توصیف اوباما از رهبران هند در خاطرات متزلزل است هند

[ad_1]

برداشت های صریح رئیس جمهور سابق آمریکا از رهبران هند در کتاب جدید خود ، سرزمین موعود ، موجب ناآرامی در محافل سیاسی شده است.

توصیفات باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده از رهبران هند در کتاب خاطرات جدید خود ، “سرزمین موعود” ، باعث ایجاد ناآرامی در محافل سیاسی شده و از نخست وزیر سابق هند ، “منموهان سینگ” مورد تمجید قرار گرفته است.

این کتاب که روز سه شنبه منتشر شد ، مبارزات انتخاباتی وی برای کاخ سفید و اولین دوره ریاست جمهوری وی را شامل می شود ، در طی آن وی در زمان قدرت حزب مخالف فعلی مخالف از هند بازدید کرد.

این شامل برداشت های وی از نخست وزیر وقت سینگ ، رئیس حزب ، سونیا گاندی و پسرش راهول گاندی است.

اوباما سینگ را “به عنوان معمار اصلی تحول اقتصادی هند” و “یک تکنوکرات خودخواه که اعتماد مردم را نه با روی آوردن به احساسات آنها بلکه با دستیابی به یک استاندارد زندگی بالاتر و حفظ شهرت به دست آورده به دلیل فاسد نبودن” ، توصیف می کند. “

ستایش اوباما از سینگ توسط رهبران ارشد کنگره مانند ششی تارور مورد ستایش قرار گرفت.

رهبر کنگره ، شاشی تارور در توئیتی نوشت که اوباما نخست وزیر نارندرا مودی را در این کتاب معرفی نکرده است. [File: Jonathan Ernst/Reuters]

اما توصیف صریح و چاپلوسانه اوباما از راهول گاندی ، وارث 50 ساله سلسله نهرو-گاندی ، انتقاد رهبران حزب در کنگره را برانگیخته است.

نیویورک تایمز به نقل از این کتاب نوشت: “راهول گاندی از کیفیت عصبی و شکل نگرفته ای برخوردار است ، گویی دانش آموزی است که کار دوره را به پایان رسانده و مشتاق تحت تأثیر قرار دادن استاد است ، اما در اعماق وجود او توانایی و اشتیاق خاصی برای تسلط بر موضوع را نداشت.”

راهول گاندی در انتخابات 2014 و 2019 به ترتیب دو بار توسط نخست وزیر مودی شکست خورد. مادربزرگ وی ، ایندیرا گاندی و پدرش راجیو گاندی ، هر دو به عنوان نخست وزیر ترور شدند.

“ملی گرایی جداگانه تبلیغ شده توسط BJP”

رهبر کنگره در توئیتر خود نوشت که اوباما نخست وزیر نارندرا مودی را در این کتاب معرفی نکرده است ، که این موضوع باعث سر و صدا در هند شد.

“من پیش نسخه ای ازAPromisedLand را درBarackObama دریافت کردم ، و اگرچه هر صفحه ای را نخوانده ام ، اما هر بیتی در مورد هند مشخص شده در فهرست خوانده ام. خبر بزرگ: زیاد نیست. خبرهای بزرگتر: 902 صفحه @ narendramodi به هیچ وجه با نام ذکر نشده است. “

اما بخش هندی از حزب ملی گرای هندوی مودی بهاراتیا جاناتا (BJP) نام می برد ، در حالی که اوباما درباره نگرانی های خود درباره “ملی گرایی تفرقه انداز تبلیغ شده توسط BJP” نوشت.

اوباما سونیا گاندی ، مادر راهول را مردی “زیرک” با “هوش قوی” توصیف کرد. رهول گاندی ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده ، در ادامه نوشت: “او به نظر هوشمند و جدی می آید.”

او همچنین در مورد آینده حزب در کنگره می نویسد. “آیا باتوم با موفقیت به رحول منتقل می شود ، و این سرنوشت مادرش را تحقق می بخشد و سلطه کنگره را بر ناسیونالیسم مسلط تقسیم شده توسط BJP حفظ می کند؟” بر اساس گزیده های منتشر شده توسط thewire.in.

اوباما ، رهبر حزب كنگره ، راهول گاندی را برای وی “كیفیت عصبی و ناقص” توصیف می كند

راهول منتقد سرسخت مودی است و به اتهام تحریک ملی گرایی مذهبی و ارتقا. منافع تجاری به دولت وی حمله می کند.

در شش سال گذشته مودی شاهد افزایش حملات به اقلیت ها ، به ویژه مسلمانان بوده ایم ، ده ها مسلمان توسط توده های راست افراطی هندو مورد لینچ قرار گرفته اند. منتقدان می گویند قانون شهروندی که در دسامبر گذشته تصویب شد و موجب اعتراض در سراسر کشور شد ، با قانون اساسی سکولار این کشور مغایرت دارد.



[ad_2]