جنگل زدایی در آمازون در برزیل به یک اوج 12 ساله زیر بولسونارو آمریکای لاتین

[ad_1]

بر اساس داده های دولت ، تخریب بزرگترین جنگل بارانی جهان در سال 2020 نسبت به سال قبل 9.5 درصد افزایش یافته است.

ارگانهای دولت روز دوشنبه گفتند ، جنگل زدایی در جنگلهای آمازون در برزیل در سال 2020 به بالاترین سطح 12 ساله رسید ، با شروع به کار رئیس جمهور جائر بولسونارو و ضعف اجرای محیط زیست ، خسارات افزایش یافت.

بر اساس اطلاعات آژانس ملی فضایی Inpe در سال 2020 ، تخریب بزرگترین جنگل بارانی جهان با 9.5 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 11،088 کیلومتر مربع (2.7 میلیون جریب) رسید. برزیل ، هفت برابر لندن.

این بدان معناست که برزیل هدف خاص خود را که طبق قانون تغییر آب و هوا در سال 2009 برای کاهش جنگل زدایی به تقریبا 3900 کیلومتر مربع تعیین شده ، از دست خواهد داد. عواقب گم شدن هدف در قانون بیان نشده است ، اما می تواند دولت را برای دادخواهی باز بگذارد.

آمازون بزرگترین جنگل بارانی در جهان است و حفاظت از آن برای متوقف کردن تغییرات فاجعه بار آب و هوا به دلیل جذب زیاد دی اکسید کربن بسیار مهم است. [File: Andre Penner/AP Photo]

اقدام رسمی سالانه ، معروف به PRODES ، با مقایسه تصاویر ماهواره ای از اواخر ژوئیه سال 2020 با تصاویر ابتدای آگوست 2019 انجام می شود. این تاریخ ها برای همزمانی با فصل خشک آمازون انتخاب می شود ، زمانی که ابری کمتری وجود دارد ، که با محاسبات تداخل دارد.

آمازون بزرگترین جنگل بارانی در جهان است و حفاظت از آن برای متوقف کردن تغییرات فاجعه بار آب و هوا به دلیل جذب زیاد دی اکسید کربن بسیار مهم است.

آخرین تخریب سالانه ، افزایش قابل توجهی به میزان 7،536 کیلومتر مربع است که در سال 2018 ، یک سال قبل از روی کار آمدن بولسونارو ، جنگل زدایی شد.

در حالی که متخصصان حفاظت از محیط زیست دولت را مسئول این افزایش می دانند ، مقامات فدرال این داده ها را نشانه پیشرفت در مبارزه با جنگل زدایی می دانند ، زیرا این افزایش بسیار کمتر از 34 درصد افزایش ثبت شده در سال 2019 است.

معاون رئیس جمهور برزیل ، همیلتون مورائو در یک کنفرانس مطبوعاتی برای ارائه یک برنامه اقدام استراتژیک برای آمازون در کاخ Itamarati ، برزیل ، برزیل صحبت می کند [Eraldo Peres/AP Photo]

معاون رئیس جمهور همیلتون مورائو در مقر اینپه در شهر اقماری سائوپائولو ، سائو خوزه دوس کامپوس ، به خبرنگاران گفت: “حتی اگر ما برای جشن گرفتن این جا نیستیم ، این بدان معنی است که تلاش هایی که انجام می دهیم به ثمر می نشیند.”

بولسونارو آژانس حفاظت از محیط زیست ایباما را تضعیف کرد و خواستار کشاورزی و تولید بیشتر تجارت در منطقه آمازون شد ، با این استدلال که این منطقه را از فقر نجات خواهد داد. دوستداران محیط زیست می گویند این امر پرورش دهندگان غیرقانونی ، معدن کاران و حفاران را به پاک سازی جنگل تشویق کرده است.

“ارقام PRODES نشان می دهد که طرح بولسونارو جواب داده است. آنها نتیجه یک ابتکار موفق برای از بین بردن ظرفیت دولت برزیل و مقامات بازرسی برای مراقبت از جنگل های ما و مبارزه با جرم و جنایت در آمازون است. “

واکنش اصلی رئیس جمهور در واکنش به اعتراض جهانی به تخریب آمازون اعزام نیروهایی بود که برای اولین بار در سال 2019 مستقر شدند و انتظار می رود تا آوریل 2021 برای مبارزه با جنگل زدایی و آتش سوزی جنگل در منطقه بمانند.

طبق اطلاعات اولیه Inpe اخیراً ، جنگل زدایی در جولای تا سپتامبر نسبت به ماه های مشابه سال قبل کاهش یافته است ، اما در ماه اکتبر دوباره افزایش یافته است. [Andre Penner/AP Photo]

طبق اطلاعات اولیه Inpe اخیراً ، جنگل زدایی در جولای تا سپتامبر نسبت به ماه های مشابه سال قبل کاهش یافته است ، اما در ماه اکتبر دوباره افزایش یافته است.

رهبران اروپایی مانند رئیس جمهور فرانسه ، امانوئل مکرون ، برزیل را به شدت مورد انتقاد قرار داده و معتقدند که این کشور برای حفاظت از جنگل اقدامات کافی انجام نمی دهد. پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این احتمال را ایجاد کرد که ایالات متحده فشارهای خود را بر برزیل بر سر جنگل های گرمسیری نیز افزایش دهد.

بایدن در یک بحث گفت که جهان باید به بودجه برزیل برای تأمین بودجه تلاش برای جلوگیری از جنگل زدایی پیشنهاد کند و تهدید کرد که اگر این کار را نکند ، پیامدهای اقتصادی علیه دولت آمریکای لاتین را تهدید می کند. این نظر انتقادات شدید بولسونارو را به همراه داشت ، وی اظهار داشت این تهدیدی برای حاکمیت برزیل است.



[ad_2]