ترکیه در مورد نمایش کشتی تحقیق می کند ، تهدید به تحریم های اتحادیه اروپا را رد می کند آلمان

[ad_1]

ترکیه می گوید خدمه آلمان هواپیمای باری تجاری خود را به دلیل رد تهدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه قبرس ، به طور غیرقانونی جستجو کرده است.

دادستان های ترکیه پس از جستجوی خدمه یك ناو آلمانی در یك كشتی باری بازرگان تركیه ، تحقیقات را آغاز كرده اند.

ترکیه به حادثه 22 نوامبر در مدیترانه اعتراض کرده و اصرار دارد که پرسنل ناو آلمانی هامبورگ ، که در مأموریت تحریم تسلیحاتی اتحادیه اروپا در لیبی شرکت دارد ، کشتی باری لیزری Rosaline-A را به طور غیرقانونی جستجو کردند.

آلمان شکایات ترکیه را رد می کند و ادعا می کند که خدمه ناوچه درست عمل کرده اند.

دادستانی کل آنکارا در بیانیه ای کوتاه روز جمعه ، تحقیقات خود را اعلام کرد و گفت که این جستجو بدون “اجازه ترکیه و خلاف مقررات بین المللی” انجام شده است.

انتظار نمی رود تحقیقات منجر به دستگیری یا استرداد مأموران درگیر در بازرسی شود.

هامبورگ بخشی از عملیات ایرینی اتحادیه اروپا است ، مأموریتی که در ماه مارس برای اجرای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد در لیبی آغاز شد و وظیفه آن بازرسی كشتی هایی است كه گمان می رود حامل سلاح به لیبی هستند.

مقامات آلمانی گفتند که دستور سوار شدن به رزالین-آ از مقر مأموریت در رم صادر شده و ترکیه در حالی که تیم بازرسی در یک کشتی باری بود ، مخالفت می کند.

ترکیه می گوید این جستجو “غیرمجاز و با زور انجام شده است” و اصرار داشت که اعتراض وی به جستجو نادیده گرفته شود.

ترکیه درخواست تحریم را رد می کند

همچنین جمعه ، ترکیه درخواست پارلمان اروپا برای تحریم آنکارا در مورد سفر اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور به دولت جداشده قبرس ترک در شمال قبرس را رد کرد و این درخواست را “جدا از واقعیت” خواند.

روز پنجشنبه ، پارلمان اروپا با یک قطعنامه غیر الزام آور در حمایت از قبرس ، عضو اتحادیه اروپا موافقت کرد و از رهبران اتحادیه اروپا خواست “اقدامات لازم را انجام دهند و تحریم های سختی را علیه ترکیه” اعمال کنند ، که احتمال دارد حمایت فرانسه از تحمیل آنکارا را افزایش دهد. بالا ماه آینده

ترکیه با اعضای اتحادیه اروپا یونان و قبرس در مورد اکتشاف هیدروکربن ها در آبهای مورد مناقشه شرق مدیترانه اختلاف دارد.

اردوغان در 15 نوامبر با بازدید از واروشا ، استراحتگاهی در این جزیره که از سال 1974 در سرزمین هیچکس حصارکشی و رها شده است ، قبرس را که قلمرو آن نیمه جنوبی جزیره تقسیم شده مدیترانه را در بر می گیرد ، عصبانی کرد.

آنکارا ماه گذشته در اقدامی که توسط ایالات متحده ، یونان و یونان قبرس مورد انتقاد قرار گرفت ، از از سرگیری بخشی واروشا حمایت کرد.

“تعصب و قطع ارتباط”

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه حامی آكسوی این قطعنامه را محكوم كرد و پارلمان اروپا را به “تعصب و قطع ارتباط با واقعیت” برای قبرس متهم كرد.

آكسوی گفت: “اگر این رویكرد و ذهنیت حفظ شود ، برای مقامات اتحادیه اروپا نمی توان مشاركت سازنده ای در حل و فصل مسئله قبرس داشته باشد.”

قبرس با حمله ترکیه در سال 1974 پس از یک کودتای کوتاه مدت یونان ، تقسیم شد.

فقط آنکارا قبرس شمالی را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت می شناسد ، اما نه دولت قبرس یونان در جنوب که به طور بین المللی شناخته شده است.

فرانسه هنوز تحریم هایی را علیه ترکیه تنظیم نکرده است ، اما دیپلمات ها می گویند با هر اقدامی احتمالاً مناطقی از اقتصاد ترکیه را در ارتباط با اکتشاف گاز طبیعی در ساحل قبرس هدف قرار می دهد.



[ad_2]