24 ساعت به دست خواهد آمد یا خیر.

دو طرف در حال بررسی توافقی هستند که سقف بدهی را به مدت دو سال – تا انتخابات ریاست جمهوری بعدی – افزایش می دهد – هزینه ها را تا سال 2024 کاهش می دهد و سقف یک درصدی را برای رشد هزینه ها تا سال 2025 اعمال می کند.

مشخص نیست که آیا مهلت کاهش یافته به قانونگذاران فرصت می دهد تا جزئیات نهایی را بررسی کنند یا اینکه محافظه کاران به کاوش می پردازند و از زمان اضافی برای فشار دادن به امتیازات بزرگتر و کاهش هزینه ها استفاده می کنند. اکثر قانونگذاران آخر هفته روز یادبود را ترک کردند، اما به آنها هشدار داده شد که در صورت وجود، برای رأی دادن به یک توافق باید به واشنگتن دی سی گزارش دهند.

بر اساس گزارش وزارت خزانه داری، سقف بدهی از سال 1960 تاکنون 78 بار افزایش یافته است – 49 بار در زمان روسای جمهور جمهوری خواه و 29 بار در زمان روسای جمهور دموکرات.

هر یک از طرفین چه می خواهند؟

جمهوری خواهان بر الزامات محدودتر برای مزایایی مانند کمک های غذایی و مراقبت های بهداشتی برای دریافت کنندگان کم درآمد – که حزب خواهان داشتن شغل هستند – تاکید کرده اند و گفته اند که کشور باید سطح هزینه ها را کاهش دهد.

دموکرات‌ها با الزامات کاری جدید برای برنامه‌های مزایا مخالف هستند و به سرعت خاطرنشان کردند که در دوران دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، جمهوری‌خواهان به نظر نمی‌رسید نگرانی زیادی در مورد افزایش محدودیت‌های هزینه‌ها داشته باشند.

روز پنجشنبه، رسانه‌های خبری گزارش دادند که مک کارتی و بایدن به توافقی نزدیک شده‌اند که ظاهراً شامل افزایش هزینه‌های نظامی، بازگرداندن وجوه کمک‌رسانی استفاده نشده COVID-19 است که در حال حاضر برای مواردی مانند امدادرسانی در بلایای طبیعی و تحقیقات واکسن در نظر گرفته شده است، و کاهش بودجه برای درآمد داخلی. خدمات (IRS).

مهمتر از همه، گزارش شده است که این قرارداد شامل سقفی برای مخارج اختیاری غیر نظامی در مواردی مانند مسکن، آموزش، ایمنی بزرگراه ها و سایر برنامه های فدرال خواهد بود.

اگرچه سقف هزینه ها احتمالاً به عنوان یک کاهش عملی برای برنامه های تأمین اجتماعی با توجه به افزایش تورم عمل می کند، چنین توافقی احتمالاً برای دموکرات ها خوشایندتر از کاهش های شدیدی است که قبلاً توسط جمهوری خواهان پیشنهاد شده بود.

اگر ایالات متحده نتواند ضرب الاجل را رعایت کند چه اتفاقی می افتد؟

خطرات نکول نیز قابل توجه است، زیرا یلن قبلاً هشدار داده بود که نکول یک “فاجعه اقتصادی و مالی” است که “هزینه استقراض را تا ابد افزایش می دهد.”

برخی از آژانس های رتبه بندی هشدار داده اند که ممکن است رتبه اعتباری ایالات متحده را کاهش دهند که این امر هزینه های استقراض را افزایش می دهد و جایگاه جهانی این کشور را تضعیف می کند.

زمانی که جمهوری‌خواهان در سال 2011 برای کاهش هزینه‌ها در ازای افزایش سقف بدهی فشار آوردند – و باعث تعطیلی موقت بسیاری از خدمات دولتی شد – دفتر پاسخگویی دولت دریافت که افزایش سقف تاخیری حدود 1.3 میلیارد دلار هزینه‌های استقراض را افزایش داد. سال

تحلیل اخیر بروکینگز، یک اندیشکده آمریکایی، نشان داد که نرخ پایین‌تر استقراضی که دولت در حال حاضر از آن برخوردار است، حدود 50 میلیارد دلار در سال آینده و بیش از 750 میلیارد دلار در 10 سال آینده صرفه‌جویی خواهد کرد. این تحلیل بیان می‌کند که اگر “مقداری از این مزیت با محدود کردن سقف بدهی از بین برود، هزینه برای مالیات دهندگان می‌تواند قابل توجه باشد.”

گزارش دیگری توسط مودیز، یک گروه تحلیل اقتصادی، همچنین نشان داد که عدم دستیابی به توافق قبل از ضرب الاجل می تواند منجر به افزایش 1.6 درصدی بیکاری شود، حتی اگر سقف به زودی برداشته شود.

این سوال که یک نکول چه تاثیری بر خدمات دولتی خواهد داشت و خزانه داری چه پرداخت هایی را در اولویت قرار می دهد نیز یک سوال باز است.

در سال 2011، تنها دو روز قبل از اینکه خزانه داری تخمین بزند که برای انجام تعهدات مالی خود، پولش تمام خواهد شد، توافقی منعقد شد.

در آن زمان، وزارت خزانه داری قصد دارد پرداخت سود و اصل را با تاخیرهای احتمالی در سایر تعهدات مانند مزایای بازنشستگی، مراقبت های بهداشتی و حقوق نظامی در اولویت قرار دهد.

دولت بایدن مشخص نکرده است که در صورت نکول، کدام پرداخت ها را در اولویت قرار می دهد.

با این حال، گزارش اخیر رادیو عمومی ملی در ایالات متحده نشان می دهد که 12 میلیارد دلار مزایای جانبازان و 47 میلیارد دلار به ارائه دهندگان مدیکر در تاریخ 1 ژوئن، 25 میلیارد دلار در تامین اجتماعی در 2 ژوئن و 4 میلیارد دلار حقوق و دستمزد فدرال بدهکار است. 9 ژوئن.

اگر پیش‌فرض رخ دهد، این پرداخت‌ها ممکن است پیش‌فرض باقی بمانند.

در این نامه آمده است: «اگر کنگره نتواند سقف بدهی را افزایش دهد، برای خانواده‌های آمریکایی سختی‌های شدیدی ایجاد می‌کند، به موقعیت رهبری جهانی ما آسیب می‌رساند، و پرسش‌هایی در مورد توانایی ما برای حفاظت از منافع امنیت ملی‌مان ایجاد می‌کند.» من همچنان از کنگره می خواهم که با اقدام در اسرع وقت از ایمان و اعتماد کامل ایالات متحده محافظت کند.»



[ad_2]