ترامپ تروریسم داخلی را تحریک می کند آمریکا و کانادا

[ad_1]

دونالد ترامپ همچنان بر اساس ادعاهای غیرمستند و ادعاهای غیرمعمول ، صحت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را زیر سوال می برد. چنین ادعاهایی نه تنها هنجارها و نهادهای دموکراتیک آمریکا را تضعیف می کند – بلکه زندگی آمریکایی ها را تهدید می کند.

گزارش ترامپ از کلاهبرداری گسترده رای دهندگان و “انتخابات سرقت شده” به طرفداران وی نشان می دهد که دولت بایدن-هریس غیرقانونی است و می تواند خشونت علیه نیروهایی را که به “بایدن” “سرقت” کاخ سفید کمک کرده اند تشویق کند .

خودداری ترامپ از پذیرش نتایج انتخابات ، انتقال ریاست جمهوری را به تأخیر انداخت و باعث شد بیش از 100 مقام سابق امنیت ملی از چهار دولت جمهوری خواه ، از جمله رئیس جمهور ترامپ ، نامه ای را امضا کنند که هشدار می دهد این تاخیر امنیت ملی آمریکا را تهدید می کند. مقامات می گویند این “خطر قابل توجهی برای امنیت ملی ما در زمانی است که ایالات متحده با همه گیری جهانی روبرو است و با تهدیدهای جدی دشمنان جهانی ، گروه های تروریستی و سایر نیروها روبرو است”. آنها با استناد به گزارش كمسیون 11 سپتامبر كه مدت كوتاه انتقال بین دولت های كلینتون و بوش را شناسایی كرد و خطر جامعه امنیت ملی را برای دفاع از خود در برابر القاعده در ماه های قبل از 11 سپتامبر تهدید كرد ، هشدار دادند كه این خطرات صرفاً فرضی نبودند. اکنون انتقال در حال انجام است ، اما ترامپ همچنان اطلاعات نادرستی در مورد انتخابات ارائه می دهد.

نگرانی های مقامات امنیت ملی نگران کننده است ، اما نه محتمل ترین و نه خطرناک ترین نتیجه دروغ های مداوم رئیس جمهور نیست. ادعاهای دروغ مکرر ترامپ به جرقه افراط گرایی راست گرایان در آمریکا دامن می زند. افراد و گروه هایی که نظریات مشابهی دارند ، از جمله مافوق سفیدپوست ، می توانند روایت ترامپ را برای توجیه خشونت علیه دولت فدرال ، دولت بایدن-هریس یا اهداف دیگر تفسیر کنند.

این نظرسنجی در حال حاضر نشان می دهد که تعداد نگران کننده ای از طرفداران ترامپ معتقد نیستند که انتخابات آزاد و عادلانه بوده است. برخی نظرسنجی ها نشان می دهد که حدود 70 تا 80 درصد جمهوری خواهان در مورد صحت انتخابات تردیدهای جدی دارند. یک نظرسنجی اخیر نشان داد که تنها 20 درصد از رای دهندگان جمهوری خواه معتقدند که بایدن در حقیقت پیروز شده است. چنین اعتقادی ، که توسط رئیس جمهور ، جمهوری خواهان و رسانه های محافظه کار ترویج می شود ، نگران کننده است و به راحتی می تواند به خشونت تبدیل شود.

طبق اف بی آی ، گروه های افراط گرای راست اکنون بیشترین تهدید را برای امنیت داخلی آمریکا به وجود می آورند: مسلمانان غیرآمریکایی که توسط القاعده رادیکال شده اند یا با داعش همدل هستند. علی رغم هجوم نمایش های تلویزیونی و فیلم های هالیوودی از 11 سپتامبر ، که به طور منظم آنها را مظنون و به طور بالقوه خشن نشان می داد ، هرگز چنین نبوده است.

امروزه تهدید اصلی سفید و داخلی است ، نه قهوه ای و “خارجی”. آنها “افراد بسیار خوبی” هستند که ترامپ در شارلوتزویل از محکومیت آنها و کسانی که برای “آزاد کردن میشیگان” تشویق کرده است خودداری کرده است. از این گروه ها ممکن است به خشونت متوسل شوند. تخیل ترامپ درباره “تقلب گسترده در انتخابات” که توسط قانونگذاران جمهوریخواه تکرار شده و رسانه های راست گرای آن را دامن می زنند ، تحریک به خشونت علیه گروه هایی است که از قبل مستعد نفرت و توطئه هستند.

وزارت امنیت میهن در ماه اکتبر گفت که برتری طلبان سفیدپوست “سرسخت ترین و کشنده ترین تهدید برای میهن باقی خواهند ماند” و ایدئولوژی های آنها “اغلب با انواع مطالب آنلاین ، از جمله تئوری های توطئه تقویت می شود.” DHS به طور خاص هشدار داد که این گروه ها می توانند “خود انتخابات ، نتایج انتخابات یا دوره پس از انتخابات” را هدف قرار دهند. ارزیابی تهدیدات DHS در ماه اکتبر پیش از ادعاهای ساختگی ترامپ و ادعاهای غیرمعمول طرفداران وی در مورد سوun عملکرد و دستگاه های رأی گیری با برنامه ریزی نامناسب ، از دست دادن آرا ، از دست دادن آرا ، رأی دهندگان مرده و دخالت در انتخابات کمونیستی کوبا و ونزوئلا منتشر شد.

برای دیدن خطرات سخنان ترامپ لازم نیست که یک متخصص امنیت ملی باشید. نقشه ربودن گرتچن ویتمر ، فرماندار میشیگان پس از دستور ماندن در خانه ، و تهدید به مرگ توسط مقامات انتخابات گرجستان نمونه های نگران کننده ای از آینده است. متهمان توطئه میشیگان در مورد گروگانگیری در مجلس قانونگذاری ایالت ، اعدام آنها به صورت زنده در تلویزیون و شروع یک جنگ داخلی بحث کردند. نه ، اینها سلولهای داعش در غرب میانه آمریکا نبودند ، بلکه تروریستهای راست گرای خانگی بودند که با یک گروه شبه نظامی مرتبط بودند. برخی از مظنونین در تجمع علیه ویتمر با حمایت ترامپ شرکت کردند.

نتیجه منطقی داستان ترامپ و تئوری های توطئه منتشر شده توسط رسانه های محافظه کار این است که جو بایدن یک رئیس جمهور تازه انتخاب شده نامشروع است که به زودی یک دولت فاسد فدرال را اداره می کند ، بخشی از آن به لطف Deep State ، اخبار جعلی ، آنتیفا و جورج سوروس است. و زندگی سیاه اهمیت دارد (آیا من دره سیلیکون ، هالیوود ، FBI و چین را فراموش کردم؟).

همچنین برای ایجاد هرج و مرج و کشتارهای جمعی نیازی به یک سازمان منظم یا پیچیده ندارید. من با ماشین 20 دقیقه ای رانندگی از ساختمان قدیمی فدرال آلفرد پی مور در شهر اوکلاهما سکونت دارم. در آنجا بود ، در تاریخ 19 آوریل 1995 ، یک افراطی ضد دولت منفجر کرد که بمبی دست ساز منفجر کرد و در مرگبارترین حمله داخلی تروریستی در تاریخ ایالات متحده 168 کشته ، از جمله 19 کودک ، و صدها نفر زخمی شدند.

بمب گذاری وحشتناک نزدیک به دو دهه قبل از انتقال به اوکلاهما رخ داده است. در آن زمان ، من اتفاقاً به دیدار یکی از دوستانم در بیروت رفتم. هیچ وقت اولین کلمات مادر دوستم را فراموش نمی کنم وقتی مرگ و ویرانی را در تلویزیون دیدیم: “امیدوارم که آنها عرب نبودند”.

نبود. علی رغم گزارش های اولیه رسانه ها که مظنون به شباهت به مردانی از “خاورمیانه” است ، این تروریست یک جانباز سفیدپوست ، 26 ساله ارتش آمریکا است. او در جنگ 1991 خلیج فارس شرکت کرد و به دلیل ادعای بی عدالتی ، از جمله محاصره واکو در سال 1993 ، از دولت فدرال عصبانی شد. وی همچنین یک مرجع عالیقدر سفیدپوست بود که با نظریه های توطئه ضد دولت سر و کار داشت.

عدم تمایل ترامپ به محکومیت مداوم و بی چون و چرا رهبران سفیدپوست در دوران ریاست جمهوری وی ، سخنان وی و چشمک زدن های گاه به گاه وی در این گروه ها ، افراط گرایان راست گرا را تهدید می کند که تهدیدی واقعی برای امنیت آمریکا هستند. داستان سمی ترامپ در مورد “انتخابات سرقت شده” ، توسط طوطی های مشهور جمهوری خواه ، فاکس ، نیوزمکس و سایر رسانه های محافظه کار ، نه تنها دموکراسی آمریکایی را تضعیف می کند. این زندگی آمریکایی را تهدید می کند.

نظرات بیان شده در این مقاله از نظر نویسنده است و لزوماً منعکس کننده تحریریه الجزیره نیست.



[ad_2]