خشم به هنگام راه اندازی خط تلفن جرایم امنیت ملی توسط هنگ کنگ هنگ کنگ

[ad_1]

این خط تلفن به ساکنان این امکان را می دهد تا “اطلاعات امنیت ملی” را از طریق پیام های متنی ، ایمیل و برنامه پیام رسانی WeChat چین ارسال کنند.

روز پنجشنبه ، پلیس هنگ کنگ یک خط تلفن ویژه برای ساکنان افتتاح کرد تا ادعای تهدیدات علیه امنیت ملی را اعلام کنند ، و انتقاداتی را در مورد عمیق تر شدن بی اعتمادی در میان ساکنان این شهر که از قبل قطبی شده است ، ایجاد کرد.

این خط تلفن به ساکنان این امکان را می دهد تا “اطلاعات امنیت ملی” را از طریق پیام های متنی ، ایمیل و برنامه پیام رسانی WeChat چین ارسال کنند.

پلیس روز پنجشنبه در فیس بوک گفت ، ساکنان هنگ کنگ همچنین می توانند عکس ، فایل صوتی و تصویری ارسال کنند.

چین در ماه ژوئن و پس از اعتراضات گسترده طرفدار دموکراسی در سال گذشته قانون جدید امنیت ملی گسترده ای وضع کرد.

علیرغم اطمینان به اینکه این قانون فقط یک “اقلیت کوچک” را هدف قرار خواهد داد ، متن آن بسیاری از دیدگاههای سیاسی مسالمت آمیز را غیرقانونی اعلام کرده و هرگونه انتقاد را محدود می کند.

گروه های مدافع حقوق بشر ابراز نگرانی کرده اند که خط کنترل تلفنی ضربه دیگری به آزادی بیان وارد کند زیرا پکن کنترل شهری را در این شهر که برخی از حقوق و آزادی های دموکراتیک برای حداقل 50 سال با تضمین شده است ، با توجه به بازگشت به حکومت چین در 1997

مایا وانگ ، پژوهشگر ارشد دیده بان حقوق بشر ، به خبرگزاری فرانسه گفت: “مطلعان می توانند از این خط تلفن در برابر افرادی كه آن را دوست ندارند یا در اردوگاه سیاسی دیگری هستند استفاده كنند.”

مخالفان به موازات انقلاب فرهنگی در سرزمین اصلی چین ، یک دوره آشفته در دهه 1960 و 1970 که میلیون ها نفر توسط مقامات مجازات و پاکسازی شدند – اغلب پس از محکومیت توسط خانواده ، دوستان و همسایگان.

پست پلیس در فیس بوک بعد از ظهر پنجشنبه بیش از 700 اظهار نظر داشت ، برخی از آنها استقبال می کردند و برخی دیگر این ابتکار را محکوم می کردند.

یکی از کاربران با استفاده از اصطلاحی تحقیرآمیز برای طرفداران دموکراسی نوشت: “عالی! اکنون سوسک ها جایی برای اجرا ندارند.”

صدا و سیمای عمومی RTHK همچنین به نقل از برخی از مفسران طرفدار چینی اظهار داشت كه آنها به افرادی كه در رستوران های “زرد” غذا می خورند و طرفداران دموكراسی هستند و قاضیانی كه “زرد” محسوب می شوند گزارش خواهند داد.

قانون جدید امنیتی پکن قانون هنگ کنگ را دور زد و فقط در روز تصویب آن فاش شد.



[ad_2]