ترامپ می گوید اگر بایدن در انتخابات پیروز شود از قدرت کناره گیری می کند آمریکا و کانادا

[ad_1]

آخرین اظهارات دونالد ترامپ نزدیکترین اظهار نظر به تشخیص انتخابات ایالات متحده است ، زیرا امیدهای پیروزی کم رنگ می شود.

دونالد ترامپ گفته است اگر کالج انتخابات جو بایدن را به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری در 3 نوامبر ، نزدیکترین زمان به استعفای رئیس جمهور آمریکا ، تأیید کند ، کاخ سفید را ترک خواهد کرد.

پس از یک کنفرانس ویدیویی در روز شکرگذاری با اعضای ارتش ایالات متحده در روز پنجشنبه ، از ترامپ س askedال شد که اگر بیدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، به طور رسمی رای دانشکده انتخابات را به دست آورد ، کاخ سفید را ترک می کند؟

“مطمئناً چنین خواهم کرد.” من قطعا آن را انجام خواهد داد. و شما این را می دانید. “

آژانس های خبری مهم در اوایل این ماه خواستار مسابقه بایدن شدند و گفتند كه معاون رئیس جمهور پیشین آمریكا 306 رأی را برای دانشكده انتخابات بدست آورده است ، در حالی كه ترامپ 232 رأی دارد.

نامزد برای تصدی پست ریاست جمهوری باید 270 رأی انتخاباتی را به دست آورد.

رای دهندگان کالج های انتخاباتی ، معروف به رای دهندگان ، قرار است در 14 دسامبر برگزار شود. رأی دهندگان بیشتر براساس نتایج مسابقه ریاست جمهوری در ایالت های خود رأی می دهند.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا همچنان اصرار دارد که “تقلب گسترده” انتخابات ریاست جمهوری را تحت الشعاع خود قرار داده است ، اما شواهدی برای اثبات ادعاهای خود ارائه نداده است [Erin Scott/Reuters]

علیرغم اظهارات وی ، ترامپ روز پنجشنبه همچنان سرکش باقی ماند و ادعاهای بی اساس مبنی بر این که انتخابات “با تقلب گسترده” روبرو شده را تکرار کرد.

وی شواهد مشخصی از بی نظمی گسترده رای گیری ارائه نکرد.

ترامپ همچنین گفت که مقامات کشورهای اصلی که از دست داد “کمونیست” و “دشمن دولت” هستند.

وی از گفتن اینکه آیا در مراسم تحلیف بایدن در 20 ژانویه شرکت خواهد کرد امتناع ورزید ، اما گفت که قصد دارد در 5 دسامبر در ایالت جورجیا ایالات متحده تجمع خود را برای حمایت از دو نامزد مجلس سنا در جمهوری برگزار کند.

نتیجه این دور دوم تعیین خواهد کرد که کدام حزب اکثریت سنای ایالات متحده را به دست آورد.

ستاد انتخاباتی ترامپ با طرح شکایت از چندین کشور اصلی و دامن زدن به تلاش های انتقال بایدن ، از به رسمیت شناختن بایدن به عنوان برنده بارز رقابت ریاست جمهوری خودداری کرد.

بیشتر چالش های پیش روی مبارزات انتخاباتی ترامپ متهم به ادعای تقلب در رای دهندگان بود و توسط دادگاه ها رد شد. گواهینامه روز سه شنبه نتایج میشیگان سرنوشت از دست رفته ترامپ را مهر و موم می کند.

در تاریخ 6 نوامبر ، اندرو بیتس ، سخنگوی مبارزات انتخاباتی بایدن ، با اشاره به اینكه دولت آمریكا “كاملاً قادر به حذف متخلفان از كاخ سفید است” ، با اشاره به اینكه ترامپ می تواند از سمت خود كنار رود ، بركنار شد.



[ad_2]