حمله الشباب به پایگاه ماموریت حافظ صلح اتحادیه آفریقا در سومالی | اخبار اتحادیه آفریقا

[ad_1]

مأموریت اتحادیه آفریقا هنوز تعداد تلفات را تأیید نکرده است، اگرچه الشباب ادعا کرد که 137 سرباز را کشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته نیروهای این کشور آفریقای شرقی و یک کاپیتان سومالیایی، جنگنده‌های الشباب به یک پایگاه نظامی که نیروهای اوگاندا از مأموریت حافظ صلح اتحادیه آفریقا در سومالی مستقر هستند، حمله کردند.

شورشیان روز جمعه به پایگاه متعلق به ماموریت انتقالی اتحادیه آفریقا در سومالی (ATMIS) در بولامارر، در 130 کیلومتری (80 مایلی) جنوب غربی موگادیشو پایتخت حمله کردند.

دیو آکیکی، معاون سخنگوی نیروهای دفاع خلق اوگاندا (UPDF) گفت: «امروز صبح حمله ای به پایگاه ما توسط عناصر الشباب انجام شد، اما ما منتظر اعلام رسمی ستاد ATMIS هستیم.

بدون ارائه جزئیات، در توییتر اعلام کرد ATMIS که 22000 سرباز دارد، در حال ارزیابی وضعیت امنیتی است. این مأموریت از سال 2022 به دولت فدرال سومالی در جنگ علیه گروه مسلح مرتبط با القاعده کمک می کند، زمانی که این ماموریت جایگزین مأموریت اتحادیه AU در سومالی (AMISOM) شد.

در همین حال، الشباب در بیانیه ای اعلام کرد که بمب گذاری های انتحاری انجام داده و 137 سرباز را کشته است.

هیچ تایید رسمی فوری در مورد تلفات وجود ندارد، و این گروه تمایل داشت ارقامی را ارائه دهد که با آمار منتشر شده توسط مقامات متفاوت است.

یک کاپیتان سومالیایی که نام خود را عبداللهی گذاشت، به رویترز از منطقه شابل پایین گفت که شورشیان به پایگاه ATMIS و یک پایگاه همسایه متعلق به ارتش سومالی حمله کردند.

«این جرقه یک نبرد شدید برای ساعت ها شد. همه گروه ها، از جمله الشباب، متحمل خسارات سنگینی شدند.» او بدون اشاره به جزئیات گفت.

ساکنان شهر گفتند که با صدای انفجارهای مهیب و سلاح های سنگین از خواب بیدار شدند. اکنون ما الشباب را در شهر می بینیم. نمی‌توانیم بدانیم چند نفر جان باختند. رکیا فرح یکی از ساکنان این شهر گفت: اکنون هیچ صدای تیراندازی از سوی ATMIS و دولت نمی شنویم.

از سال 2006، این گروه برای سرنگونی دولت و ایجاد حکومت خود بر اساس تفسیر دقیق قوانین اسلامی مبارزه می کند.

تهاجم شدید دولت در آگوست گذشته پس از پیروزی حسن شیخ محمد رئیس جمهور در انتخابات آغاز شد و پیشرفت قابل توجهی در از بین بردن کنترل این گروه بر مناطق وسیعی از زمین داشته است.

اما الشباب همچنان قادر به انجام حملات مهم علیه اهداف دولتی، تجاری و نظامی است. همچنین به صورت دوره ای حملاتی را در کنیا همسایه به عنوان بخشی از سرکوب استقرار نیروها از نایروبی برای حمایت از عقب نشینی شورشیان در موگادیشو انجام می دهد.

[ad_2]