حمله موشکی باعث آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت در شمال عراق می شود خاورمیانه

[ad_1]

گروه مسلح داعش مسئولیت حمله راکتی را بر عهده گرفت که برای مدت کوتاهی فعالیت در پالایشگاه کوچک را متوقف کرد.

وزارت نفت این کشور گفت ، یک حمله موشکی به شمال عراق باعث آتش سوزی عمده ای در یک پالایشگاه نفت شد و عملیات را برای مدت کوتاهی متوقف کرد.

این آتش سوزی روز یکشنبه به یک مخزن ذخیره سوخت در پالایشگاه کوچک بلو در استان صلاح الدین برخورد کرد. وزارت در بیانیه ای اعلام کرد که هیچ تلفاتی گزارش نشده است.

این وزارتخانه با استناد به شرکت دولتی پالایشگاه شمال ، که پالایشگاه را اداره می کند ، گفت که آتش سوزی خاموش شد و عملیات پس از چند ساعت از سر گرفت.

گروه داعش (داعش) مسئولیت حمله موشکی را بر عهده گرفت. داعش در وب سایت آماق خود گفته است که از دو موشک کاتیوشا در این حمله استفاده شده است.

پالایشگاه آبی نزدیک به بزرگترین پالایشگاه عراق ، بیجی است که در طول جنگ علیه داعش خسارت زیادی دید. این پالایشگاه کلنگ زنی شد و سرانجام در سال 2017 پس از شکست گروه بازگشایی شد.

اگرچه داعش دیگر در عراق سرزمینی در اختیار ندارد ، این گروه خوابگاه ها را نگهداری می کند و اغلب حملات خود را به مناطق مختلف این کشور از جمله شمال انجام می دهد.

همچنین اعتقاد بر این است که شبه نظامیان مورد حمایت ایران در پشت یک سری حملات موشکی و خمپاره ای با هدف منافع ایالات متحده در عراق قرار دارند و دولت رئیس جمهور دونالد ترامپ را ناامید می کند که تهدید کرد در صورت ادامه سفارت خود در بغداد را در سپتامبر تعطیل خواهد کرد.

مقامات گفتند تعلیق عملیات در پالایشگاه بلو ، که ظرفیت تصفیه 30،000 بشکه در روز دارد ، یک اقدام ایمنی برای جلوگیری از خسارت بیشتر است.

مهندس ارشد پالایشگاه خواست نامش فاش نشود و به رویترز گفت: “ما واحدهای تولیدی را به طور کامل تعطیل کرده ایم تا از خسارات عمده ای که ممکن است به وجود آید جلوگیری کنیم.

حمله روز یکشنبه نشانگر این بود که جنگجویان داعش هنوز هم می توانند به نیروهای امنیتی و سایت های حیاتی انرژی حمله کنند ، حتی اگر در جریان کارزار نظامی 2014-2017 مورد حمایت آمریکا شکست بخورند.

در اوایل این ماه ، ایالات متحده اعلام کرد که تعداد نیروهای مستقر در خاورمیانه را بیشتر کاهش می دهد ، و این باعث سردرگمی تحلیلگران می شود که نگران هستند چنین اقدامی برای کشورهایی مانند عراق مضر باشد.

کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع گفت ترامپ تصمیم گرفته است تا 15-15 ژانویه 2021 حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان و عراق را به 2500 نفر کاهش دهد.



[ad_2]