ترودو از اظهارنظر در مورد برکناری احتمالی مدیر مالی Huawei خودداری کرد آمریکا و کانادا

[ad_1]

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا می گوید اولویت وی بازگشت سالم دو کانادایی بازداشت شده در چین است.

جاستین ترودو ، نخست وزیر کانادا روز جمعه گفت که درمورد گزارش هایی مبنی بر مذاکره ایالات متحده در مورد “معامله ای” که به مدیر عامل Huawei منگ وانژو اجازه می دهد در ازای تأیید هرگونه خلاف به چین بازگردد ، اظهارنظر نمی کند.

مقامات کانادایی در سال 2018 منگ را پس از درخواست ایالات متحده برای استرداد وی به اتهام ارتکاب کلاهبرداری فیزیکی و بانکی توسط مدیر شرکت مخابرات چینی و نقض تحریم های آمریکا علیه ایران ، بازداشت کردند ، که آن را رد می کند.

روز پنجشنبه ، وال استریت ژورنال گزارش داد که وکلای مان با مقامات وزارت دادگستری ایالات متحده در مورد احتمال دستیابی به “توافق تعقیب تعویق در تعقیب قضایی” صحبت کرده اند.

رویترز همچنین گفت که این بحث ها پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه گذشته آغاز شد.

ترودو روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در اتاوا به خبرنگاران گفت: “من در مورد این گزارش ها توضیحی نمی دهم.”

وی با اشاره به مایکل اسپاورنور تاجر و مایکل کوورینگ ، دیپلمات سابق ، کانادایی هایی که مدت کوتاهی پس از دستگیری من در چین بازداشت شدند ، گفت: “کانادایی ها به خوبی می دانند که اولویت اصلی ما بازگشت مطمئن دو مایکل است.”

مقامات چینی Spavnor و Koening را به جاسوسی متهم کرده اند ، ادعایی که آنها آن را انکار می کنند.

این پرونده روابط چین و کانادا را تیره کرده است ، در طی دو سال گذشته مقامات دولتی در اتاوا و پکن درگیر جنگ لفظی شده اند.

در ماه ژوئن ، ترودو چین را مقصر آنچه “بازداشت” سیاسی Spawnor و Koenig می داند – و او بارها و بارها گفت كه دولت او از انتقاد از چین به خاطر حقوق بشر پرهیز نخواهد كرد.

ترودو در آن زمان گفت: “این استفاده از بازداشت خودسرانه به عنوان وسیله ای برای دستیابی به دستاوردهای سیاسی امری كاملاً غیرقابل قبول است”.

در همین حال ، چین به کانادا هشدار داده است که در امور داخلی دخالت نکند.

پرونده استرداد مان در دادگاه عالی بریتیش کلمبیا در ونکوور ، در ساحل غربی کانادا ، که وی در حبس خانگی است ، رسیدگی می شود.

او روز دوشنبه به دادگاه بازگشت.



[ad_2]