جشن عید فطر در اندونزی، مالزی پس از COVID-19 | اخبار دین

[ad_1]

مسلمانان در اندونزی و مالزی برای جشن گرفتن عید فطر، “افطار” پس از ماه مبارک رمضان گرد هم می آیند.

مسلمانان اندونزی و مالزی در گروه‌های بزرگ گرد هم آمدند تا جشنواره عید فطر را که به مناسبت پایان ماه مبارک رمضان است، افتتاح کنند و از اینکه پس از برداشته شدن بیشتر محدودیت‌های COVID-19 که محدود شده بود، می‌توانند آزادانه جشن بگیرند آسوده خاطر شدند. جشن های قبلی

در اندونزی، پرجمعیت ترین کشور مسلمان جهان، صدها عبادت کننده برای نماز صبح روز شنبه در بندر تاریخی سوندا کلاپا در شمال جاکارتا به مناسبت پایان ماه رمضان گرد هم آمدند.

لیلا، 35 ساله که با بسیاری از اندونزیایی ها همنام است، به رویترز گفت: «من بسیار خوشحالم که اکنون (از محدودیت های COVID) آزاد شده ایم.

یکی دیگر از زائران، آدیت چاندرا، 30 ساله، گفت: “امیدوارم از این به بعد بهتر شود و بتوانیم پس از سه سال گذشته که نتوانستیم به زادگاه خود برگردیم، با خانواده هایمان دور هم جمع شویم.”

چاندرا در میان بیش از 120 میلیون اندونزیایی – تقریبا نیمی از جمعیت کشور – است که قصد دارند برای عید فطر از مراکز اصلی شهری به زادگاه خود سفر کنند. دولت گفت که این رقم حدود 44 درصد بیشتر از تعداد افرادی است که در فصل جشن سال گذشته سفر کرده اند.

در کشور همسایه مالزی، زائران نیز با خانواده ها جشن گرفتند.

خیرال سوریاتی، 39 ساله ساکن کوالالامپور، پایتخت، گفت: «ما می توانیم با خانواده بزرگ ملاقات کنیم و این کار را بدون احساسات مشکوک انجام دهیم… در طول همه گیری، ما محتاط بودیم.

محمد نور افهام، 31 ساله، که در سنگاپور کار می کند، گفت که در نهایت می تواند امسال با خانواده خود در مالزی جشن بگیرد، زیرا نتوانست در طول همه گیری همه گیر سفر کند.

او گفت: «ممنونم… آخرین باری که ملاقات کردیم فقط از طریق تماس ویدیویی بود.

با این حال، مقامات هر دو کشور از مردم خواستند تا در میان گزارش‌های مربوط به افزایش موارد ابتلا به کووید، محتاط باشند.

[ad_2]