“جنایت جنگی”: اسرائیل روستای فلسطینی را به زور منتقل کرد | درگیری اسرائیل و فلسطین

[ad_1]

رام الله، کرانه باختری اشغالی – پس از سال‌ها حملات خشونت‌آمیز و محدودیت‌ها، حدود 200 نفر از روستاییان عین سامیه به زور توسط ارتش اسرائیل و شهرک‌نشینان آواره شدند که گروه‌های حقوق بشر آن را «جنایت جنگی» می‌نامند. در میان ساکنان این روستا 78 کودک وجود دارد که مدرسه آنها توسط مقامات اسرائیلی برای تخریب انتخاب شده است.

آخرین خانواده‌هایی که در روستایی که 30 درصد تحت آزار و اذیت مستمر کوچک شده است، رها شده‌اند، 44 سال پس از اقامت در آنجا، روز چهارشنبه، وسایل خود را در کامیون‌ها بار کردند.

«چگونه این می تواند برای ما آسان باشد؟ ما در اینجا به دنیا آمدیم و بزرگ شدیم، اما آنها زندگی ما را غیرقابل تحمل کردند.”

عین سامیه در زمین خصوصی متعلق به ساکنان فلسطینی روستای نزدیک کفر ملک ساخته شد که به گله داران مهاجر اجازه اقامت در آنجا را می داد. خانواده‌ها قبل از این در منطقه العوجه در دره رود اردن زندگی می‌کردند و دائماً در حال حرکت بودند.

در دهه 1990، بر اساس توافقنامه اسلو، روستای آنها به عنوان منطقه C طبقه بندی شد – 60 درصد از کرانه باختری اشغالی تحت کنترل ارتش اسرائیل، ساخت و ساز و توسعه فلسطینیان در این منطقه از طریق تخریب، جریمه و مجازات بیشتر به شدت محدود شد.

آنها همچنان به دامداری و گله داری به عنوان منبع اصلی درآمد خود متکی هستند و به دلیل این محدودیت ها در خانه های ساده ساخته شده از آلومینیوم و قلع زندگی می کنند که بسیاری از آنها با بودجه اتحادیه اروپا ساخته شده اند.

آنها اکنون خانه های خود را ترک کرده و به زمین های باز در روستای نسبتاً نزدیک المغیر – که اغلب توسط شهرک نشینان مورد حمله قرار می گیرد – و منطقه النویما در دره رود اردن نقل مکان کرده اند.

ساکنان نگران این هستند که این مناطق چندان امن‌تر نیستند، اما احساس می‌کنند بدون در نظر گرفتن این موضوع برایشان بهتر خواهد بود.

منطقه C همچنین محل استقرار صدها شهرک و پاسگاه اسرائیلی است که طبق قوانین بین المللی غیرقانونی تلقی می شوند. در طول پنج سال گذشته، حملات شهرک نشینان به عین سمیه شامل ضرب و شتم، پرتاب سنگ و حمله به دام ها و محصولات کشاورزی و غیره بوده است.

دو تن از بستگان ابراهیم در سال های اخیر مورد حمله و ضرب و شتم شهرک نشینان قرار گرفتند.

“آنها اهمیتی نمی دهند که کودک باشد یا زن – شهرک نشین ها همه ما را کتک زدند. سال گذشته آنها جمجمه همسر عمویم، هیجا را شکستند.

پسر عموی من هم همینطور – مجبور شدند او را بدوزند. پلیس پسران او را نیز بی دلیل دستگیر کرد. پلیس از شهرک نشینان محافظت می کند، نه ما.

عین سمیه
ساکنان عین سامیه در 23 می 2023 خانه های خود را برچیده و وسایل خود را بسته بندی می کنند. [Aziza Nofal/Al Jazeera]

“جنایت جنگی”

در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، گروه حقوق بشری B’Tselem اعلام کرد: «سیاست اسرائیل مبنی بر اجازه دادن به دولت برای تصاحب هر چه بیشتر زمین‌های فلسطینی برای استفاده یهودیان، در سراسر کرانه باختری علیه ده‌ها جامعه فلسطینی اجرا می‌شود. این سیاست غیرقانونی است. انتقال اجباری جنایت جنگی است.

در ادامه بیانیه آمده است: «سال‌هاست که ساکنان جامعه از خشونت‌های نیروهای اسرائیلی، خشونت‌های شهرک‌نشینان با حمایت کامل دولت و محدودیت‌های شدید در ساخت و ساز و زیرساخت‌های خانه و همچنین تخریب رنج می‌برند». مدرسه روستا نیز به زودی تخریب می شود.

ابراهیم ملحم، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در گفتگو با الجزیره گفت: این پاکسازی قومی نامیده می شود که ساکنان عین سامیه را تحت تهدید شهرک نشینان و سایر محدودیت ها مجبور به ترک این شهر کرد.

این تروریسم و ​​نژادپرستی است که نیازمند مداخله بین المللی و به ویژه اتحادیه اروپا است که به حمایت از این جوامع کمک کرده است. این جابجایی اجباری موفقیت آمیز بوده است، به این معنی که تهدیدی برای جوامع باقی مانده است.»

حداقل 46 روستا و اجتماع با بیش از 8000 فلسطینی وجود دارد که از نظر سازمان ملل “به دلیل طرح “انتقال” پیشنهاد شده توسط مقامات اسرائیلی در معرض خطر آوارگی اجباری در منطقه C در کرانه باختری قرار دارند. .

در حالی که حداقل 46 درصد از منطقه C را زمین های خصوصی فلسطین تشکیل می دهد، اسرائیل کمتر از 1 درصد آن را برای ساخت و ساز فلسطینی ها در دسترس قرار می دهد و بیشتر آن در حال حاضر بر روی آن ساخته شده است.

عین سمیه
ساکنان عین سامیه به اخراج قریب الوقوع خود در جریان بازدید هیئت اتحادیه اروپا دو هفته قبل از اینکه مجبور به ترک شوند اعتراض کردند. [Jehad Barakat/Al Jazeera]

وقتی از ملحم در مورد نقش BKP سؤال شد، گفت: «آژانس توانایی جلوگیری از چنین جنایاتی را ندارد. قربانی این جنایات است زیرا جامعه بین المللی راه حل های مورد توافق را در روابط با اسرائیل اجرا نمی کند.

ملچم ادامه داد: هزاران تصمیم وجود دارد که شهرک سازی را محکوم کرده و چنین جنایات و کشتارهای مداوم را محکوم کرده است، اما معیارهای دوگانه وجود دارد که جامعه بین المللی و تصمیمات آن را در برخورد با اسرائیل ملایم تر می کند.

وی افزود که کمیسیون تشکیلات خودگردان در مورد استعمار و مقاومت در برابر دیوار “به جامعه عین سامیه … هر چیزی که می تواند حضور آنها را در هر منطقه دیگری که به آنجا می روند تقویت کند، ارائه کرد، اما هدف اصلی ما فشار برای بازگشت آنها به سرزمین هایشان است. تسلیم نشویم و به جای دیگری بروم».

عین سمیه
روستای عین سمیه هفته ها قبل، ساکنان مجبور به تخریب خانه های خود و ترک آن شدند [Jehad Barakat/Al Jazeera]

محمد کعبنه 70 ساله چاره ای نداشت جز اینکه وسایلش را جمع کند و با 11 عضو خانواده اش از جمله فرزندان و نوه هایش برود. او به الجزیره گفت که او “فرسوده” شده بود و به فشار مداوم آنها اشاره کرد.

«شهرک نشینان هر شب می آیند. نیمه شب و ساعت یک بامداد می آیند و به سمت ما سنگ می اندازند. ما برای دفاع بیرون می رویم و آنها را هل می دهیم، بنابراین آنها می دوند و بعد از نیم ساعت برمی گردند. او ادامه داد: آنها از همه جا به سمت ما می آیند.

او با اشاره به اطراف اضافه کرد: «حداقل یک ماه قبل از اینکه بتوانیم خانه هایمان را بازسازی کنیم، گرم زندگی خواهیم کرد.

«باید افرادی را پیدا می‌کردم که در کنارم بایستند، حداقل احساس کنم کسی از ما حمایت می‌کند. این سرزمین برای من بی نهایت عزیز است، اما مجبور شدم این کار را انجام دهم.

او به الجزیره گفت: «ما می خواهیم در امنیت زندگی کنیم و فرزندان خود را بزرگ کنیم.

[ad_2]