ترتیب کالاهای دور انداخته شده توسط گمرک بوشهر تعیین می شود آخرین خبرها

[ad_1]

5fb8d0cf99f39_2020-11-21_12-03

مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در حال حاضر هزار کانتینر حاوی کالا و 9 هزار تن کالای فله در انبارهای این گمرک ریخته شده و به زودی با تصویب جدید ستاد اقتصادی دولت ترخیص آنها آغاز می شود.

بهروز قره بیگی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: این کالاهای صنعتی و تجاری رها شده است که برخی از آنها با مصوبات ستاد اقتصادی دولت شناسایی می شوند.

کالاهای متروکه کالاهایی است که بیش از چهار ماه از تاریخ ورود آن به حقوق گمرکی گذشته و پردازش نشده است ، یا صاحب کالا به تشریفات گمرکی و ثبت نام مراجعه نمی کند.

وی گفت: دهانه خوبی برای کالاهای صنعتی وجود دارد و انتظار می رود که همه آنها ترخیص شوند.

Karabeigi ادامه داد: از مجموعه ای از 100 کالا رها شده، ظرف خود یک تایر برای خودروهای سنگین، ثبت نام از که حل شده است و به زودی پاک است.

وی گفت: برای اولین بار از سال 1997 ، دولت اختیارات لازم را برای پردازش کالا بدون نیاز به نامه به بانک به گمرک داده است.

Karabeigi افزود: با تصویب جدید ستاد اقتصادی دولت ، 20-30 درصد از 1000 کانتینر کالای دور ریخته شده در بوشهر پاکسازی می شود و بقیه برای مدت طولانی باقی می مانند.

وی گفت: در این راستا لازم است جلسه ای با حضور گمرک ، اداره کل بنادر و دریانوردی و ساماندهی مالکیت کالاهای دور انداخته شده در محل استانداری برگزار و مسئولیت آنها تعیین شود.

کارابیگی یادآور شد: تمام کالاهایی که در گمرکات بوشهر واریز شده اند ، همه آنها توسط اظهارنامه باقی مانده مربوط به گمرک تهیه شده اند.

وی افزود: در این راستا گمرک منتظر است سازمان املاک اقدامات لازم را انجام دهد و پس از ارزش گذاری کالاها تعیین تکلیف می شود.

Karabeigi یادآور شد: در بحث کالاهای اصلی به جز پنج کالای دارای ارز ترجیحی ، بقیه کالاهای گروه اول و 21-24 ، مشکل ثبت آنها حل شده و بدون کد گمرکی پردازش می شوند.

مدیر کل گمرک بوشهر یادآور شد: براساس این مصوبه تاکنون مشکل 1100 تن مواد اولیه کالاهای تولیدی مربوط به 52 نقطه اظهارنامه صاحبان کالاهای تولیدی در گمرک بوشهر برطرف شده است و در حال حاضر حدود 400 تن از این کالاها بارگیری و صادر می شود. بقیه نیز برای خروج بارگیری می شوند.

Karabeigi افزود: تمام لیست کالاهای وزارت صنعت ، معدن و تجارت شامل 3200 قلم کالا در حوزه تولید که به گمرک گزارش می شود و توسط ستاد اقتصادی دولت تصویب می شود ، می تواند از همه روش های پیش بینی شده برای ترخیص استفاده کند.

وی گفت: در زمینه کالاهای تولیدی ، در حین بحث کالا ، ثبت سفارشاتی که باید بر اساس پیشنهاد گمرک ایران و با موافقت وزارت صنعت ، معدن و تجارت اصلاح می شد ، مشکل ترخیص آنها برطرف شد.

مدیرکل گمرک بوشهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزار کانتینر حاوی کالا و 9 هزار تن کالای فله در انبارهای این گمرک ریخته شده و با تصویب جدید ستاد اقتصادی دولت به زودی ترخیص آنها آغاز می شود.

آخرین اخبار (khabarfoori.com)

5fb8d0cf99f39_2020-11-21_12-03

بهروز قره بیگی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: این کالاهای صنعتی و تجاری رها شده است که برخی از آنها توسط مصوبات ستاد اقتصادی دولت شناسایی می شوند.

کالاهای متروکه کالاهایی است که بیش از چهار ماه از تاریخ ورود آن به حقوق گمرکی گذشته و پردازش نشده است ، یا صاحب کالا به تشریفات گمرکی و ثبت نام مراجعه نمی کند.

وی گفت: کشف خوبی برای کالاهای صنعتی وجود دارد و انتظار می رود که همه آنها ترخیص شوند.

کارابیگی ادامه داد: از بین کالاهای متروکه 100 کانتینر لاستیک خودروهای سنگین است که مشکل ثبت آنها برطرف شده و به زودی پاکسازی می شود.

وی گفت: برای اولین بار از سال 1997 ، دولت اختیارات لازم را برای پردازش کالا بدون نیاز به نامه نگاری به بانک به گمرک داده است.

کارابیگی افزود: با تصویب جدید ستاد اقتصادی دولت ، 20-30 درصد از 1000 کانتینر کالای دور ریخته شده در بوشهر پاکسازی می شود و مابقی برای مدت طولانی باقی می ماند.

وی گفت: در این راستا لازم است جلسه ای با حضور گمرک ، اداره کل بنادر و دریانوردی و ساماندهی مالکیت کالاهای متروکه در محل استانداری برگزار و مسئولیت آنها تعیین شود.

Karabeigi یادآور شد: تمام کالاهایی که در گمرک بوشهر واریز شده اند ، همه آنها توسط اظهارنامه باقی مانده مربوط به گمرک تهیه شده اند.

وی افزود: در این راستا گمرک منتظر است سازمان املاک اقدامات لازم را انجام دهد و پس از ارزیابی ارزش کالا تعیین تکلیف می شود.

Karabeigi یادآور شد: در بحث کالاهای اصلی ، به استثنای پنج کالا با ارز ترجیحی ، کالاهای باقیمانده گروههای یک و 21-24 ، مشکل ثبت آنها حل شده و بدون نیاز به وارد کردن کد رهگیری ، ترخیص می شوند.

مدیر کل گمرک بوشهر یادآور شد: براساس این مصوبه تاکنون مشکل 1100 تن مواد اولیه کالاهای تولیدی مربوط به 52 نقطه اظهارنامه صاحبان کالاهای تولیدی در گمرک بوشهر حل شده است و هم اکنون حدود 400 تن از این کالاها بارگیری و صادر می شود. بقیه نیز برای خروج بارگیری می شوند.

Karabeigi افزود: تمام لیست کالاهای وزارت صنعت ، معدن و تجارت شامل 3200 قلم کالا در زمینه تولید که به گمرک گزارش می شود و توسط ستاد اقتصادی دولت تصویب می شود ، می تواند از تمام امکانات در نظر گرفته شده برای ترخیص استفاده کند.

وی گفت: در زمینه کالاهای تولیدی ، در حین بحث کالا ، ثبت سفارشاتی که باید بر اساس پیشنهاد گمرک ایران و با موافقت وزارت صنعت ، معدن و تجارت اصلاح می شد ، مشکل ترخیص آنها برطرف شد.

[ad_2]