دادگاه هنگ کنگ وثیقه جیمی لای را به اتهام کلاهبرداری رد کرد چین

[ad_1]

طرفدار صریح دموکراسی تا ماه آوریل در زندان خواهد بود ، در اقدامی که به عنوان تلاشی برای خاموش کردن منتقدان محکوم شده است.

جیمی لای ، مغول رسانه ای هنگ کنگ ، پس از محرومیت از قرار وثیقه روز پنجشنبه ، به دلیل آنچه منتقدان می گویند اتهامات ساختگی طراحی شده برای حذف یکی از جدی ترین منتقدان دولت است ، شش ماه آینده را در زندان به سر می برد.

لای شخصیتی شناخته شده در جنبش دموکراتیک در این سرزمین است و شرکت رسانه ای وی نکست دیجیتال روزنامه چینی شکاک اپل دیلی را در هنگ کنگ و تایوان منتشر می کند.

این پیرمرد 71 ساله روز چهارشنبه به اتهام کلاهبرداری در استفاده از دفاتر خود برای اهداف مشخص نشده در اجاره نامه ، به همراه دو نفر از همکارانش از نکست دیجیتال ، مدیر عامل شرکت وونگ وی-کیونگ و مدیر عامل بازداشت شد چو تات کوین

وونگ و چاو با قرار وثیقه آزاد شدند ، اما دادستان گفت لای باید تا 16 آوریل در بازداشت بماند زیرا خطر فرار وی وجود دارد.

به گزارش روزنامه South China Morning Post ، دادستان ها گفتند که آنها می خواستند این سرمایه دار بزرگ را در بازداشت نگه دارند در حالی که بررسی می کردند آیا وی با “صحبت با نیروهای خارجی” قوانین جدید امنیت ملی هنگ کنگ را نقض کرده است.

در ماه اوت ، لای یکی از چهره های برجسته دموکراسی در هنگ کنگ بود که طبق قانون جدید دستگیر شد و دفاتر اپل دیلی در هنگ کنگ نیز مورد حمله قرار گرفتند.

جیمی لای چی این ، مغول رسانه ای ، بنیانگذار اپل دیلی ، روز چهارشنبه دستگیر و وثیقه را به اتهام کلاهبرداری در اجاره منکر شد. [Lam Yik/Reuters]

بازداشت مجدد لای در همان روز انجام شد که سه تن از برجسته ترین فعالان طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ – جوشوا وونگ ، ایوان لام و آگنس چو – به دلیل نقش خود در تظاهرات دموکراسی در سال 2019 این شهر به 13.5 تا هفت ماه زندان محکوم شدند. г.

کلودیا مو ، قانونگذار سابق دموکرات ، به الجزیره گفت که مقامات “حکمرانی ترس” را با هدف شکستن روحیه انجام می دهند.

وی گفت: “روز به روز ، آنها فقط به دستگیری ، متهم کردن و پرتاب بیشتر افراد در پشت میله ها ادامه می دهند.” “آنها فقط می خواهند هنگ کنگرها به آن عادت کنند. آنها سخت تلاش می کنند تا بی حس شوند ، و حرکت سیاسی را به این شهر برسانند.

“این واقعیت که جیمی لای یک مغول رسانه ای و چهره ای از دموکراسی در اینجا است به شما می گوید که مطبوعات به طور کلی همچنین می توانند یک هدف کلیدی باشند ، مطبوعات اینجا و خارج از کشور باید این پیام ترسناک را دریافت کنند که اگر شما هرگز گرفتار قانون شکنی شدید به هر روشی که مشکل دارید “

بازداشت لای انتقاداتی را در خارج از کشور به همراه داشته است ، از جمله انتقادات وال استریت ژورنال ، که روز چهارشنبه گفت پکن در تلاش است الگویی برای مغول رسانه باشد.

“وقتی پلیس هنگ کنگ روز چهارشنبه او را به اتهامات مشکوک به کلاهبرداری تحویل گرفت ، چین پیام روشنی ارسال کرد: اگر در هر جای دنیا با ما مخالفت کنید ، ما شما را له خواهیم کرد. درمورد آقای لای ، تصمیم دستگیری وی به موجب اجاره نامه این پیام را می دهد که کلیه اتهامات تشکیل می شود. “

وی همچنین از ایالات متحده خواست كه مقامات اضافی دولت را تحریم كند. در ماه اوت ، 11 مقام ، از جمله كاری لام ، رهبر سرزمین ، به دلیل تضعیف استقلال و آزادی بیان هنگ كنگ تحریم شدند.



[ad_2]