حداقل 176 نفر در سیل در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو کشته شدند | اخبار

[ad_1]

باران سیل آسا در استان کیوو جنوبی باعث طغیان رودخانه شده و خسارات قابل توجهی در روستاهای بوشوشو و نیاموکوبی به بار آورده است.

یک مقام منطقه ای اعلام کرد که دست کم 176 نفر در اثر سیل در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو جان خود را از دست داده اند.

دولت استانی در بیانیه ای اعلام کرد که بارندگی های سیل آسا در استان کیوو جنوبی باعث طغیان رودخانه در روز پنجشنبه و خسارات و تلفات جانی در روستاهای بوشوشو و نیاموکوبی شد.

فرماندار کیوو جنوبی، تئو انگوابیدجه کاسی، تعداد کشته شدگان را 176 نفر اعلام کرد و گفت که سایرین همچنان مفقود هستند. یکی از اعضای جامعه مدنی محلی، کازوله مارتین، گفت که 227 جسد پیدا شده است.

مارتین گفت: «مردم در فضای باز می‌خوابند، مدارس و بیمارستان‌ها از بین رفته‌اند.

عکس‌ها نشان می‌دهند که هوا در روز جمعه صاف شد و خانه‌های مسطح و سقف‌های آهنی راه راه را نشان داد که از زیر لایه‌های ضخیم گل بیرون زده بودند.

بازماندگانی با ظاهری خسته بیرون یک کلبه چوبی ایستاده بودند که کارگران آبی پوش صلیب سرخ اجساد را روی هم انباشته بودند. خیلی ها لباس هایشان را گم کرده بودند و در خاک پوشیده شده بودند.

سیل و رانش زمین در کیوو جنوبی غیر معمول نیست.

آخرین حادثه به این بزرگی در اکتبر 2014 رخ داد که باران سیل آسا بیش از 700 خانه را ویران کرد. بر اساس گزارش سازمان ملل، در آن زمان بیش از 130 نفر مفقود شده بودند.

بارش شدید باران و جاری شدن سیل در سایر نقاط کشور نیز حوادث تلخی را در پی داشت.

ماه گذشته، یک روز پس از رانش زمین در استان کیوو شمالی، حداقل 21 نفر جان خود را از دست دادند و تعدادی ناپدید شدند.

در ماه دسامبر، دست کم 169 نفر بر اثر باران در کینشاسا، پایتخت این کشور کشته شدند.

بحران های جاری

این سیل به دلیل چندین دهه خشونت توسط چندین گروه مسلح، به بحران انسانی ادامه دار در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو می افزاید.

بر اساس آمار اخیر سازمان ملل، این منطقه بیش از 25 سال است که توسط دست کم 122 گروه شورشی درگیر جنگ بوده است. بر اساس گزارش شورای پناهندگان نروژ در ماه ژوئن، میلیون ها نفر در نتیجه آواره شده اند. جمهوری کنگو میزبان بیش از 5.5 میلیون آواره داخلی است که سومین تعداد در جهان است. یک میلیون کنگوی دیگر نیز از کشور گریخته اند.

گزارش‌های متعدد کمبود مواد غذایی را در بالاترین سطح ثبت‌شده نشان می‌دهد و ۲۷ میلیون نفر – یک سوم جمعیت کشور – گرسنه هستند.

[ad_2]