دانشمندان 5000 گونه جدید را در اقیانوس آرام کشف کردند و نسبت به خطر معدن هشدار دادند | اخبار معدن

[ad_1]

یک مطالعه بیش از 5000 گونه جدید را در زیستگاه های اعماق دریا در اقیانوس آرام در منطقه ای به نام منطقه کلاریون-کلیپرتون (CCZ) شناسایی کرده است، بستری که برای استخراج معادن در سال های آینده مورد هدف قرار گرفته است.

این منطقه تقریباً 6 میلیون کیلومتر مربع (2.3 میلیون مایل مربع) بین هاوایی و مکزیک گسترش یافته است.

محققان روز پنجشنبه گفتند که 5578 گونه را در این منطقه شناسایی کرده اند که 92 درصد آنها برای علم جدید هستند.

موریل رابون، نویسنده اصلی این مطالعه، بوم‌شناس اعماق دریا در موزه تاریخ طبیعی لندن، گفت: 438 گونه نام‌گذاری شده از CCZ وجود دارد. اما 5142 گونه بی نام با نام های غیر رسمی وجود دارد.

“اینها گونه هایی هستند که هنوز توصیف نشده اند، به این معنی که ما ممکن است جنس را بشناسیم، اما نمی توانیم گونه را شناسایی کنیم. در واقع خیلی بیشتر از آن چیزی است که فکر می کردم.»

بیشتر گونه های ثبت شده بندپایان، بی مهرگان با اسکلت بیرونی ساخته شده از کیتین، مانند میگو، خرچنگ، و خرچنگ نعل اسبی هستند. بقیه کرم ها در گروه حلقوی و نماتد بودند.

دانشمندان از بررسی‌های طبقه‌بندی این منطقه که دهه‌ها پیش آغاز شد و همچنین از داده‌های ارائه شده توسط سازمان بین‌المللی بستر دریا استفاده کردند که از شرکت‌های علاقه‌مند به معدن خواسته است تا اطلاعات محیطی را جمع‌آوری و به اشتراک بگذارند.

این مطالعه که در مجله Current Biology منتشر شد، گفت: یافته‌ها نشان می‌دهد که «CCZ نشان‌دهنده تنوع زیستی قابل‌توصیف‌نشده» و «جدید بودن منطقه در سطوح طبقه‌بندی عمیق» است.

نقشه ایالات متحده آمریکا - هاوایی

“شکاف دانش”

منطقه ای که نور خورشید کمی دریافت می کند به بزرگترین منطقه اکتشاف مواد معدنی در جهان تبدیل شده است. بر اساس این مطالعه، بستر آن حاوی ذخایر نیکل، منگنز، مس، روی و کبالت است.

در ماه جولای، سازمان بین المللی بستر دریا، یک نهاد بین دولتی که بر “فعالیت های مرتبط با منابع معدنی” نظارت می کند، پذیرش درخواست های شرکت هایی را که می خواهند کف اقیانوس را استخراج کنند، آغاز خواهد کرد.

در ماه سپتامبر، یکی از مدیران معدن به ABC News گفت که شرکت او می تواند مواد معدنی را بدون آسیب رساندن به بستر دریا استخراج کند.

منظورم این است که چرا ما نباید مرزهای جدید را کشف کنیم؟ جرارد بارون، مدیر اجرایی شرکت متالز، شرکتی مستقر در کانادا که در حال بررسی راه‌هایی برای استخراج CCZ است، به پخش کننده آمریکایی گفت.

«سوال این است که این تأثیر چیست؟ چگونه می توانیم این اثرات را کاهش دهیم؟ و این چگونه با اثرات شناخته شده فعالیت زمینی مقایسه می شود؟ و من فکر می کنم که این تصمیمی است که جامعه باید با آن روبرو شود.”

اما محققان می گویند برای ارزیابی نحوه حفاظت از این اکوسیستم ها باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

«تاکسونومی مهم‌ترین شکاف دانشی است که ما هنگام مطالعه این زیستگاه‌های منحصربه‌فرد داریم. آدریان گلوور، یکی از نویسندگان این مطالعه، محقق موزه تاریخ طبیعی لندن، می‌گوید: ما باید بدانیم چه چیزی در این مناطق زندگی می‌کند تا بتوانیم بفهمیم چگونه از چنین اکوسیستم‌هایی محافظت کنیم.

وی گفت: “ما در آستانه برخی از بزرگترین عملیات معدنکاری در آبهای عمیق هستیم که به طور بالقوه مورد تایید قرار خواهند گرفت.” ضروری است که ما با شرکت هایی که می خواهند این منابع را استخراج کنند کار کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که هر گونه فعالیتی به گونه ای انجام می شود که تأثیر آن بر جهان طبیعی را محدود کند.»

“ریسک بالا”

بر اساس این مطالعه، اکتشاف مواد معدنی در دهه 1960 آغاز شد و 17 قرارداد اکتشاف معدنی به مساحت 1.2 میلیون کیلومتر مربع (463000 مایل مربع) با شرکت هایی از چندین کشور از جمله کانادا، چین، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا وجود دارد.

رابون به رسانه ها گفت: “اگر عملیات معدنی وجود داشته باشد و ما ندانیم چه گونه هایی در آنجا هستند، خطر بزرگی است.”

واقعاً مهم است که این طبقه‌بندی اولیه را انجام دهیم تا بفهمیم چه گونه‌هایی در آنجا هستند و این مرحله را برای مرحله بعدی آماده می‌کند، که پس از آن اکولوژی است. [species’] ویژگی های عملکردی؟ آیا نقشی در اکوسیستم وجود دارد که در صورت استخراج آنها، اثر آبشاری عجیبی وجود داشته باشد؟» او گفت.



[ad_2]