ترکیه ربودن کشتی توسط نیروهای شرقی لیبی را محکوم می کند خاورمیانه

[ad_1]

ارتش ملی لیبی خلیفه هفتر می گوید کشتی ترکیه ای را که عازم بندر مصراته بود رهگیری کرده است.

ترکیه رهگیری یکی از کشتی های خود توسط نیروهای لیبی مستقر در شرق دریای مدیترانه را محکوم کرد و گفت که باید به آنها اجازه داده شود ضمن هشدار به سرکوب ، سفر خود را از سر بگیرند.

ارتش ملی خلیفه هفتر در شرق لیبی روز دوشنبه گفت که کشتی ترکیه مابروکا را تحت پرچم جامائیکا رهسپار بندر مصراته کرده است.

یک منبع ترکی روز سه شنبه گفت که این کشتی حامل دارو و تجهیزات پزشکی بود.

در بیانیه ای ، وزارت خارجه ترکیه گفت اقدامات لازم برای اطمینان از ادامه سفر كشتی باید سریعاً انجام شود و هشدار داد كه کسانی كه منافع تركیه را در لیبی هدف قرار می دهند “اهداف قانونی” تلقی می شوند.

این وزارتخانه گفت: “در زمانی که روند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل بین برادران لیبیایی ما در حال انجام است ، حفتر و شبه نظامیان به موقعیت خصمانه خود ادامه می دهند.”

“هدایت منافع ترکیه در لیبی عواقب جدی به همراه خواهد داشت و این عناصر به عنوان اهداف مشروع تلقی می شوند.”

ترکیه حامی اصلی دولت به رسمیت شناخته شده بین المللی رضایت ملی لیبی (GNA) در طرابلس است که سالها با LNA می جنگد.

در ماه اکتبر ، GNA و LNA توافقنامه آتش بس را امضا کردند و سازمان ملل خواستار گفتگوی سیاسی با هدف انتخابات سال آینده شد.

احمد المسماری ، سخنگوی LNA گفت ، نیروهای هفتار کشتی را در نزدیکی شهر بندری شرقی درنا متوقف کردند.

خدمه کشتی شامل 9 ملوان ترک است که هفت نفر از هند و یک نفر از آذربایجان هستند. المسمری گفت که این کشتی وارد منطقه ای “بدون بادبان” شده و به تماس های دریایی پاسخ نداده است.

شرکت امنیتی خصوصی دریاد گلوبال در بیانیه ای اعلام کرد که این کشتی از بندر سعید مصر به سمت شهر مصراته در مدیترانه در لیبی حرکت می کند. وی گفت: تصاویر ماهواره ای روز سه شنبه نشان داد که کشتی در بندر راس الهلال تحت کنترل LNA نگهداری می شود.

به شدت تحویل داده شده است

ترکیه تجهیزات نظامی ، مشاوران و مربیان را برای تغییر روند درگیری ها به GNA فرستاده است. LNA توسط روسیه ، مصر و امارات متحده عربی پشتیبانی می شود ، نیروهایی که نیروهای حفتر را تأمین کرده اند.

مطابق با آتش بس ، هر دو طرف نیروهای خود را از خط مقدم خارج کردند.

گروهی از کارشناسان سازمان ملل حامیان خارجی هر دو طرف را استناد می کنند که مرتبا تحریم تسلیحاتی علیه لیبی را نقض می کنند.

ماه گذشته ، ترکیه و آلمان برای جستجوی کشتی ترکی از مأموریت نظامی اتحادیه اروپا در مدیترانه با هدف اجرای تحریم تسلیحات ، با خار تجارت کردند ، اقدامی که آنکارا غیرقانونی خواند.

لیبی از زمان فروپاشی در هرج و مرج پس از قیام مورد حمایت ناتو در سال 2011 که معمر قذافی رهبر دیرینه را سرنگون و کشته است ، به غرب و شرق تقسیم شده است.



[ad_2]