حسابهای جعلی احتمالی پیامهایی را در چین به وجود می آورند که استرالیای استرالیا را عصبانی می کند

[ad_1]

برخی از حساب ها قبلاً در مجموعه ای از 37000 حساب چینی که از ماه ژوئن به استرالیا هدایت شده اند ، شناسایی شده اند.

یک شرکت امنیت سایبری اسرائیلی و کارشناسان استرالیایی گفت: توئیت یک افسر چینی به تصویر کشیدن یک سرباز استرالیایی که واکنش خشن کانبرا را برانگیخت ، با حساب های غیرمعمول در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نیمی از آنها احتمالاً جعلی بود.

تصویر تغییر یافته دیجیتالی از یک سرباز استرالیایی که چاقوی خونین به گلوی کودک افغان دارد و توسط ژائو لیجیانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین توئیت شده است.

توییتر درخواست استرالیا برای حذف این توییت را رد کرد.

سفارت چین در کانبرا روز جمعه به تلویزیون ABC گفت که عذرخواهی نخست وزیر اسکات موریسون توجه بیشتری را به تحقیق در مورد جنایات جنگی توسط نیروهای استرالیایی در افغانستان معطوف کرده است.

Cyabra ، یک شرکت امنیت سایبری اسرائیلی ، گفت که به احتمال زیاد یک کارزار سازمان یافته پیام ژائو را تبلیغ می کند.

سایابرا اعلام کرد که 57.5 درصد از حساب های کاربری در توییت های ژائو جعلی بوده و “شواهدی از یک فعالیت غیر اطلاعاتی کاملاً سازمان یافته” برای تقویت پیام خود است.

این شرکت هیچ جزئیاتی در مورد اینکه چه کسی پشت این کارزار بوده است ، ارائه نداده است.

Cyabra گفت که 1،344 حساب را تجزیه و تحلیل کرده و دریافت که تعداد زیادی در ماه نوامبر ایجاد شده و یک بار برای بازیابی توییت های ژائو استفاده شده است.

“رفتار غیرمعمول”

چین بیانیه سیابرا را “غیرموجه” خواند.

“این یک نمونه کلاسیک از انتشار اطلاعات نادرست است. توییتر قوانین خاص خود را برای مدیریت توییت ها دارد. “اواخر روز جمعه وزارت خارجه در پاسخ به س Reutersالات رویترز گفت.

تیم گراهام از دانشگاه فنی کوئینزلند ، 10 هزار پاسخ به توییت ژائو را تحلیل کرد.

وی گفت ، حسابهایی که از چین منشا گرفته اند بیشترین فعالیت را دارند و 8 درصد پاسخها از طریق حسابهای ایجاد شده در طول روز یا 24 ساعت قبل است. بسیاری از آنها حاوی متن تکراری بودند.

وی به رویترز گفت: “وقتی آنها در توییتر در مورد کودکان افغان ننوشتند ، در مورد هنگ کنگ نوشتند.”

“اگر تعداد آنها به اندازه کافی باشد ، این بی نظمی ها نشان می دهد که آنها برای یک کارزار خاص ایجاد شده اند.”

وی گفت که برخی از حساب ها قبلاً توسط گراهام در مجموعه داده های 37000 حساب چینی که استرالیا را از ماه ژوئن هدف قرار داده اند ، شناسایی شده است.

آریل بوگل ، محقق در انستیتوی سیاست استراتژیک استرالیا ، گفت که او همچنین در حساب های توییتر “توییت های ژائو را بازتوییت یا پسندیده” متوجه “رفتار غیرمعمول” شده است.

وی به رویترز گفت: “در حساب های ایجاد شده در 30 نوامبر و 1 دسامبر جهشی رخ داده است” و افزود که خیلی زود است که مشخص شود آیا این رفتار غیر استبدادی هماهنگ است یا رفتار میهن پرستانه.

وی گفت ، بسیاری از حساب های جدید فقط ژائو را دنبال می کنند ، به علاوه یک یا دو حساب دیگر. ASPI خاطرنشان کرد: یک سوم حساب هایی که توییت های ژائو را دوست داشتند ، صفر دنبال کننده داشتند.

در اوایل سال جاری ، توییتر اعلام کرد 23،750 حساب توزیع داستان ژئوپلیتیکی مطلوب برای حزب کمونیست چین و 150،000 حساب دیگر را که برای گسترش این پیام ها طراحی شده بود ، حذف کرده است.

سخنگوی توییتر گفت که این شرکت هوشیار باقی مانده است ، اما یافته های Cyabra “در برابر موشکافی مقاومت نکرد” زیرا آنها فقط به داده های موجود در دسترس عموم اعتماد کردند.

سخنگوی سیابرا گفت که بنیانگذاران آن کارشناسان جنگ اطلاعاتی از نژاد اسرائیلی هستند و وزارت خارجه آمریکا نیز از جمله مشتریان آن است.



[ad_2]