حمله مسلحانه در بندر گوایاکیل اکوادور 10 کشته بر جای گذاشت | اخبار جنایی

[ad_1]

به گفته پلیس، در این تیراندازی سه نفر از جمله یک دختر پنج ساله نیز زخمی شدند.

دادستان ها و پلیس اعلام کردند که حداقل 10 نفر در یک حمله مسلحانه شبانه در گوایاکیل، شهر بندری اصلی و قطب اقتصادی اکوادور که به دلیل افزایش خشونت مواد مخدر در وضعیت اضطراری قرار دارد، کشته شدند.

پلیس روز یکشنبه اعلام کرد سه نفر از جمله یک دختر پنج ساله زخمی شدند.

دادستانی اکوادور در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد که در محل حادثه یک تفنگ و یک تفنگ 9 میلی متری کشف شد.

ویلیام ویلارول، فرمانده پلیس ملی در یک کنفرانس خبری گفت: «ما معتقدیم که این به مبارزه بین گروه‌های جنایت سازمان‌یافته برای مبارزه برای کنترل ارضی مربوط می‌شود.

پلیس ملی روز یکشنبه در توییتر خود نوشت: «یگان‌های تحقیقات و اطلاعات ما در حال حاضر در حال انجام اقدامات عملیاتی برای شناسایی مجرمان هستند. بدون دستگیری فوری

این حمله وحشتناک که یک شاهد آن را تیراندازی توصیف کرد، در یک ماشین‌فروشی در جنوب غربی شهر رخ داد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که در حالی که پلیس منطقه را محاصره کرده بود، در حالی که مردم گریه می کردند و یکدیگر را در آغوش می گرفتند، اجساد در سنگفرش های خون دیده می شدند.

دفتر دادستانی کل اکوادور در توییتر اعلام کرد که “تحقیقات اولیه در مورد کشتار 10 نفر پس از حمله مسلحانه شنبه شب” را آغاز کرده است.

پلیس محلی همچنین آمار کشته شدگان گوایاکیل را تأیید کرد، جایی که به یکی از مراکز خونین کشور در جنگ بین باندهای قاچاق مواد مخدر رقیب تبدیل شده است.

موج اخیر خشونت

موقعیت این شهر بندری در سواحل اقیانوس آرام، آن را به یک نقطه ورودی استراتژیک برای محموله های مواد مخدر به ایالات متحده و اروپا تبدیل می کند.

این قتل آخرین مورد در موج خشونت‌های اخیر است، از جمله قتل‌های مرتبط با باندها و کارتل‌ها و شورش‌ها و قتل‌عام‌های متعدد زندان در حالی که مقامات با سرکوب باندها و توقیف مواد مخدر را انجام می‌دهند.

یکی از شاهدان حمله اخیر که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری فرانسه گفت که “تیراندازی” در محلی که چندین نفر در حال نوشیدن مشروب بودند روی داد که گروهی از مهاجمان “با موتورسیکلت آمدند و به زندگی کسانی که در اینجا بودند پایان دادند”.

گوایاکیل از اول آوریل در وضعیت اضطراری قرار دارد و به ارتش اجازه می‌دهد در خیابان‌ها بسیج شوند و منع آمد و شد اعمال کنند. این معیار شامل ساعات عصر از 1 صبح تا 5 صبح (06:00 تا 10:00 GMT) است.

این کشور آمریکای جنوبی اخیراً به غیرنظامیان اجازه حمل و استفاده از سلاح برای محافظت شخصی در میان افزایش جنایات را داد که دولت آن را باندهای قاچاق مواد مخدر مقصر دانسته است.

[ad_2]