تلفات غیرنظامیان ارتش آمریكا در جنگ با داعش مورد تردید قرار گرفت خاورمیانه

[ad_1]

اربیل ، منطقه کردی در شمال عراق – گروه های حقوق بشری و خیریه ها س questionsالاتی را در مورد مختصات ارتش ایالات متحده برای معلولیت غیرنظامی در عراق و سوریه ایجاد کرده اند که هفته گذشته توسط ناظر Airwars مستقر در انگلستان منتشر شد.

در یک توافق نامه به اشتراک گذاری داده ها که توسط سازمان غیرانتفاعی به عنوان “راه حل ابتکاری ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده” مورد استقبال قرار گرفت ، Airwars مختصات جغرافیایی 341 مورد تایید شده از خسارت های داخلی و تقریباً 1400 کشته غیرنظامی پس از جنگ داعش را علناً افشا کرد. شش سال پیش.

در جریان کارزار تصرف مناطق تحت اشغال داعش در عراق و سوریه ، جنگ برای موصل و راکا اوج تخریب و تلفات غیرنظامیان بود.

Airwars تخمین می زند که بیش از 13000 غیر رزمنده در این کمپین به دلیل اقدامات ائتلاف از سال 2014 کشته شده اند. ائتلاف این تعداد را فقط 1410 نفر اعلام کرده است.

زمانی که مراکز تجاری و فرهنگی برجسته ای در این منطقه وجود داشت ، این دو شهر با نام حملات هوایی ائتلاف به نام آزادی ، زمین گیر شدند. طبق اعلام سازمان ملل ، بیشتر شهر قدیمی موصل و 70 درصد رقه تخریب شده است.

جزوه ای که توسط وزارت دفاع ایالات متحده منتشر شده ، تشکیل ناوگان هوایی F-18E Super Hornets بر فراز شمال عراق در 23 سپتامبر 2014 است. [File: Shawn Nickel/ US Air Force via EPA]

داده های ارائه شده توسط Airwars نشان می دهد که 70 مورد از 341 حادثه قابل اعتماد در یک متر مربع (10.8 فوت مربع) شناسایی شده اند و جای کمی برای خطا باقی مانده است. 271 باقیمانده ، با 100 متر مربع (1076 متر مربع) دقیق است.

“این ائتلاف مختصات مربع یک متری از کل وقایع را معتبر می داند ، اگرچه اخیراً تصمیم گرفته است که این داده های دقیق تر را در دسترس عموم قرار دهد. ما نمی دانیم چرا OIR باید استدلالهای آنها را توضیح دهد. “، مدیر ایرورز ، کریس وودز به الجزیره گفت.

OIR به نیروی عملیاتی مشترک ترکیبی اشاره دارد – همانطور که ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش به طور رسمی شناخته می شود ، “عملیات حل و فصل ذاتی”.

در یک کارزار هوایی که توسط وزارت امور خارجه انگلیس به عنوان “دقیق ترین در تاریخ جنگ” توصیف شد ، حفظ اطلاعات دقیق تر باعث ابرو شد.

دوناتلا روورا ، مشاور ارشد سازمان بحران سازمان عفو ​​بین الملل در پاسخ به این سوال که “یا ائتلاف مختصات خاصی از ساختمانهایی را که بمباران می کند ندارد ، که بسیار نگران کننده است ، یا آنها را دارند و ما تصور می کنیم که دارند ، پس چرا آنها را ارائه نمی دهیم؟”

“این مربوط به مسئولیت است ، در مورد عدم تمایل به پذیرش مسئولیت است.”

شیطان در جزئیات: فعالان

در شهرک هایی مانند رقه و موصل ، 100 متر (328 فوت) “می تواند فاصله بین یک هدف قانونی نظامی و یک مدرسه یا یک ساختمان مسکونی باشد” ، ایین اورتون از خیریه نظارت بر خشونت منفجره مستقر در لندن ، اقدام در مورد خشونت مسلحانه گفت ( AOAV).

در حالی که Rover سازمان عفو ​​بین الملل یافته های Airwars را رد نکرد ، گفت که “اگر داده ها دقیق نباشند ، شما به هیچ وجه نمی توانید کارهای زیادی با آنها انجام دهید.”

در طول سال ها ، گروه ها و نگهبانان حقوق بشر در زمین کار کرده و مختصات دقیق حملات هوایی خود را در اختیار ائتلاف قرار داده اند.

تنها تحقیقات زمینی شناخته شده انجام شده توسط ائتلاف پس از حمله مارس 2017 به الجدیده موصل ، که منجر به کشته شدن بیش از 140 غیرنظامی شد.

روورا گفت: “برای تعیین قانونی بودن اعتصاب ، شما باید محل دقیق آن را داشته باشید تا آنچه برای آن اعتصاب اتفاق افتاده است.” “مختصات شعاع صد متر مفید نیستند.”

مدیر Airwars Woods موافق نیست. “حتی داده های محلی در یک جعبه 100 متری نیز قابل توجه است ، به خانواده های آسیب دیده اجازه می دهد تا تشخیص دهند که آیا عزیزان در یک رویداد در یک محله خاص آسیب دیده اند یا نه.”

با این حال ، حتی “دقت” می تواند اصطلاحی مبهم باشد ، به ویژه هنگامی که جنگ در محله های پرجمعیت انجام می شود ، و همانطور که در مورد داعش رخ داد ، دشمن در میان مردم غیر نظامی پنهان شده است.

“آ [lawful] هدف می تواند مورد اصابت قرار گیرد ، اما میزان دقت بمب های 500 پوندی گمراه کننده است. “

داده های AOAV در مورد سلاح های منفجره طی بیش از یک دهه در سراسر جهان نشان می دهد که “وقتی از سلاح های انفجاری با اثرات گسترده در مناطق پرجمعیت استفاده می شود ، بیش از 90 درصد کسانی که در رسانه های انگلیسی زبان گزارش شده به عنوان کشته یا زخمی گزارش شده اند ، مکرراً و به طور معمول غیرنظامی بوده اند. “اورتون گفت. “هیچ” صحت “این حقیقت تکراری را تغییر نمی دهد.”

یک خلبان نیروی هوایی ایالات متحده در حالی که آماده پرتاب یک هواپیمای بدون سرنشین MQ-1B Predator (پهپاد) از ایستگاه کنترل زمینی در یک پایگاه هوایی مخفی در منطقه خلیج فارس در 7 ژانویه 2016 است ، کنترل پرواز و سلاح گرم را به دست می گیرد. [File: John Moore/Getty Images]

بسته شدن از طریق جبران خسارت؟

علی البارودی ، ساکن موصل ، این را خیلی خوب می داند. نبرد برای تصرف موصل کمی بیش از یک ماه درگرفت که وی را به دلیل انفجار از اتاق خواب خود پرت کردند.

در همان حوالی ، یک حمله هوایی وسایل نقلیه داعش را هنگام حرکت از یک محله به محله دیگر ، هدف قرار داد.

این حمله 16 ساعت طول کشید و برادر البارودی زخمی شد و خانه آنها آسیب دید.

طبق گزارش AOAV ، گفته می شود 75٪ از افراد در حملات هوایی بر فراز موصل کشته یا زخمی شده اند ، غیرنظامی هستند.

علاوه بر عزیزانشان ، صدها هزار نفر معیشت و خانه خود را از دست داده اند. تاکنون ، فقط شش عراقی و یک سوری به صورت بلاعوض (یا تسلیت) پرداخت کرده اند – راهی برای ایالات متحده برای عدم پذیرش مسئولیت خسارت های مالی ، جراحات یا مرگ.

به گفته ایروارز ، انتشار این داده ها “می تواند به گشودن درهای احتمالی جبران خسارت های مدنی توسط اقدامات ایالات متحده و ائتلاف در عراق و سوریه کمک کند.”

البرودی از خانه خود در موصل تلفنی گفت: “هرگز کافی نیست.”

“پرداخت بدون اعتراف به اینکه نیروی بیش از حد توجیه پذیر نیست – استفاده از توپخانه سنگین ، به توپ بستن یک شهر باستانی که بسیار شلوغ بود.”

اما حتی کسانی که امیدوارند پس از از دست دادن خانه و اقوام خود به حمایت مالی برسند ، از کمک ائتلاف دریغ شده اند.

در ماه ژانویه ، دیده بان حقوق بشر داستان شادیا را روایت کرد ، که وقتی یک عملیات نظامی یک هفته ای در نزدیکی سرطان یک مدرسه شبانه روزی و ساختمان های دیگر را تخریب کرد ، عزیزان خود را از دست داد.

ایالات متحده نتیجه گرفته است که در این حمله 40 غیرنظامی از جمله بستگان شادیه کشته شده اند.

پاسخ وزارت دفاع آمریكا به درخواست پرداخت بلاعوض برای خانواده شادیا به شرح زیر بود: “قبل از انجام حمله هوایی ، CJTF-OIR اقدامات احتیاطی قابل توجهی را برای ارزیابی خطر تلفات غیرنظامیان و سایر خسارات جانبی انجام داد و ارزیابی نكرد. حضور خانواده های غیرنظامی اگرچه نتیجه غم انگیز بود ، نیروهای آمریکایی قانون جنگ را رعایت کردند. “

در همین حال ، در عراق و سوریه ، غیرنظامیان همچنان درگیر بازسازی زندگی خود هستند که در اثر جنگ با داعش آسیب دیده است و خاطرات آن را غافل می کند.

البررودی از موصل گفت: “من می توانم یک میلیون دلار بپردازم ، فقط بگذارید آنها سر و صدا و حافظه را بگیرند.” “گرد و غبار و خون و چگونگی جمع شدن برادرزاده ها و خواهرزاده هایم بر پدرشان.”



[ad_2]