خاویار اسکاتلندی به استقلال انگلیس هشدار می دهد بریتانیای کبیر

[ad_1]

14 نظرسنجی اخیر نشان می دهد که اسکاتلندی ها از استقلال حمایت می کنند.

تایمز گزارش داد ، اولین وزیر اسکاتلند ، نیکلاس استورجون ، گفته است که می خواهد دومین همه پرسی استقلال را سال آینده برگزار کند.

تایمز گفت ، رهبر حزب استقلال ملی اسکاتلند گفت که انتظار دارد رای گیری “زودتر” در پارلمان بعدی اسکاتلند که سال آینده آغاز می شود ، انجام شود.

به نقل از تایمز ، استرجون به ITV Border گفت: “اسكاتلند باید بتواند انتخاب كند كه استقلال را در بخش زودتر و نه در اواخر پارلمان بعدی به استقلال برساند.”

اسکاتلندی ها در همه پرسی در سال 2014 55-45 درصد مخالف استقلال رأی دادند ، اما هم Brexit و هم دولت انگلیس در مورد بحران COVID-19 حمایت از استقلال را در میان اسکاتلندی ها تقویت کردند.

14 نظرسنجی اخیر نشان می دهد که اسکاتلندی ها از استقلال حمایت می کنند. انتظار می رود حزب ملی اسکاتلند استورجون در انتخابات پارلمانی اسکاتلند در ماه مه به شدت عمل کند.

نظرسنجی ماه گذشته ایپسوس موری نشان داد که در صورت برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند در سال جاری ، 58 درصد اسکاتلندی ها به ترک چهار کشور انگلیس رای می دهند.

برای ادامه ، SNP باید انتقال قدرت لازم را از وست مینستر برای انجام یک مشاوره قانونی الزام آور در مورد استقلال دریافت کند.

با این حال ، بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس گفت که همه پرسی استقلال در سال 2014 بسیار مهم بود و باید به آن احترام گذاشت. دولت وی می گوید در آینده نزدیک نباید همه پرسی استقلال جدیدی انجام شود.



[ad_2]