ترکیه: ده ها نفر به جرم تلاش ناموفق کودتا در سال 2016 به حبس ابد محکوم شدند بوقلمون

[ad_1]

دادگاه برای برخی از نزدیک به 500 متهم ، از جمله فرماندهان ارتش و خلبانان ، ده ها حبس ابد صادر کرد.

دادگاه ترکیه صدها نفر را که متهم به توطئه برای برکناری رئیس جمهور رجب طیب اردوغان در یک تلاش ناکام کودتای چهار سال پیش بودند ، محکوم کرد و ده ها نفر به حبس ابد محکوم شدند.

نزدیک به 500 متهم ، از جمله فرماندهان ارتش و خلبانان ، به تلاش برای سرنگونی دولت در 15 ژوئیه 2016 از یک پایگاه هوایی در نزدیکی پایتخت ، آنکارا متهم شده اند ، خبرگزاری دولتی آنادولو روز پنجشنبه گزارش داد.

در حالی که بیش از 250 نفر در این تلاش کشته شدند ، در حالی که سربازان بی وفا در تلاش برای کنترل کنترل نهادهای مهم دولتی بودند ، به جنگنده ها ، هلی کوپترها و تانک ها فرماندهی می کردند.

این دادگاه بلندترین دادرسی از ده ها دادخواست علیه هزاران نفر متهم به دست داشتن در تلاش برای کودتا بود که آنکارا طرفداران مبلغ و بازرگان مسلمان مستقر در آمریکا فتح الله گولن را مقصر دانست.

آنادولو و سایر آژانس ها گزارش داده اند که حداقل 25 خلبان F-16 به حبس ابد محکوم شده اند – شدیدترین مجازات در دادگاه های ترکیه – به این معنی که امکان آزادی مشروط وجود ندارد.

آکین اوزتورک فرمانده سابق نیروی هوایی و سایرین در پایگاه هوایی آکینجی در نزدیکی آنکارا به رهبری کودتا و بمب گذاری در ساختمان های دولتی از جمله پارلمان و تلاش برای ترور اردوغان متهم شده اند.

رئیس وقت ارتش ترکیه ، هولوسی آکار وزیر دفاع اکنون و دیگر فرماندهان شب کودتا برای چندین ساعت در پایگاه اسیر بودند.

آنادولو گفت ، چهار رهبر که به دلیل پیوند به شبکه گولن “امامان غیرنظامی” لقب گرفته اند ، به اتهام سو assass قصد به جان رئیس جمهور ، قتل و تلاش برای براندازی نظم قانون اساسی ، 79 حبس ابد شدید دریافت کرده اند.

طبق گفته استانبول ، سینم كوزو اوغلو از الجزیره گفت كه 10 غیرنظامی در این روند وجود دارند.

“آنها در پایگاه هوایی Akindzhi حضور داشتند ، جایی که F-16 بلند شد و غیرنظامیان را کشت. دادستان ها گفتند که این غیرنظامیان امام جماعت غیرنظامی در جنبش گولن هستند. وی گفت: “آنها ادعا می كنند كه دستورات گولن را پذیرفته و آنها را به پرسنل ارتش منتقل كرده اند.”

گولن 79 ساله که روزگاری از متحدان اردوغان بود و هرگونه نقش در کودتا را انکار می کرد ، یکی از شش متهم محاکمه غیابی است.

در مجموع 475 نفر متهم بودند که 365 نفر از آنها در بازداشت بودند.

سرکوب

ترکیه ، عضو ناتو و کاندیدای عضویت در اتحادیه اروپا ، پس از کودتای نافرجام وضعیت اضطراری اعلام کرد و سرکوب گسترده ای را انجام داد ، که متحدان غربی آنکارا را نگران کرد.

به نقل از وزیر کشور سلیمان سویلو ، وزیر کشور ، حدود 292000 نفر به اتهام ارتباط با گولن بازداشت شده اند و نزدیک به 100000 نفر نیز تا زمان محاکمه بازداشت شده اند.

حدود 150،000 کارمند دولت پس از کودتا اخراج و یا به حالت تعلیق درآمده و حدود 20،000 نفر از ارتش اخراج شدند. دادگاه ها بیش از 2500 حبس ابد صادر کرده اند.

چهار سال بعد ، عملیات پلیس هدف قرار دادن مظنونان متهم به ارتباط با گولن به طور منظم ادامه دارد. Anadolu گزارش داد که 289 بار بارگیری ناموفق انجام شده است و 10 مورد نیز در حال انجام است.

دولت گفت با توجه به چالش های امنیتی پیش روی ترکیه برای ریشه یابی شبکه ای از طرفداران گولن که عمیقا در دستگاه های دولتی جای گرفته اند ، این سرکوب ضروری بود.



[ad_2]