“خیلی خوشحال”: مردی پس از 33 سال حبس در آمریکا بی گناه اعلام شد | اخبار دادگاه

[ad_1]

دانیل سالدانا در سال 1990 به اتهام تلاش برای قتل مجرم شناخته شد، اما شواهدی به دست آمد که او حتی در صحنه جرم نبود.

یک مرد کالیفرنیایی که 33 سال را به دلیل اقدام به قتل در زندان گذرانده بود، بی گناه شناخته شد و پس از اینکه معلوم شد او حتی در صحنه حمله نبوده آزاد شد.

دانیل سالدانا، که اکنون 55 سال دارد، در سال 1990 به جرم گشودن آتش به ماشینی که در حال خروج از یک بازی فوتبال دبیرستانی در پارک بالدوین، در شرق لس آنجلس بود، محکوم شد. شش نوجوان داخل آن بودند که دو نفر از آنها مجروح شدند اما زنده ماندند.

مقامات گفتند که مهاجمان نوجوانان را با اعضای باند اشتباه گرفتند.

سالدانا که در زمان تیراندازی 22 سال داشت و یک کارگر تمام وقت ساختمانی بود، یکی از سه مردی است که در این حمله متهم شدند. سالدانا که به شش فقره اقدام به قتل و یک مورد تیراندازی به وسیله نقلیه یکی از ساکنان مجرم شناخته شد، به 45 سال تا ابد حبس دولتی محکوم شد.

سالدانا با جورج گاسکون، دادستان منطقه، در یک کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد و روز پنجشنبه تبرئه خود را اعلام کرد. او گفت از اینکه آزاد شده است سپاسگزارم.

به گزارش گروه خبری کالیفرنیای جنوبی، سالدانا گفت: “این یک مبارزه است، هر روز بیدار شدن از خواب با دانستن اینکه شما بی گناه هستید و اینجا من در سلولی محبوس شده ام و برای کمک گریه می کنم.”

وی افزود: بسیار خوشحالم که این روز فرا رسیده است.

گاسکون گفت، تحقیقات در مورد پرونده سالدانا در ماه فوریه پس از آن شروع شد که دفتر دادستان منطقه متوجه شد که یک متهم دیگر در جریان یک جلسه آزادی مشروط در سال 2017 به مقامات گفت که سالدانا “به هیچ وجه در تیراندازی شرکت نداشته و در زمان حادثه حضور نداشته است.”

او افزود که یک معاون سابق دادستان منطقه در جلسه دادگاه شرکت کرد “اما ظاهراً هیچ کاری انجام نداد” و اطلاعات تبرئه کننده را با سالدانا یا وکیلش در میان گذاشت.

گاسکون گفت که در نتیجه، سالدانا شش سال دیگر را در زندان گذراند تا اینکه دادستان ها دوباره پرونده را باز کردند و او را بی گناه تشخیص دادند.

دادستان منطقه جزییات دیگری درباره این پرونده منتشر نکرد، اما از سالدانا و خانواده اش عذرخواهی کرد.

او گفت: «می‌دانم که این دهه‌هایی را که در زندان گذرانده‌اید، به شما باز نمی‌گرداند. اما امیدوارم با شروع زندگی جدید، عذرخواهی ما باعث آرامش شما شود.»

گاسکون اضافه کرد: نه تنها به زندان انداختن افراد به خاطر جنایتی که مرتکب نشده اند یک تراژدی است، بلکه هر بار که بی عدالتی به این بزرگی اتفاق می افتد، افراد واقعاً مسئول هنوز برای ارتکاب جنایات دیگر در آنجا هستند.

[ad_2]