در اینجا هر آنچه در مورد مطالعات قانونگذاری ونزوئلا باید بدانید آورده شده است ونزوئلا

[ad_1]

ونزوئلا روز یکشنبه انتخابات پارلمانی را برای تصمیم گیری در مورد ترکیب شورای ملی برگزار می کند ، تنها شاخه دولتی تحت کنترل احزاب مخالف در ایالت آمریکای جنوبی که به شدت تقسیم شده است.

رهبر مخالف و رئیس مجلس شورای ملی خوان گوئیدو ، رئیس جمهور موقت خود خوانده و مخالف رئیس جمهور نیکولاس مادورو ، رای گیری را تحریم کرده است.

گویدو گفت که این انتخابات تلاشی تقلبی برای تحویل مجلس شورای ملی به دولت بود ، در حالی که ایالات متحده ، اتحادیه اروپا و سازمان ایالت های آمریکا (OAS) نیز گفتند که آنها می ترسند مسابقه آزاد و عادلانه نباشد.

در عوض ، احزاب مخالف ونزوئلا خواستار همه پرسی شدند – از 7 تا 12 دسامبر انتظار می رود – برای مخالفت با رای گیری.

اما دولت ونزوئلا می گوید شرایط انتخابات با آخرین رای گیری شورای ملی در سال 2015 ، زمانی که مخالفان کنترل را بدست آوردند ، تفاوتی ندارد. وی رهبران مخالف را به تحریم متهم كرد زیرا آنها از باخت می ترسیدند و به دموكراسی پایبند نبودند.

آندره تارازون ، سیاستمدار ونزوئلائی از حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا (PSUV) و رئیس مرکز مطالعات پیشرفته در توسعه و اقتصادهای نوظهور ، گفت: “از سال 2016 ، این مخالفت از استفاده از نهادهای دموکراتیک امتناع ورزیده است.”

آنها از پذیرش هرگونه استدلال قانونی امتناع می ورزند و در عوض به استفاده از زور به عنوان ابزاری برای ایجاد تغییر در کشور تکیه می کنند. “

بسیاری از ونزوئلایی ها پس از هفته ها سخنان داغ و بحث و جدل میان جناح ها ، امیدوارند که این رای ثبات بیشتری در کشور ایجاد کند ، در حالی که برخی ، به ویژه طرفداران مخالف ، از این که زندگی دموکراتیک در این کشور کند شود ، ترس دارند.

در اینجا الجزیره به بررسی آنچه در انتخابات قانونگذاری انتظار می رود می پردازد:

چند نفر رأی می دهند؟

شورای ملی انتخابات می گوید 20.7 میلیون نفر – از جمله 250،000 نفر برای اولین بار – واجد شرایط رای دادن در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه هستند.

ارقام دولت نشان می دهد این انتخابات در حالی رخ می دهد که بیماری همه گیر COVID-19 ، بیش از 100000 نفر را در ونزوئلا آلوده کرده است.

دولت گفت که رای دهندگان باید از ماسک صورت استفاده کنند ، دستگاه های رای گیری پس از هر رای گیری ضد عفونی می شوند و شبه نظامیان بولیواری ، شاخه ای از نیروهای مسلح ، وظیفه حصول اطمینان از فاصله اجتماعی را بر عهده دارند.

نزدیک به 13 میلیون نفر در انتخابات پارلمانی سال 2015 این کشور رأی دادند.

رویترز گزارش داد ، یک نظرسنجی اخیر Datanalisis نشان داد که 60 درصد از 500 پاسخ دهنده گفتند که روز یکشنبه رای نمی دهند ، در حالی که 34 درصد گفتند که می خواهند رای دهند.

آنها چه کسی را انتخاب خواهند کرد؟

در این انتخابات 277 کرسی در شورای ملی تصمیم گیری خواهد شد که پس از افزایش تعداد نمایندگان در ماه ژوئن توسط شورای ملی انتخابات ، 110 افزایش نسبت به قوه مقننه قبلی است.

برندگان برای پنج سال از 5 ژانویه 2021 تا 5 ژانویه 2026 به پست های خود انتخاب می شوند.

در مجموع 107 حزب سیاسی در انتخابات شرکت می کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، برخی از مخالفان مخالف از گیدو به خاطر خواستار تحریم انتقاد کرده و آنها در انتخابات شرکت خواهند کرد ، اگرچه آنها به مشروعیت دادن به لگورو متهم شده اند.

چرا این انتخابات مهم است؟

مجلس ملی تنها پنج شعبه ایالت ونزوئلا است که توسط دولت مادورو کنترل نمی شود. این تنها موسسه ای است که می تواند معاملات اکتشاف و تولید نفت را تأیید کند ، نیرویی اساسی در نفت ونزوئلا.

قانونگذار از سال 2016 تحت کنترل مخالفان ، مادورو را از تأمین سرمایه گذاری خارجی بیشتر برای صنعت نفت این کشور جلوگیری کرده و اقتصاد را سخت تحت تأثیر قرار داده و دولت را از مدیریت معاملات که می تواند سرمایه مورد نیاز را به محصولات خام در حال فروپاشی تزریق کند ، منع کرده است.

این امر ، همراه با تحریم های ایالات متحده ، اقتصاد ملی را ویران کرده است.

رونالد رودریگز ، محقق رصدخانه ونزوئلا در دانشگاه روساریو کلمبیا ، در مورد رای گیری آینده به الجزیره گفت: “این انتخابات روند دموکراتیک نیست.”

رودریگز گفت: “اما این مهم است زیرا از طریق آن ، دولت به متحدان بین المللی خود امنیت می بخشد: روسیه ، ایران ، ترکیه ، چین.”

وی افزود: “آنها هم اكنون می توانند در مذاكرات شركت كنند كه منابع طبیعی ونزوئلا را درگیر می كند و این بر اقتصاد ونزوئلا تأثیر می گذارد ، زیرا این مذاكرات توسط شورای ملی احترام خواهد گذاشت.”

مردم هنگام مراسم تحلیف در ساختمان مجلس ملی ونزوئلا در کاراکاس دست های خود را بالا می برند [File: Manaure Quintero/Reuters]

شورای ملی همچنین می تواند بودجه های عمومی و موافقت نامه های بین المللی را تصویب و مقامات عمومی را به عنوان رئیس شورای ملی انتخابات و قضات دیوان عالی کشور منصوب کند.

اما علاوه بر این اختیارات تصمیم گیری ، شورای ملی کلید گیدو است.

رهبر مخالف در سال 2019 سخنگوی قوه مقننه شد ، موضعی که وی مادورو را به ریاست انتخابات تقلب در سال 2018 متهم کرد ، قول داد که وی را برکنار کند و خود را به عنوان رئیس جمهور موقت معرفی کند.

این اقدام باعث تظاهرات عظیم خیابانی در ونزوئلا شد و مورد حمایت ده ها کشور از جمله ایالات متحده قرار گرفت.

کارلوس پینا ، تحلیلگر دانشگاه مرکزی ونزوئلا ، به الجزیره گفت: “این انتخابات می تواند کنترل کامل م institutionsسسات را به مادورو و حزبش بدهد.”

“این می تواند منجر به گفتگوی مستقیم بین دولت وی و ایالات متحده شود ، زیرا مادورو فضای مانور بیشتری در این کشور خواهد داشت.

“اگر این اتفاق بیفتد ، این یک ضربه جدی به گیدو خواهد بود ، زیرا یک شناخت موثر از دولت مادورو توسط ایالات متحده است.”

خوان مخالف رهبر ونزوئلا به هواداران خود در منطقه کم درآمد سانتاکروز دل استه کاراکاس به هواداران خود تبریک می گوید [File: Manaure Quintero/Reuters]

دولت چه می گوید؟

مادورو در حال تبلیغات گسترده برای نامزدهای حزب خود در کنگره است – از جمله پسرش و همسرش – وعده می دهد که سرانجام جناح “رادیکال” مخالف را که متهم به تحریک اعتراضات خشونت آمیز است ، خاموش کند.

مادورو سیاست خارجی سخت آمریکا را تحمل می کند. سال گذشته ، دولت وی با مجازات تحریم ها علیه شرکت نفتی دولتی PDVSA و قطع سالانه میلیاردها دلار از او آسیب دید.

سیاستمدار تارازون گفت: “مخالفان هنوز ماهیت کشور را درک نمی کنند.” “ما به اصل تعیین سرنوشت اعتقاد داریم و از خودمختاری خود دفاع خواهیم کرد.

“ما از سیاست هایی دفاع نمی کنیم که منجر به تبعیت سیاست ملی ما از منافع بین المللی شود.”

نیکولاس مادورو گرا ، فرزند نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و نامزدی برای کرسی در شورای ملی ، در حالی که پدرش قبل از بازی سافت بال با وزرا با رسانه ها صحبت می کند ، ظاهر می شود [File: Marco Bello/Reuters]

مخالفان چه می گویند؟

مخالفان ، نماینده گایدو ، می گویند که یک نهاد انتخاباتی “جعلی” را به رسمیت نمی شناسد.

گوئیدو دولت را به انتصاب مقامات وفادار منصوب شده توسط دیوان عالی کشور به نهاد اصلی انتخابات قبل از رای گیری در تلاش برای تأمین حمایت از مادورو متهم کرد و گفت که نهاد انتخابات باید توسط شورای ملی تشکیل می شد.

به جای شرکت در انتخابات روز یکشنبه ، گوایدو و متحدانش “مشاوره مردم” را از 7 دسامبر با هدف اندازه گیری حمایت مردم از پایان دادن به حکومت مادورو ، برگزاری انتخابات جدید و جستجوی حمایت بین المللی برای ” حل بحران در کشور.

گروه های جامعه مدنی همه پرسی را بدون ممیزی مستقل یا ناظران سازمان می دهند.

رودریگز گفت: “س questionsالاتی که در این مشاوره پرسیده شده هیچ تاثیری در زندگی ونزوئلایی ها ندارد.”

“در اصل ، این سازوکاری است که سعی خواهد کرد این را به جامعه جهانی نشان دهد [the opposition] وی همچنان می گوید كه از حمایت داخلی برخوردار است و نشان می دهد كه در صحنه سیاسی قابل مشاهده است. “

در مورد آینده ونزوئلا چه رای خواهد داد؟

تحلیلگران می گویند این اوقات دشوار برای مخالفان و به ویژه برای گیدو است.

لوئیس ویسنته لئون ، رئیس شرکت جامعه شناسی داتانالیسیس مستقر در کاراکاس ، گفت: “وقتی شما می گویید تا پایان حکومت مادورو گیدو را به رسمیت می شناسید ، چه مدت منظور شماست؟”

“یک سال ، پنج ، 20؟ آیا ما در مورد یک امپراطور صحبت می کنیم؟ دیر یا زود ، اگر نمیتواند تغییری ایجاد کند ، شناخت نمادین گیدو منفجر می شود و در آنجا مادورو برنده می شود. “

در همین حال ، ونزوئلایی ها با ابر تورم ، کمبود شدید خدمات اساسی ، بیکاری و اکنون همه گیر COVID-19 مبارزه می کنند.

خوزه مزا ، روزنامه نگار ونزوئلائی در ال ال ناسیونال ، به الجزیره گفت: “من معتقدم که مردم علاقه خود را به سیاست در کشور از دست می دهند.”

“جمعیت در مرحله ای است که بقا و حل چالش ها مهمتر از شرکت در مبارزات سیاسی است.”



[ad_2]