در حالی که آخرین آتش بس نزدیک به پایان می رسد، درگیری ها در سودان ادامه دارد | اخبار درگیری

[ad_1]

این درگیری باعث تخریب گسترده مناطق مسکونی در خارطوم و شهرهای مجاور اومدورمان و خارطوم شمالی شد.

در حالی که دو طرف متخاصم برای تمدید آتش بس متزلزلی که روز دوشنبه در نبرد شش هفته ای آنها برای کنترل کشور به پایان می رسد، تحت فشار قرار گرفته اند، شلیک گلوله و آتش توپخانه پایتخت سودان را لرزاند.

ساکنان به خبرگزاری فرانسه گفتند که می توانند روز دوشنبه درگیری های خیابانی در شمال خارطوم و همچنین آتش توپخانه در جنوب پایتخت بیش از پنج میلیون نفر را بشنوند که به یک منطقه جنگی مرگبار تبدیل شده است زیرا فراخوان ها برای تقویت تسلیحات ترس از درگیری را افزایش می دهند. تشدید خواهد شد.

در بیانیه مشترک روز یکشنبه، ایالات متحده و عربستان سعودی – میانجی‌های بین‌المللی کلیدی – نسبت به نقض مداوم آتش‌بس ابراز نگرانی کردند و از ارتش سودان و رقیب آن، نیروی پشتیبانی سریع شبه‌نظامی (RSF) برای نقض‌های خاص یک هفته ای خواستند. -آتش بس طولانی

سودان پس از درگیری در اواسط آوریل بین ارتش به رهبری این کشور وارد هرج و مرج شد. ژنرال عبدالفتاح البرهان و ژنرال محمد حمدان داگالو، رهبر RSF.

به گفته اتحادیه پزشکان سودان که تلفات غیرنظامیان را دنبال می کند، درگیری ها حداقل 866 غیرنظامی را کشته و هزاران نفر دیگر را زخمی کرده است. گروه پزشکی گفت که تلفات می تواند بسیار بیشتر باشد.

این درگیری پایتخت و سایر مناطق شهری را به میدان جنگ تبدیل کرده است و نزدیک به 1.4 میلیون نفر را مجبور به ترک خانه های خود به مناطق امن در سودان یا عبور از کشورهای همسایه کرده است.

این جنگ باعث ویرانی گسترده در مناطق مسکونی در خارطوم و شهرهای مجاور اومدورمان و خارطوم شمالی شده است. ساکنان از یورش و غارت خانه هایشان خبر می دهند. بسیاری در شبکه های اجتماعی اقدام به محکومیت تصرف و تفتیش خانه ها کردند.

دفاتر گروه های بشردوستانه، مراکز بهداشتی و سایر زیرساخت های غیرنظامی نیز مورد حمله و غارت قرار گرفتند. بسیاری از بیمارستان ها از زمان آغاز جنگ در 15 آوریل غیرقابل دسترس شده اند.

یک هفته پیش، هر دو طرف متعهد شدند که حملات بی‌وقفه هوایی، آتش توپخانه و درگیری‌های خیابانی را متوقف کنند تا کمک‌های بسیار مورد نیاز و امکان فرار غیرنظامیان فراهم شود.

اما در روز هفتم آتش بس، هیچ راهروی بشردوستانه ایمن نشده بود و کمک ها تنها برای پر کردن معدود بیمارستان هایی که هنوز در پایتخت فعال هستند، سرازیر شده بود.

هیبا مورگان، خبرنگار الجزیره که از Omdurman گزارش می دهد، گفت که هر دو طرف یکدیگر را به خاطر این تخلفات مقصر می دانند.

مورگان گفت: «در هفته گذشته حملات هوایی متعددی در جریان آتش بس صورت گرفت.

از نظر خود توافق – باز کردن کریدورهای بشردوستانه، آزادسازی بیمارستان ها به منظور دسترسی مردم به امکانات پزشکی، تعمیر نیروگاه ها و نیروگاه های آب – همه اینها در هفت روز گذشته محقق نشده است. بنابراین مشخص نیست که آیا تمدید دیگری بین دو طرف وجود خواهد داشت یا خیر.

هفته‌ها است که ایالات متحده و عربستان سعودی در مذاکرات بین ارتش و نیروهای RSF در شهر بندری جده عربستان میانجیگری می‌کنند. تاکنون هفت آتش بس اعلام شده که همه آنها تا حدودی نقض شده است.

دکتر صلاح تور که سرپرستی می کند، گفت در استان دارفور غربی، روستاها و کمپ های آوارگان در هفته های اخیر ویران شده و کاملا سوخته اند و ده ها هزار نفر، اکثرا زنان و کودکان، خانه های خود را در همسایگی چاد ترک کردند. اتحادیه پزشکان استان

نیالا در دارفور جنوبی، الفاشر در دارفور شمالی و زلینگی در دارفور مرکزی در چند روز گذشته شاهد درگیری های شدید بوده اند. بنا به گفته آژانس های سازمان ملل، خانه ها و زیرساخت های غیرنظامی ویران و غارت شد و هزاران نفر مجبور به ترک خانه های خود شدند.

[ad_2]