درگیری در مسجد باستانی چین بر سر تخریب برنامه ریزی شده | اخبار دین

[ad_1]

در سال های اخیر، مسجد مناره ها و سقف گنبدی خود را گسترش داده است و دادگاه حکم غیرقانونی بودن الحاقات را داده است.

پلیس چین به معترضانی که از تخریب یک مسجد باستانی جلوگیری کرده بودند مهلت داده است تا خود را به دلیل “برهم زدن نظم اجتماعی” و “اعمال جنایتکارانه” تسلیم کنند.

پس از درگیری‌هایی که در آخر هفته بر سر تخریب برنامه‌ریزی‌شده در گرفت، مقامات صدها پلیس را مستقر کردند و در شهر عمدتاً مسلمان ناگو دستگیر کردند.

یکی از ساکنان محلی روز دوشنبه که خواست نامش فاش نشود از ترس انتقام گفت که مقامات ناگو در جنوب غربی استان یوننان اخیراً طرح هایی را برای تخریب چهار مناره و سقف گنبدی مسجد ناجیایینگ قرن سیزدهمی اجرا کردند.

در سال‌های اخیر، مسجد مناره‌ها و سقف گنبد را گسترش داد و دادگاه محلی حکم داد که این الحاقات غیرقانونی است.

یوننان محل استقرار بخش بزرگی از هوی ها، یک گروه قومی عمدتا مسلمان است که در مواجهه با سرکوب گسترده تحت فشار قرار گرفته است. رئیس جمهور شی جین پینگ به حزب کمونیست دستور داده است که اقلیت های قومی و مذهبی کشور را “اکسیتازه کند”.

“ما به آنها اجازه نمی دهیم”

شاهد گفت که روز شنبه، ده ها افسر با باتوم و سپر ضد شورش جمعیتی را که در بیرون مسجد قرار داشتند را عقب راندند و آنها را با اشیاء پرتاب کردند، ویدئوهایی در رسانه های اجتماعی پخش شد.

یک زن محلی که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری فرانسه گفت: «آنها می خواهند به تخریب اجباری ادامه دهند، بنابراین مردم به اینجا رفته اند تا آنها را متوقف کنند. «مسجد خانه مسلمانانی مانند ماست. اگر سعی کنند آن را خراب کنند، مطمئناً به آنها اجازه نمی دهیم.

“ساختمان ها فقط ساختمان هستند – آنها به مردم یا جامعه آسیب نمی رسانند. چرا باید آنها را نابود کنند؟

دو شاهد گفتند که پلیس تعداد نامشخصی را در این حادثه دستگیر کرد و چند صد افسر تا روز دوشنبه در شهر باقی ماندند.

در اطلاعیه ای که روز یکشنبه توسط دولت تونگای، که بر ناگو اداره می شود، آمده است که تحقیقاتی را در مورد “حادثه ای که به طور جدی نظم و حکومت اجتماعی را مختل کرد” آغاز کرده است.

در این اخطار به دست اندرکاران دستور داده شده است که “فوراً تمام اعمال غیرقانونی و مجرمانه را متوقف کنند” و گفته شده است که هر کسی را که از تسلیم شدن خودداری کند “به شدت مجازات خواهد کرد”.

«کسانی که داوطلبانه تسلیم می شوند [by June 6] و صادقانه به حقایق تخلفات و جرایم اعتراف کند، ممکن است طبق قانون مجازات خفیف‌تری دریافت کند.»

چین از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور شی جینپینگ در یک دهه پیش تلاش کرده است تا مذهب را به شدت کنترل کند و در سرکوب مسلمانان، پکن می گوید که برای مبارزه با “تروریسم و ​​افکار افراطی” تلاش می کند.

تخمین زده می شود که یک میلیون اویغور، هویی و سایر اقلیت های مسلمان از سال 2017 در منطقه غربی سین کیانگ به عنوان بخشی از یک کمپین “آموزش مجدد” دولتی بازداشت شده اند.

دیوید استروپ، کارشناس هوی در دانشگاه منچستر بریتانیا، گفت: اگرچه تأثیر آن بر جوامع خارج از سین کیانگ کمتر بوده است، اما بسیاری از آنها مساجد خود را تخریب شده یا «اجباراً بازسازی شده‌اند» تا با تصورات رسمی زیبایی‌شناسی چینی مطابقت داشته باشند.

[ad_2]