دادستان ICC جنایات جنگی ادعایی را در انگلیس در عراق تحقیق می کند | بریتانیای کبیر

[ad_1]

دادگاه جهانی اعلام کرد ، چون مقامات انگلیس در حال تحقیق در مورد این ادعاها هستند ، یک تحقیق گسترده پیدا نمی کند.

دادستان دادگاه کیفری بین المللی گفت که تحقیقات مقدماتی در مورد ادعاهای جنایات جنگی توسط نظامیان انگلیس در عراق متوقف شده است ، اگرچه دلیل منطقی برای اعتقاد به ارتکاب جنایات آنها پیدا شده است.

تحقیقات هرگز به سطح تحقیقات کامل نرسید و کابینه فاتو بنسودا به این نتیجه رسید که مقامات انگلیسی ادعاها را تحقیق کرده اند.

دادگاه کیفری بین المللی فقط درصورت مداخله درمورد اینکه کشوری قادر به اقدام علیه جنایات ادعایی نیست یا مایل نیست ، وارد عمل می شود.

در گزارش نهایی ، بنسودا گفت که دفتر وی دلایل منطقی برای این باور پیدا کرده است که در سال 2003 ، سربازان انگلیسی در عراق مرتکب یک جنایت جنگی به قتل یا قتل عمدی علیه حداقل هفت زندانی عراقی شده اند. آنها همچنین معتقد بودند که ادعاهای معتبری درباره شکنجه و تجاوز وجود دارد.

در این گزارش آمده است: “بازرسی مقدماتی نشان داد كه مبنای معقولی وجود دارد كه معتقد باشد انواع مختلف سو of استفاده توسط اعضای نیروهای مسلح انگلستان علیه غیرنظامیان بازداشت شده عراقی انجام شده است.”

دادستان ها گفتند ، با این حال ، انگلیس اقدام واقعی برای تحقیق در مورد جرایم خود انجام داده است.

در ماه ژوئن ، محققان مستقل انگلیس در حال تحقیق درباره ادعاهای جنایات جنگی در عراق به بی بی سی گفتند که از هزاران شکایتی که آنها تحقیق کردند ، همه به جز یک مورد رد شد.

علی رغم این نتیجه ، که به گفته بنسودا ، قربانیان را از عدالت محروم کرد ، دادستان دادگاه کیفری بین المللی به این نتیجه رسید که مقامات انگلیس نمی خواهند تحقیقات یا تعقیب را انجام دهند و تحقیقات دادگاه بین المللی کیفری را متوقف کرد.

دادگاه بین المللی کیفری مورد انتقاد واشنگتن قرار گرفته است تا تحقیقات کامل در مورد جنایات جنگی را که ادعا شده توسط نظامیان آمریکایی در افغانستان عضو ICC انجام شده است ، آغاز کند.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امسال بنسودا را به دلیل تحقیقات تحریم کرده است.

گزارش مقامات استرالیایی ماه گذشته ادعا کرد که نیروهای ویژه این کشور طی سالهای 2005 تا 2016 39 زندانی غیرنظامی و غیرنظامی را در افغانستان به قتل رسانده اند و همین امر باعث شده است که سایر کشورها در مورد رفتار سربازان خود تجدید نظر کنند.

استرالیا گفته است که 19 سرباز فعلی و سابق برای پیگرد قانونی محاکمه می شوند.



[ad_2]