در حالی که ایالات متحده به مذاکرات سقف بدهی ادامه می دهد چه انتظاری داریم | اخبار سیاسی

[ad_1]

تنش ها به عنوان ضرب الاجل برای ایالات متحده برای افزایش محدودیت های هزینه های خود و جلوگیری از پیش فرض فاجعه آمیز بالقوه در حال افزایش است.

کوین مک کارتی، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان، روز سه شنبه با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد تا راه های بالقوه آینده را مورد بحث و بررسی قرار دهد. خزانه داری ایالات متحده هشدار داد که ممکن است از اول ژوئن بودجه برای پوشش صورتحساب های این کشور تمام شود.

در سیاست ایالات متحده، کنگره باید محدودیت های هزینه ها را افزایش دهد و از ورشکستگی جلوگیری کند. مک کارتی گفت که بدون توافق برای کاهش هزینه های برنامه های رفاهی این کار را انجام نمی دهد.

نتیجه یک بن بست بود که در آن پیشرفت کمی حاصل شد، اگرچه کارشناسان هشدار دادند که ورشکستگی می تواند عواقب مخربی برای اقتصاد ایالات متحده داشته باشد.

جانت یلن، وزیر خزانه داری روز سه شنبه گفت: «هر روز که کنگره اقدامی نمی کند، ما با افزایش هزینه های اقتصادی مواجه می شویم که می تواند اقتصاد ایالات متحده را کند کند». “زمانی برای تلف کردن نیست.”

در اینجا برخی از جزئیات مربوط به اینکه چه کسانی در مذاکرات سقف بدهی شرکت دارند، چه چیزی در روزهای آینده باید انتظار داشته باشیم و چه معنایی برای ایالات متحده برای پرداخت بدهی خود دارد، آورده شده است.

سقف بدهی چقدر است؟

سقف بدهی محدودیت هزینه های ایالات متحده است که در حال حاضر حدود 31.4 تریلیون دلار تعیین شده است. به طور معمول، افزایش محدودیت های مخارج دولت یک رویه معمولی است. اما چیزی که زمانی فرآیندی نسبتاً بحث‌انگیز بود، طی سال‌ها به طور فزاینده‌ای سیاسی شده است.

آخرین بار کی مطرح شد؟

آخرین باری که سقف بدهی افزایش یافت در سال 2021 بود، زمانی که قانونگذاران دموکرات در مجلس نمایندگان و سنا محدودیت های مخارج را با نمایش کمی افزایش دادند.

امروزه دموکرات ها کاخ سفید و سنا را کنترل می کنند، اما جمهوری خواهان اکثریت مجلس نمایندگان را در اختیار دارند.

مک کارتی که با فشار جناح راست حزب خود مواجه است، از اهرم جمهوری خواهان بر سقف بدهی استفاده کرده است تا برای کاهش هزینه ها و محدودیت های بیشتر در برنامه هایی مانند کمک های غذایی برای خانوارهای کم درآمد تلاش کند.

بایدن روز سه شنبه در پستی در توییتر نوشت: «جلوگیری از یک ورشکستگی بی سابقه وظیفه اساسی کنگره است. “و جمهوریخواهان مجلس این را می دانند – آنها سه بار در دوره سلف من از ورشکستگی اجتناب کردند بدون اینکه یک بار اقتصاد ما را به خطر بیندازند. پیش فرض یک گزینه نیست.

اعضای هر حزب چه می گویند؟

مک کارتی و حزب جمهوری خواه گفته اند که در تلاش برای مهار هزینه های دولت هستند.

مک کارتی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: «اگر هزینه های خود را در آینده محدود کنیم، می توانیم سقف بدهی را افزایش دهیم.

این محدودیت‌ها عمدتاً برنامه‌های رفاهی را هدف قرار می‌دهند و شامل الزامات کاری پیشنهادی برای کمک‌های غذایی می‌شوند.

خواسته های جمهوری خواهان بودجه نظامی بیش از 850 میلیارد دلاری این کشور را تا حد زیادی دست نخورده باقی گذاشت. در همین حال، دموکرات‌ها از این واقعیت سود برده‌اند که قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در زمانی که حزب خودشان در قدرت است، محدودیت‌های هزینه‌ها را با هیاهوی کمی افزایش داده‌اند.

«جمهوری خواهان با کاهش مالیات های گسترده به ثروتمندان، بدهی ما را منفجر کردند. سناتور برنی سندرز در ماه ژانویه در یک پست رسانه اجتماعی گفت: اکنون آنها از افزایش سقف بدهی و پرداخت صورت‌حساب خودداری می‌کنند – خطر فاجعه اقتصادی جهانی را به خطر می‌اندازند، مگر اینکه امنیت اجتماعی، مدیکر و مدیکید را از بین ببرند.

«آمریکا نمی تواند بدهی خود را نکول کند. اگر این کار را انجام دهیم، فاجعه بار خواهد بود.» “این فراتر از درک است. هیچ شخص جدی در هیچ یک از طرفین فکر نمی کرد که این یک گزینه باشد.

الجزیره

اگر آمریکا نکول کند چه اتفاقی می افتد؟

نکول بدهی ایالات متحده یک قلمرو ناشناخته خواهد بود، اما کارشناسان بر روی یک نکته کلیدی توافق دارند: این امر هم برای ایالات متحده و هم برای اقتصاد جهانی عمیقاً نگران کننده خواهد بود.

یلن وزیر خزانه داری پیشتر هشدار داده بود که اگر ایالات متحده سقف بدهی را تا اوایل ژوئن افزایش ندهد، نکول منجر به “فاجعه اقتصادی و مالی” خواهد شد.

«یک نکول هزینه وام را تا ابد افزایش می دهد. یلن در ماه آوریل به گروهی از بازرگانان گفت: سرمایه‌گذاری‌های آینده به طور قابل توجهی گران‌تر خواهند شد.

هفته گذشته، صندوق بین المللی پول (IMF) همچنین اعلام کرد که نکول آمریکا «عواقب بسیار جدی» در سراسر جهان خواهد داشت، از جمله کاهش بالقوه رشد تولید ناخالص داخلی جهانی (GDP).

اگر دولت نتواند قبوض خود را پس از 1 ژوئن پوشش دهد، کارگران فدرال ممکن است با تأخیر در دستمزد خود مواجه شوند و دولت ممکن است برای حفظ برخی وظایف خود دچار مشکل شود.

وضعیت تماس ها چگونه است؟

بایدن و مک کارتی روز سه شنبه به همراه دیگر اعضای رهبری دموکرات و جمهوری خواه در کنگره دیدار کردند که دومین دیدار مشابه در هفته گذشته بود.

سناتور جمهوری خواه جان تون روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که در مذاکرات “آشپزهای زیادی” وجود دارد و این مذاکرات باید به بایدن و مک کارتی محدود شود.

این واقعیت که مک کارتی پس از انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2022 به عنوان رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان انتخاب شد، در برابر حملات تندروهای حزب خود آسیب‌پذیر است.

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، در حالی که دستیاران و خبرنگاران احاطه شده اند، در سالن های کنگره قدم می زند.
کوین مک کارتی، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان، از سنا و رئیس جمهور جو بایدن خواست تا لایحه بحث برانگیز سقف بدهی را تصویب کنند. [Tom Brenner/Reuters]

رئیس جمهور قرار است روز چهارشنبه برای یک سفر خارجی برای شرکت در اجلاس گروه هفت (G7) در ژاپن ترک کند، اما برخی از قانونگذاران از او خواسته اند که این اجلاس را لغو کند.

سناتور جمهوری خواه جان کورنین روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: «او نمی تواند نیمی از راه را در سراسر جهان پرواز کند، درست زمانی که مذاکرات در حال افزایش است.

در حالی که بایدن پیش از این خوشبینانه تر به نظر می رسید و در آخر هفته گفته بود که “میل آنها و ما برای دستیابی به توافق وجود دارد”، کاخ سفید روز سه شنبه گفت که رئیس جمهور ممکن است زمان خود را در اجلاس G7 کوتاه کند، اگر بیشتر نباشد. پیشرفت حاصل شده است.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: با این حال، با توجه به بقیه سفر در حال حاضر، در حال کار هستیم.



[ad_2]