جانسون از انگلستان برای غلبه بر بن بست Brexit به بروکسل می رود | اخبار از انگلستان

[ad_1]

بیش از چهار سال پس از کمک به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ، بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس در حال رفتن به مقر اتحادیه اروپا برای تلاش برای انجام کار است.

کمتر از یک ماه قبل از شکاف اقتصادی انگلیس در اتحادیه اروپا و مذاکرات در مورد بن بست جدید در سه موضوع اساسی ، جانسون و رئیس کمیسیون اروپا اورسولا فون در لاین روز دوشنبه توافق کردند که شخصاً “در روزهای آینده” دیدار کنند. تا ببینند آیا آنها می توانند زبان مشترکی پیدا کنند.

بروکسل یک سرزمین خطرناک برای رهبران انگلیس است که از Brexit حمایت می کنند. سلف جانسون ، ترزا می ، هر از گاهی برای مذاکره در مورد معامله Brexit می آمد ، اما تنها شاهد مکرراً رد شدن وی توسط پارلمان خود بود و کار خود را در بالاترین سطح خاتمه داد. جانسون امیدوار به ورود سریع و خروج خواهد بود ، که باعث می شود اعتبار وی دست نخورده باقی بماند و کشورش در مسیر معامله تجارت آزاد با بزرگترین شریک اقتصادی خود باشد.

جانسون و فون در لاین برای دومین بار در 48 ساعت تلفنی صحبت کردند زیرا مذاکره کنندگان آنها در مذاکرات تجاری بدون شبکه مشکوک بودند. آنها پس از فراخوان گفتند که “اختلافات قابل توجه” در سه موضوع اساسی – حقوق ماهیگیری ، قوانین رقابت عادلانه و مدیریت اختلافات آینده – و “شرایط نهایی شدن توافق نامه موجود نیست”.

این دو رهبر در بیانیه مشترکی گفتند که قصد دارند درباره اختلافات باقی مانده “در یک نشست فیزیکی در بروکسل در روزهای آینده” بحث کنند.

یک عابر پیاده از مرکز کمیسیون اروپا در بروکسل عبور می کند ، جایی که نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون در حال سفر است تا تلاش کند راهی برای گفتگوهای Brexit پیدا کند. [File: Francisco Seco/AP]

علیرغم تداوم بن بست ، برنامه های اجلاس سران به عنوان نشانه ای از وجود فرصت برای معامله تلقی خواهد شد ، گرچه خیابان 10 داونینگ گفت شرایط “دشوار” است و شکست یک احتمال آشکار است.

هیچ وقت برای جلسه حضوری داده نمی شود. رهبران 27 کشور اتحادیه اروپا قرار است اجلاسی دو روزه را از روز پنجشنبه در بروکسل برگزار کنند.

میشل بارنیر ، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا ، هنگامی که اوایل روز دوشنبه سفرای 27 کشور عضو را در مورد احتمال توافق با لندن قبل از ضرب الاجل 31 دسامبر مطلع کرد ، هیچ خبری از دستیابی به موفقیت نبود.

وزیر امور خارجه ایرلند سیمون کاونی گفت پیام بارنیه “بسیار ناخوشایند” است.

پنی موردونت ، برنامه ریز ارشد Brexit ، به نمایندگان مجلس نمایندگان گفت که “برابری” – قوانینی که بریتانیا برای دستیابی به بازار اتحادیه اروپا باید با آنها موافقت کند – دشوارترین مسئله حل نشده است. .

مقامات هر دو طرف گفتند که در نظارت قانونی بر هرگونه معامله تجاری و دسترسی قایق های اروپایی به آبهای انگلیس نیز اختلافات چشمگیری وجود دارد.

تا زمانی که انگلیس در 31 ژانویه از نظر سیاسی اتحادیه اروپا را ترک کرد ، تا 31 دسامبر در اتحادیه گمرکی بدون عوارض اتحادیه اروپا باقی ماند. دستیابی به یک معامله تجاری تا آن زمان اطمینان از عدم تعرفه و سهمیه تجاری کالاهای صادراتی یا وارداتی از دو کشور خواهد بود ، اگرچه هنوز هزینه های جدید و دیوان سالاری وجود دارد.

هر دو کشور از عدم موفقیت در تأمین معامله تجاری از نظر اقتصادی رنج می برند ، اما اکثر اقتصاددانان معتقدند که اقتصاد انگلیس آسیب بیشتری خواهد دید زیرا انگلیس تقریبا نیمی از تجارت خود را در این اتحادیه انجام می دهد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید به اتفاق آرا از هرگونه معامله تجاری پس از Brexit حمایت کنند و توافق نامه هنوز توسط پارلمان اروپا به رای گذاشته نشده است ، رویه هایی که هر تجارت را تا پایان سال اجبار می کند.

در حالی که انگلیس و اتحادیه اروپا گفته اند که خواهان یک معامله تجاری هستند ، اعتماد و حسن نیت پس از ماه ها آزمایش به تنگ آمده است.

در یک عارضه دیگر ، دولت جانسون روز دوشنبه قوانینی را نقض کرد که توافق نامه خروج از قانون Brexit با اتحادیه اروپا را نقض می کند سال گذشته.

دولت انگلیس تصدیق می کند که لایحه بازار داخلی ناقض قوانین بین المللی است و این قانون توسط اتحادیه اروپا ، جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده و ده ها نماینده مجلس انگلیس ، از جمله بسیاری از اعضای حزب محافظه کار جانسون ، محکوم شده است.

مجلس لردها ، مجلس فوقانی پارلمان ، ماه گذشته نقض قانون را برطرف کرد ، اما دولت جانسون از نمایندگان خواستار بازگرداندن آنها است.

انگلیس می گوید این لایحه که به دولت قدرت لغو بخشهایی از توافق نامه خروج مربوط به تجارت با ایرلند شمالی را می دهد ، به عنوان “بیمه نامه” برای محافظت از جریان کالا به انگلیس در صورت توافق برکسیت مورد نیاز است. اتحادیه اروپا این کار را به عنوان یک حسن نیت می داند که می تواند حل و فصل صلح آمیز ایرلند شمالی را به خطر بیندازد.

روز چهارشنبه ، انگلیس قصد دارد لایحه مالیاتی را معرفی کند که شامل اقدامات بیشتری به همین روش باشد و اتحادیه اروپا را بیشتر آزار دهد.

اما دولت انگلیس شعبه زیتون را به این اتحادیه پیشنهاد داده و گفته است اگر کمیته مشترک انگلیس و اتحادیه اروپا در مورد ایرلند شمالی در روزهای آینده راه حل پیدا کند ، این بند را نقض خواهد کرد. به گفته وی ، مذاکرات در کمیسیون که روز دوشنبه ادامه داشت ، سازنده بود.



[ad_2]