ترامپیسم اینجاست تا بماند آمریکا و کانادا

[ad_1]

انتخابات سال 2020 در ایالات متحده هنوز قطعی نشده است و هنوز هیچ یک از نامزدها 270 رای کالج انتخاباتی مورد نیاز برای تأمین ریاست جمهوری را کسب نکرده اند. به نظر می رسد بایدن پس از یک پیروزی کاملاً تیغ در میشیگان و ویسکانسین که به شدت رقابت می کند و آریزونا را تبدیل می کند ، به سمت پیروزی پیش می رود ، اما چندین ایالت برای پرداخت هزینه بسیار نزدیک هستند. مبارزات انتخاباتی ترامپ قبلاً پرونده هایی را در پنسیلوانیا ، میشیگان و جورجیا تشکیل داده و آماده است تا نتیجه را به چالش بکشد.

تعداد بیشتری از آمریکایی ها در این انتخابات بیش از هر زمان دیگر رأی دادند ، اما نتیجه هرچه باشد ، موج آبی که دموکرات ها امیدوار بودند محقق نشد.

گرچه نگاه ما به ناگهانی های انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری و رمزگشایی از نتایج و پیامدهای این انتخابات بی سابقه معطوف شده است ، اما نباید فراموش کنیم که در مسابقه کنگره چه می گذرد. در حالی که دموکرات ها کنترل مجلس نمایندگان را در دست داشتند ، جمهوری خواهان در این کشور دستاوردهای مهمی کسب کردند. علاوه بر این ، در حالی که کنترل سنای ایالات متحده رسماً حل نشده باقی مانده است ، نتایج فعلی نشان می دهد که جمهوری خواهان می توانند در آنجا کنترل خود را حفظ کنند.

به عبارت دیگر ، حتی با پیروزی بایدن ، جمهوری خواهان برخلاف انتظار پیش رفتند. ترامپ عملکرد بسیار بهتری نسبت به نظرسنجی ها داشت و اکثر کارشناسان پیش بینی کردند و برخی از سخت ترین رقابت ها در سنا و مجلس نمایندگان به سادگی نتوانستند نتیجه ای برای دموکرات ها به دست آورند. در زمان COVID-19 ، مشکلات اقتصادی و اختلافات سیاسی شدید ، چگونه جمهوری خواهان موفق به چسبیدن ، هرچند محدود ، شدند؟

ترامپیسم هنوز محبوب است

نمی توان انکار کرد که دونالد ترامپ حزب جمهوری خواه را تغییر داده و حتی اگر در این انتخابات شکست بخورد ، به جایی نخواهد رفت. او و پیروانش یک نیروی عظیم سیاسی در آمریکا هستند.

ترامپ در موضوع فعلی حداقل 68 میلیون رای کسب کرده است. وی با افزایش حمایت خود در میان آمریکایی های کوبایی و آمریکایی ، با اختلاف بیشتر نسبت به سال 2016 ، در ایالت سرنوشت ساز فلوریدا پیروز شد و بسیاری از قرعه کشی ها مربوط به چند هزار رای است.

در چند روز گذشته قبل از انتخابات ، ترامپ پایگاه خود را با حمله سریع 17 تجمع در پنسیلوانیا ، مینه سوتا ، میشیگان ، آیووا ، کارولینای شمالی ، جورجیا و فلوریدا جمع کرد. استدلالهای نهایی وی ناشی از تئوری های توطئه در مورد پزشکان افزایش تعداد مرگ ناشی از COVID-19 برای سود ، تهدید به اخراج کارشناس برجسته بیماری های عفونی کشور ، دکتر آنتونی فاوسی ، و حملات به لورا اینگراهام ، مجری فاکس نیوز بود. ماسک پوشیدن در روزهای آخر انتخابات ، نام بازی برای ترغیب و بیشتر برای مشارکت رای دهندگان است و به نظر می رسد این استراتژی برای تقویت پایگاه خود م workثر است.

علاوه بر این ، بسیاری از ما حدس زده اند که رکورد مشارکت عامل اصلی موج آبی خواهد بود. این نیز غیر واقعی بود. مطمئناً ، به نظر می رسد مشارکت بالا و رای گیری پستی کاخ سفید را برای دموکرات ها فراهم می کند ، اما این منجر به دستاوردهای بیشتر در سنا یا کاخ نشده است.

در واقع ، آمار ثبت نام رای دهندگان در ایالت های کلیدی مانند فلوریدا ، پنسیلوانیا و کارولینای شمالی نشان می دهد تعداد بیشتری از افراد به عنوان دموکرات به عنوان جمهوریخواه ثبت نام می کنند. مشخص نیست که این ممکن است چه تاثیری داشته باشد ، در پایان کارولینای شمالی و پنسیلوانیا هنوز تصمیم نگرفته اند ، اما پیروزی راحت ترامپ در فلوریدا ممکن است نشان دهد که افزایش ثبت نام رای دهندگان جمهوری خواه کلیدی برای جلوگیری از این است از موج آبی دموکرات.

این اقتصاد احمقانه است

یکی از ثابت کننده های چرخه انتخابات ، حتی در بیماری همه گیر COVID-19 و رکود اقتصادی ، این تصور در بین رای دهندگان است که ترامپ برای اقتصاد بهتر است. این بررسی نشان می دهد که رای دهندگان تمایل دارند بیش از بایدن در اداره اقتصاد به ترامپ اعتماد کنند. تعداد بیشتری از رای دهندگان پیش از همه گیری COVID-19 به طور مطلوبی به اقتصاد نگاه می کردند و بسیاری از آنها پیامدهای اقتصادی ویروس را تقصیر ترامپ نمی دانستند.

استراتژی ترامپ در طول سال و به ویژه در روزهای اخیر تمرکز بر اقتصاد قبل از COVID ، سود سهام در بورس و نرخ بیکاری پایین بوده است. او شبح سوسیالیسم ، کمونیسم و ​​چپ رادیکال را تهدیدی برای بهبود اقتصاد مطرح کرد. وی چین را مسئول شیوع ویروس کرونا دانست و مسئولیت مدیریت بحران بهداشت عمومی را کنار گذاشت. رتبه های تأیید وی اگرچه پایین بود (حدود 44 درصد در 31 اکتبر) اما با توجه به افزایش مرگ و میر COVID-19 و بروز سایر مشکلات ، آنچنان که انتظار می رفت پایین نبودند و پایداری آنها به ویژه محسوس است.

برنامه محافظه کارانه همچنان محبوب است

بسیاری از رای دهندگان دونالد ترامپ را براساس یک یا دو مسئله سیاسی که برای آنها مهم است انتخاب می کنند. این اغلب بدان معنی است که آنها آن را انتخاب می کنند زیرا در اولویت های اصلی محافظه کارانه تمرکز دارد. این شامل ترویج اصلاحیه دوم حقوق اسلحه و حقوق ضد سقط جنین است. تعیین قضات محافظه کار برای حمایت از این دستور کار در تمام سطوح دادگستری فدرال ؛ و مخالفت با ازدواج همجنس گرایان و محدود کردن حقوق LGBTQIA.

از بسیاری جهات ، ترامپ وعده های خود را به حزب جمهوری خواه وفا کرده است ، بیشتر از طریق تعیین قضات محافظه کار فدرال. جلسات تأیید نامزد سومین دادگاه عالی ترامپ ، قاضی امی کانی بارت ، درست قبل از انتخابات ، می توانست پایگاه او را بیش از پیش بسیج کند.

جمهوری خواهان به رای دهندگان اقلیت ظلم می کنند

حزب جمهوری خواه و به ویژه دونالد ترامپ از برتری سفید و نژادپرستی برای دامن زدن به ترس و دامن زدن به اختلافات استفاده می کنند. فراتر از COVID-19 ، زندگی آمریکایی امسال به دلیل اختلافات سیاسی و اجتماعی بر سر خشونت پلیس ، نژادپرستی نهادی و برتری سفیدها متزلزل شده است. به ویژه ترامپ در اولین حضور خود در بحث ریاست جمهوری برتری سفیدپوستان را محکوم نکرد زیرا تعداد قابل توجهی از طرفداران وی این ایدئولوژی را پذیرفتند.

یکی دیگر از عناصر عظیم این انتخابات که در روزهای آینده باید بسیار به آن توجه کنیم ، تأثیر سرکوب رای دهندگان است. دموکرات ها درصدد افزایش مشارکت رای دهندگان و رای گیری در اقلیت ها هستند ، در حالی که حزب جمهوری خواه به طور سیستماتیک درصدد سرکوب رای دهندگان اقلیت است زیرا این امر اغلب به شانس آنها برای پیروزی در انتخابات آسیب می زند. این استراتژی انتخاباتی برای نژادپرستی نهادی دلیل اصلی ادامه پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات است.

در سال 2013 ، دیوان عالی کشور بخش مهمی از قانون حقوق رأی را رد کرد ، این قانون اساسی مصوب سال 1965 برای محافظت در برابر سرکوب واقعی رای گیری آفریقایی-آمریکایی است و در سال های اخیر جمهوری خواهان لابی کرده و اقدامات لازم را برای تضعیف حق رأی انجام داده اند. رأی دادن به اقلیت ها از طریق قانون ، قوانین اطلاعات شخصی رأی دهندگان را تشدید می کند ، رأی دهی زودهنگام را محدود می کند و تعطیلی مراکز رای دهی همه رای دادن را برای همه آمریکایی ها دشوار می کند ، اما این امر به طور نامتناسبی بر رأی دهندگان اقلیت تأثیر می گذارد.

با این وجود ، به احتمال زیاد رکورد مشارکت در انتخابات کاخ سفید برای دموکرات ها برنده شده است ، اما ما باید تأثیر تاکتیک های سرکوب رأی دهندگان را در کشورهای مهم که همچنان مورد اختلاف هستند ، به دقت بررسی کنیم.

ترامپ ممکن است در راه باشد ، اما ترامپیسم اینجاست تا بماند

درباره نتایج انتخابات ایالات متحده اطلاعات زیادی در دست نیست. ریاست جمهوری و کنترل سنای آمریکا هنوز در جریان است. اما یک چیز روشن است: حتی اگر بایدن به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ادامه دهد ، دونالد ترامپ و جمهوری خواهان با انتظارات مخالفت کردند – و یک بار دیگر ثابت کردند که ما نباید به این نظرسنجی اعتقاد داشته باشیم.

رد قاطع ترامپیسم و ​​حزب جمهوری خواه به همان شکلی که بسیاری از ما آرزو کرده بودیم محقق نشد.

نظرات بیان شده در این مقاله از نظر نویسنده است و لزوماً منعکس کننده تحریریه الجزیره نیست.



[ad_2]