دادستان های گوانتانامو به دنبال تاریخ 2025 در دادگاه بمب گذاری بالی هستند | اخبار دادگاه

[ad_1]

وکلایی که پرونده علیه هامبالی را رهبری می کنند می گویند که برای آماده شدن نیاز به زمان بیشتری است زیرا دفاع از تاخیرها انتقاد می کند.

مدان، اندونزی – دادستان های نظامی در خلیج گوانتانامو پیشنهاد کرده اند که محاکمه کامل هامبالی، که به دلیل حملاتی که صدها نفر را در اندونزی کشته شدند، در مارس 2025 آغاز شود، حتی اگر او و دو متهم دیگرش به مدت 17 سال در بازداشت به سر می برند.

هامبالی، یک اندونزیایی با نام واقعی Encep Nurjaman، از سال 2006 به همراه متهمان دیگرش، اتباع مالزیایی، محمد نذیر بن لپ و محمد فارق بن امین، در زندان گوانتانامو نگهداری می شود.

هامبالی متهم به دست داشتن در بمب گذاری های بالی در سال 2002 است که منجر به کشته شدن بیش از 200 نفر از جمله شهروندان ایالات متحده شد و حمله به هتل جی دبلیو ماریوت در جاکارتا در سال 2003 که منجر به کشته شدن 11 نفر شد.

جیمز هودس، وکیل اصلی اندونزیایی، به الجزیره گفت که موکلش با توجه به بازداشت طولانی مدتش «به بهترین شکل ممکن» عمل می کند و روند رسیدگی «همانطور که می توانستیم انتظار داشته باشیم پیش رفته است، و قاضی و ناظران مجبور به شنیدن یک موضوع شدند. بسیاری از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم.

این مشکلات شامل مشکلات مترجمان بود که به گفته هادس تقریباً تمام روز سوم رسیدگی را به خود اختصاص داد و شهادت امام سامودرا، یکی از طراحان اصلی حمله بالی، که در سال 2008 در اندونزی اعدام شد.

به گفته هادس، مقامات ایالات متحده در زمانی که سامودرا زنده بود از بازجویی نکردند و شهادت او می تواند به معنای تبرئه موکلش باشد.

به نظر می‌رسید که امام سمودرا مغز متفکر این بمب‌گذاری بود و برای مصاحبه توسط اف‌بی‌آی در دسترس بود، اما اینطور نبود.» این روشی نیست که جرایم باید بررسی شود. هدس به الجزیره گفت: مقامات باید به همه گزینه ها نگاه کنند.

علاوه بر چالش‌های مربوط به عدم شهادت تبرئه‌کننده، هدس گفت که فقدان محاکمه سریع مشکلی برای تیم دفاعی بوده است که همیشه بی‌گناهی همبالی را حفظ کرده است.

هدس گفت: «ما اکنون دو سال پس از کیفرخواست و 20 سال از این واقعیت می گذریم و دادستانی هنوز کشف را به پایان نرسانده است.

فرآیند کشف زمانی است که هر دو طرف قبل از محاکمه اسناد را مبادله می کنند و معمولاً دادستان به محض شروع پرونده چنین مطالبی را در اختیار دفاع قرار می دهد. برای هامبالی، روند رسمی محاکمه او در سال 2019 آغاز شد، اما هنوز پس از گذشت 5 سال به پایان نرسیده است.

در جلسات اخیر، دادستان تاریخ محاکمه مارس 2025 را درخواست کرد و قاضی هنوز تصمیمی را اتخاذ نکرده است.

هودس به الجزیره گفت که تیم دفاعی برای آزمایش “آماده” است، اما اضافه کرد که تاخیرهای بیشتری محتمل به نظر می رسد.

قاضی نظامی موجود، سرهنگ ارتش چارلز پریچارد، قرار است با یک قاضی جدید منصوب شود.

او گفت: «اگر هر بار که یک قاضی شروع به رسیدگی به پرونده می کند، باید آنجا را ترک کند، مشکل ساز است.

[ad_2]