دادگاه عالی ایالات متحده مقررات دولتی را برای حفاظت از تالاب ها محدود می کند | اخبار محیط زیست

[ad_1]

دیوان عالی می گوید که سازمان حفاظت محیط زیست تنها در صورتی می تواند تالاب ها را تنظیم کند که آنها “ارتباط سطحی مداوم” با آب دیگری داشته باشند.

دادگاه عالی ایالات متحده با صدور حکمی که حفاظت از تالاب هایی را که از توده های بزرگ آبی جدا شده اند، حذف می کند، کنترل آلودگی آب را برای دولت فدرال دشوارتر کرده است.

تصمیم روز پنجشنبه دومین تصمیم در چند سال اخیر است که دامنه مقررات زیست محیطی فدرال را محدود می کند. اکثریت محافظه کار دادگاه به دلیل نگرانی های مربوط به آب پاک، حقوق مالکیت را تقویت کردند.

قضات به نفع زوجی رای دادند که می خواستند خانه ای در نزدیکی دریاچه پریست در بیابان آیداهو بسازند. شانتل و مایکل ساکت زمانی که مقامات فدرال یک تالاب را در این ملک به عنوان تالاب شناسایی کردند و آنها را ملزم به دریافت مجوز قبل از ساخت و ساز کردند، مخالفت کردند.

در رای 5-4، دادگاه گفت که تالاب ها تنها در صورتی قابل تنظیم هستند که “ارتباط سطحی پیوسته” به آب های بزرگتر و تنظیم شده داشته باشند.

دادگاه نظر 17 ساله همکار سابق آنتونی کندی را که اجازه تنظیم تالاب هایی را که “ارتباط قابل توجهی” با آبراه های بزرگتر دارند، رد کرد.

نظر کندی معیاری برای ارزیابی این است که آیا تالاب ها تحت پوشش قانون آب پاک سال 1972 (CWA) قرار دارند یا خیر. مخالفان استدلال می کردند که استاندارد مبهم و غیر قابل اجرا است.

در نظر اکثریت صادر شده در حکم روز پنجشنبه، قاضی ساموئل آلیتو نوشت که آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) هنگامی که همه تالاب ها را تنظیم می کند از اختیارات اعطا شده تحت CWA فراتر می رود.

در حالی که قاضی محافظه کار CWA را به عنوان یک “موفقیت بزرگ” که منجر به پاکسازی رودخانه ها و دریاچه های بسیار آلوده می شود ستایش می کند، اما دستور مبهم آن را “پانوشتی تاسف بار” می داند.

“قانون در مورد “آب های ایالات متحده” اعمال می شود، اما این عبارت به چه معناست؟ آلیتو پرسید: آیا این اصطلاح حیاط خلوتی را که برای مدتی حداقل به اندازه کافی مرطوب باشد، در بر می گیرد؟

کارشناسان محیط زیست پیش بینی کردند که با محدود کردن دامنه این قانون، حفاظت از بیش از نیمی از تالاب های کشور حذف می شود.

در پاسخ به این تصمیم، مانیش باپنا، مدیر عامل شورای دفاع از منابع طبیعی، از کنگره آمریکا خواست تا CWA را برای بازگرداندن حفاظت از تالاب ها اصلاح کند و ایالت ها قوانین خود را تقویت کنند.

باپنا در بیانیه‌ای گفت: دیوان عالی قلب قانونی را که ما برای حفاظت از آب‌ها و تالاب‌های آمریکا به آن وابسته هستیم، از بین برد. «اکثریت تصمیم گرفتند که از آلاینده ها به قیمت تالاب ها و آبراه های سالم محافظت کنند. این تصمیم خسارات غیر قابل محاسبه ای را به همراه خواهد داشت. جوامع در سراسر کشور بهای آن را خواهند پرداخت.»

نتیجه تقریباً به طور قطع بر نبردهای حقوقی جاری بر سر مقررات جدید تالاب ها که دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن در دسامبر تصویب کرد، تأثیر خواهد گذاشت. دو قاضی فدرال به طور موقت اجرای این قوانین را در 26 ایالت مسدود کرده اند.

دانشمندان می گویند حفاظت از تالاب ها، که به طور طبیعی انتشارات گرمایش سیاره را به دام می اندازند، کلید مبارزه با تغییرات آب و هوایی است.

اما در حکم روز پنج‌شنبه، هر 9 قاضی موافقت کردند که تالاب‌های متعلق به ساکت‌ها مشمول قانون نیستند. با این حال، تنها پنج قاضی به نظر اکثریت ملحق شدند و آزمایش جدیدی را برای ارزیابی زمانی که تالاب‌ها تحت پوشش CWA هستند، تحمیل کردند.

برت کاوانا محافظه کار و سه قاضی لیبرال دادگاه متهم کردند که همکارانشان قانون را با نظرات خود بازنویسی کردند.

“آزمایش ناقص دادگاه نه تنها پیامدهای واقعی را برای آب های ایالات متحده ایجاد می کند، بلکه به اندازه کافی بدیع و مبهم است (حداقل به عنوان یک آزمون مستقل) که می تواند عدم اطمینان نظارتی را برای دولت فدرال ایجاد کند. ایالت ها و احزاب تحت نظارت.» کاوانو نوشت.

قاضی النا کاگان نوشت که بازنویسی اکثریت این قانون “تلاشی برای مهار اقدامات ضد آلودگی است که کنگره صلاح دید.” کاگان به تصمیم سال گذشته برای محدود کردن مقررات انتشار گازهای گلخانه ای تحت CWA اشاره کرد.

او خاطرنشان کرد که در هر دو مورد، دادگاه “خود را به عنوان تصمیم گیرنده سیاست ملی محیط زیست” منصوب کرده است. کاگان به عقیده او توسط همکاران لیبرالش سونیا سوتومایور و کتانجی براون جکسون به او پیوستند.

تصمیم روز پنجشنبه بخشی از یک روند ادامه دار است. از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، آخرین قاضی از سه قاضی دیوان عالی خود را در سال 2020 منصوب کرد، دیوان عالی دارای اکثریت محافظه کار قوی است که اجازه می دهد مقررات لغو شود و اولویت های جناح راست پیش برود.

این اولویت ها شامل لغو حق قانونی سقط جنین است که دادگاه سال گذشته دستور آن را صادر کرد.

[ad_2]