دادگاه لیبی 23 نفر را به اتهام عملیات داعش به اعدام محکوم کرد | اخبار داعش/ داعش

[ad_1]

دادگاه تجدیدنظر 14 نفر دیگر را به دلیل کمپینی از جمله سر بریدن مسیحیان مصری در سال 2015 به حبس ابد محکوم کرد.

دادگاهی در لیبی 23 نفر را به دلیل نقش داشتن در عملیات مرگبار داعش که شامل سر بریدن گروهی از مسیحیان مصری و تصرف شهر سرت در سال 2015 بود، به اعدام و 14 نفر دیگر را به حبس ابد محکوم کرد.

لوی سارنوالی روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که یک نفر دیگر به ۱۲ سال حبس، شش تا ۱۰ سال، یک تا پنج سال و شش تا سه سال محکوم شد، در حالی که پنج نفر تبرئه شدند و سه نفر دیگر قبل از رسیدن پرونده شان به دادگاه فوت کردند. .

گفته می شود لیبی یکی از پایگاه های داعش در خارج از عراق و سوریه است و از هرج و مرج و جنگ در این کشور شمال آفریقا که پس از شورش های مورد حمایت ناتو در سال 2011 به وجود آمد، سود برده است.

در سال 2015، این گروه مسلح به هتل مجلل کورنتیا در طرابلس حمله کرد و 9 نفر را کشت و ده ها مسیحی مصری را ربود و سر برید که مرگ آنها در فیلم های تبلیغاتی وحشتناک نمایش داده شد.

پس از به دست آوردن قلمرو در بنغازی، درنا و اجدابیه در شرق لیبی، این گروه شهر ساحلی مرکزی سرت را به تصرف خود درآورد و تا اواخر سال 2016 آن را در دست داشت و در عین حال رژیم خشن اخلاق عمومی را با حمایت مجازات های وحشیانه تحمیل کرد.

مصطفی سالم ترابلسی، رئیس سازمان خانواده های داغدار افرادی که توسط این گروه کشته یا ناپدید شده اند، گفت که امیدوار بود همه مظنونان به اعدام محکوم شوند، اما نتیجه را پذیرفت.

وی گفت: پسرم مفقود شده و دامادم در میدان سرت کشته شد.

فوزیه ارهوما در سخنرانی روز دوشنبه در دادگاه گفت که پس از کشته شدن پسرش توسط این گروه در یک نیروگاه برق در نزدیکی سرت از احکام اعدام استقبال می کند.

«امروز پسرم سرم را بلند کرد. من امروز پسرم را به خاک سپردم.»

داعش و سایر گروه‌ها از هرج‌ومرجی که پس از قیام سال 2011 لیبی را فرا گرفت که منجر به سرنگونی و سپس کشته شدن معمر قذافی، حاکم دیرین آن شد، استفاده کردند.

این گروه سرانجام در دسامبر 2016 توسط نیروهایی که با دولت وفاق ملی سابق مورد حمایت سازمان ملل متحد می جنگیدند از سرت بیرون رانده شد. نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده مستقر در شرق، دو سال بعد درنا را بازپس گرفتند.

صدها جنگجوی سابق داعش همچنان در زندان های لیبی محبوس هستند و بسیاری در انتظار محاکمه هستند.

[ad_2]