در 50 سالگی ، سازمان حفاظت محیط زیست از بلوک برش ترامپ به آینده بایدن می رود اخبار آمریکا و کانادا

[ad_1]

در آستانه تأسیس آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) ، دود مهار شهرهای آمریکا را خفه کرد ، رودخانه ها با مواد شیمیایی مضر طغیان کردند ، زباله های خطرناک به منبع آب نفوذ کردند و استفاده از سموم دفع آفات بررسی نشد.

اکنون ، نیم قرن پس از آنکه ریچارد نیکسون ، رئیس جمهور وقت ، فرمان اجرایی تأسیس آژانس را امضا کرد ، تحلیلگران محیط زیست به تجربه چشمگیر آن اشاره می کنند – اما همچنین به شکست های قابل توجه ، به ویژه در زمینه عدالت اقلیمی اعتراف می کنند.

از سال 1970 ، کیفیت هوا بهبود یافته است زیرا آلاینده های معمولی به طور قابل توجهی کاهش یافته اند – اگرچه اقتصاد ، جمعیت و کل مصرف انرژی به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

از زمان روی کار آمدن نیکسون ، جمعیت آمریکا 60 درصد رشد کرده است ، اقتصاد بیش از چهار برابر شده است و آمریکایی ها 44 درصد انرژی بیشتری مصرف می کنند. با این حال ، میزان انتشار کلی شش آلاینده معمول مانند دی اکسید گوگرد ، اکسید نیتروژن و مونوکسید کربن تا سال 2016 73 درصد کاهش یافته است.

کیفیت هوا در ایالات متحده از زمان تاسیس EPA بهبود یافته است – اگرچه اقتصاد ، جمعیت و مصرف کلی انرژی به طور قابل توجهی در حال رشد است [File: J. David Ake/AP]

جیمز بروگل ، عضو ارشد مرکز لیبرتاریان مرکاتوس در دانشگاه جورج میسون ، گفت: “در برخی مناطق مانند آلودگی هوا ، محیط بسیار تمیزتر از 50 سال پیش است و این مطمئناً یک موفقیت است.”

بروگل الجزیره گفت: “اما حتی در این مورد ، زمانی که سطح بسیاری از آلاینده ها به شدت نسبت به گذشته کاهش یافته است ، درک اینکه چه مقدار از موفقیت به دلیل EPA حاصل شده و به هر حال چه میزان اتفاق می افتد ، دشوار است.” ، خاطرنشان كرد كه نوآوري فن آوري احتمالاً “در اين زمينه بسياري از كارهاي سخت” را انجام داده است.

علی رغم تردید در مورد تأثیر این مقررات ، دوستداران محیط زیست و فعالان آب و هوایی انتظار دارند دولت EPA مطلوب تری با رئیس جمهور منتخب جو بایدن که خود را برای آغاز به کار در ژانویه آماده می کند ، باشد.

بایدن متعهد شده است که به بسیاری از شکست های نظارتی دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، به طرز پرخاشگرانه ای را رد کرده و سازگارتر با تجارت بزرگ نیست.

“می توانست پیشرفتی داشته باشد”

طرفداران EPA و کسانی که می گویند بهبود کیفیت محیط زیست در ایالات متحده بدون اقدام نظارتی آژانس نمی توانست اتفاق بیفتد ، برای حمایت از موقعیت خود نکات زیادی را باید بیان کنند.

سرب از بنزین ناپدید شده است. شهرداری های سراسر کشور در زمینه تصفیه فاضلاب و آب آشامیدنی گام های بلندی برداشته اند. سموم دفع آفات مانند DDT ممنوع شده و میلیاردها دلار – بیشتر توسط شرکتهای خصوصی – برای تمیز کردن مکانهای صنعتی سمی هزینه شده است.

“هیچ ناظر مسئولی ادعا نمی کند که کار تمام شده است. اما این دستاوردها ارزش تجلیل دارند. “، استن مایبورگ که در سال 1977 به EPA پیوست و از سال 2014 تا 2017 به عنوان معاون مدیر فعالیت می کرد ، گفت.

با این حال ، او به الجزیره گفت ، سازمان حفاظت محیط زیست در زمان ترامپ ، که قوانین انتشار از نیروگاه های قدرت در دوران باراک اوباما ، رئیس جمهور ، و همچنین استانداردهای اقتصاد سوخت ، حفاظت از تالاب و محدود کردن انتشار جیوه را تضعیف کرد ، زمان ارزشمندی را از دست داد.

مایبورگ ، مدیر برنامه های کارشناسی ارشد پایداری در دانشگاه ویک فارست ، گفت: “ناامید کننده ترین جنبه های چهار سال گذشته فرصت های از دست رفته برای بازگشت به عقب است ، نه حرکت به جلو.”

ناامیدکننده ترین جنبه های چهار سال گذشته فرصت های از دست رفته است.

استن میبورگ ، معاون سابق سرپرست سازمان حفاظت محیط زیست

“ما توانسته ایم همراه با بخش خصوصی و در بهبود تأثیر گذار بر جوامع تولید کننده سوخت فسیلی در مقابله با تغییرات آب و هوایی پیشرفت کنیم.”

میبورگ معتقد است که جامعه پس از چهار سال مدیریتی که اجماع علمی را به نفع اهداف سیاسی اتخاذ شده از سوی جامعه تجاری نادیده می گیرد ، برای کسب اعتماد به EPA به زمان نیاز دارد.

EPA برای حمایت از دستور سیاسی خود و بهینه سازی بهداشت عمومی نیاز به خرید از شرکت ها و مصرف کنندگان دارد.

این نیاز به ویژه برای دوره بعدی بایدن بسیار مهم است ، زمانی که انتظار می رود سیاست های اقلیمی رئیس جمهور جدید با دولت قبلی متفاوت باشد.

در حالی که برخی از کارشناسان پایداری در مورد چالش های جدی در خط لوله بدبین هستند ، بسیاری از افراد باتجربه در EPA – از جمله میبورگ – بسیار خوشبین هستند که بایدن می تواند کشتی را برگرداند.

سازمان حفاظت محیط زیست به مدت یک دهه رژیم غذایی گرسنگی داشته است.

استن میبورگ ، معاون سابق سرپرست سازمان حفاظت محیط زیست

میبورگ می گوید که قسمت اصلی وظیفه مذکور برقراری موثر مزایای تحمیل هزینه های معین بر فعالیت اقتصادی است ، به ویژه در زمانی که هزینه های EPA حتی 0.2٪ بودجه دولت فدرال ایالات متحده نیست.

دموکرات ها و جمهوری خواهان برای جلوگیری از کاهش یک سوم منابع EPA توسط ترامپ مداخله کردند. اما وضع موجود برای یک نهاد متصل به پول به سختی غنی است – به خصوص اگر با بودجه دفاعی ایالات متحده مقایسه شود ، که تقریبا 100 برابر بیشتر است. برای بودجه سال 2021 که از اول اکتبر آغاز شد ، بودجه سازمان حفاظت محیط زیست 6.658 میلیارد دلار است.

مایبورگ گفت: “سازمان حفاظت محیط زیست به مدت یک دهه رژیم غذایی گرسنگی داشته است.” “افزایش بسیار ناچیز می تواند به EPA فوق العاده کمک کند.”

“همه اهرمهای کنترل”

جای تعجب نیست که بیشتر متخصصان حفاظت از محیط زیست مشتاق دیدن شخصی دوست در دفتر بیضی شکل هستند که آلاینده های شرکتی را بالاتر از بهداشت عمومی قرار ندهد. بایدن برنامه های EPA خود و همچنین اولویت های بودجه وزارتخانه های کشور و حمل و نقل را با روشی که در کل دولت نامیده می شود ، تنظیم کرد.

آنتا ویلیامز ، رئیس اقلیم و محیط زیست در سازمان های خیریه بلومبرگ ، می گوید تغییر نمی تواند خیلی زود اتفاق بیفتد تا میراث “ورطه” ترامپ را از محیط خارج کند.

وی با استناد به رهبری اندرو ویلر در آژانس ترامپ گفت: “روباه واقعاً از مرغداری محافظت می كرد: انتصاب یک لابیست سابق صنعت ذغال سنگ به ریاست EPA مغایر با عقل سلیم و ماموریت سازمان حفاظت محیط زیست است.”

گروه های زیست محیطی وقت تلاش برای تلاش دولت ترامپ برای گشودن بخشی از یک پناهگاه در آلاسکا – جایی که خرس های قطبی و کاریبو به طور رایگان در آن پرسه می زنند – برای حفاری نفت و گاز وقت تلف می کنند. [File: US Fish and Wildlife Service via AP]

مری نیکولز ، رئیس شورای منابع هوایی کالیفرنیا از سال 2007 ، رقیب اصلی برای رهبری بعدی سازمان حفاظت محیط زیست است. وی که یکی از چهره های اصلی اختلافات زیست محیطی کشور با ترامپ بوده است ، تجربیات قابل توجهی متفاوت از ویلر دارد.

ویلیامز به الجزیره گفت ، در دوره بایدن ، سازمان حفاظت محیط زیست بیشتر بر آب و هوا تمرکز خواهد کرد.

وی افزود: “او در استفاده از همه اهرم های دولت برای مقابله با بحران آب و هوا بسیار جدی است.” “در EPA می توانید یک تن بسازید زیرا آلودگی آب و هوا همچنین باعث آلودگی معمولی می شود.”

انتظار می رود آژانس از محدود کردن نشت متان در حفاری نفت و گاز گرفته تا بهره وری ساختمان و انتشار کارخانه ها ، نقش مهمی داشته باشد. در همین حال ، بخش ترامپ هنوز در حال جمع آوری است.

ویلیامز گفت: “نیمی از سیاست هایی که وی سعی کرد با تضعیف حفاظت از محیط زیست معرفی کند تحت پیگرد قانونی است” ، افزود: بیشتر تلاش های آخرین لحظه ترامپ – مانند افتتاح جنگل ملی تونگاس آلاسکا برای قطع درختان – از منطق “تلاش برای مسدود کردن آن در اسرع وقت” پیروی کنید.

بروگل ، از مركز مركاتوس ، بایدن را با تصویب مقررات زیست محیطی به ویژه در مورد آب و هوا ، تصاحب مانتو می داند.

وی با اشاره به دشواری برقراری تعادل بین سود و سود ، گفت: “EPA همچنان منابع کافی خواهد داشت و قدرت زیادی برای صدور مقررات گران قیمت خواهد داشت.”

آژانس همچنین باید “راه های جدیدی برای توجیه وجود خود پیدا کند” ، بروگل افزود: “این اتفاق می افتد که تنظیم کنندگان بسیار هوشمند هستند و چیزهای جدیدی برای تنظیم پیدا می کنند.” در نهایت ، این همان کاری است که تنظیم کنندگان انجام می دهند. “



[ad_2]