دستگاه‌های فکس و فروشگاه‌های فقط پول نقد: ژاپن برای دیجیتالی شدن تلاش می‌کند | تجارت و اقتصاد

[ad_1]

توکیو ژاپن – Ryuichi Ueki، مانند بسیاری از صاحبان رستوران که می شناسد، فقط پول نقد می پذیرد.

Ueki که مالک نسل پنجم Asahi، یک رستوران رامن در منطقه تاریخی Asakusa توکیو است، نمی‌خواهد هزینه‌های کارت اعتباری را بپردازد یا به زحمت با پلتفرم‌های پرداخت دیجیتالی مانند Apple Pay و LINE Pay برخورد کند.

من مشتریانی دارم که می خواهند با کارت اعتباری پرداخت کنند و می گویند که پول نقد ندارند. به آنها می گویم که برای برداشت پول از دستگاه خودپرداز به فروشگاه رفاه بروند.

علیرغم محبوبیت روزافزون پرداخت های بدون نقد در سراسر جهان، Ueki هیچ برنامه ای برای تغییر به این زودی ندارد.

اوئیکی گفت: «لازم نیست زیرا ما با آنچه داریم راحت هستیم.

او افزود: “به این فکر کنید، کمی عجیب است، اما من هرگز به آن فکر نکردم.”

ترجیح Ueki در بین هموطنانش معمول است.

باشه
Ryuichi Ueki پنجمین نسل از خانواده اش است که رستوران Asahi ramen را اداره می کند [John Power/Al Jazeera]

اگرچه طبق گزارش وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت، پرداخت‌های بدون نقد در ژاپن در دهه گذشته بیش از دو برابر شده است – به 36 درصد در سال 2022 رسیده است – این نسبت بسیار عقب‌تر از همتایان منطقه‌ای مانند کره جنوبی و سنگاپور است، جایی که بیشتر تراکنش‌ها به صورت نقدی است. . رایگان.

عشق پایدار ژاپن به پول تنها نمونه ای از سستی غول آسیای شرقی در مورد اقتصاد دیجیتال است.

ژاپن که به لطف آثار کلاسیک علمی تخیلی مانند بلید رانر و آکیرا در تصورات غربی به عنوان یک جامعه آینده نگر جاودانه شده است، همچنان در زمینه های فناوری پیشرفته مانند رباتیک پیشرو در جهان است.

با این حال، سومین اقتصاد بزرگ جهان از بسیاری جهات دیگر به شدت در گذشته گیر کرده است.

بسیاری از خدمات دولتی ژاپن هنوز به صورت آنلاین در دسترس نیستند و به فرم های کاغذی یا مراجعه به یک اداره دولتی محلی متکی هستند. دستگاه های فکس اغلب در محل کار به جای ایمیل استفاده می شوند، در حالی که تمبرهای فیزیکی معروف به “hanko” بر امضای دیجیتال ترجیح داده می شوند.

آژانس دیجیتال ژاپن، نهاد دولتی که مسئولیت رهبری تحول دیجیتالی کشور را بر عهده دارد، تخمین زد که 1900 رویه بین دولتی به فناوری های ذخیره سازی قدیمی مانند سی دی، مینی دیسک و فلاپی دیسک متکی است.

در طول همه‌گیری کووید-19، یک مقام محلی در استان یاماگوچی پس از ارسال دیسکتی حاوی اطلاعات شهروندان به یک بانک محلی برای توزیع کمک‌ها، اخباری را منتشر کرد که منجر به اختلاط شد که در آن یکی از ساکنان به اشتباه مبلغی معادل 46.3 میلیون را دریافت کرد. ین (331000 دلار).

در آخرین رتبه‌بندی رقابت‌پذیری دیجیتال جهانی که توسط موسسه توسعه مدیریت منتشر شده است، ژاپن از میان ۶۳ اقتصاد، پس از سنگاپور، کره جنوبی، هنگ کنگ، تایوان و چین در رتبه ۲۹ قرار دارد.

توکیو
ژاپن در مقایسه با کشورهای همتا مانند کره جنوبی و سنگاپور از نظر رقابت دیجیتال در رتبه ضعیفی قرار دارد [John Power/Al Jazeera]

مارتین شولز، اقتصاددان ارشد شرکت خدمات فناوری اطلاعات فوجیتسو، گفت که اتکای ژاپن به سیستم های قدیمی تا حدودی به دلیل موفقیت این کشور در دستیابی به کارایی در سطح جهانی با استفاده از فناوری آنالوگ است.

وقتی سیستم‌های قطار شما مانند ساعت کار می‌کنند، برای جایگزینی آن‌ها با یک سیستم دیجیتالی که به آن دست می‌یابد، اما هزینه‌های انتقال هنگفتی را بدون دستاوردهای اضافی قابل‌توجه خواهد داشت – محاسبه بسیار متفاوت از زمانی است که شما یک سیستم نسبتاً درهم و برهم دارید، جایی که می‌گویید اکنون من شولتز، که مشاور دولت ژاپن نیز هست، به الجزیره گفت.

دولت ژاپن مدت‌هاست که نیاز به رسیدگی به وضعیت عقب‌افتاده دیجیتالی کشور را تشخیص داده است، که تهدیدی برای تضعیف تلاش‌ها برای افزایش بهره‌وری و احیای اقتصاد 4.9 تریلیون دلاری است، که امروز کوچک‌تر از پس از شکست حباب بزرگ دارایی در اوایل دهه 1990 بود.

در گزارشی در سال 2018، وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت هشدار داد که ژاپن به دلیل شکست کسب‌وکارها در استفاده از سیستم‌های دیجیتال با یک «صخره دیجیتالی» مواجه است که باعث می‌شود شرکت‌ها هر سال تا 12 تریلیون ین (86.1 میلیارد دلار) ضرر کنند. بعد از 2025

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، متعهد شده است که انتقال دیجیتالی کشور را تسریع کند، از جمله با صرف 5.7 تریلیون ین (42 میلیارد دلار) برای بهبود زیرساخت های دیجیتال در مناطق منطقه ای که کمبود نیروی کار به دلیل پیری جمعیت کشور به شدت احساس می شود.

کیشیدا با حفظ سمتی که توسط سلف خود یوشیهیده سوگا ایجاد شد، وزیر ویژه فناوری دیجیتال به نام تارو کونو را نیز منصوب کرد که با وجود اینکه در یک «جامعه فوق‌العاده پیشرفته» زندگی می‌کرد، بر روی فلاپی دیسک‌ها «جنگ» اعلام کرد و به طعنه درباره پارازیت دستگاه فکس خود شوخی کرد.

وزیر
تارو کونو مسئول تحول دیجیتال ژاپن است [File: Toru Hanai/Reuters]

برای ژاپن، همه گیری یک زنگ بیدارباش بود.

به گفته شولتز، در حالی که سایر کشورهایی که در مسیر دیجیتالی‌سازی قرار داشتند، توانستند از این بحران برای کشف راه‌های جدید کسب‌وکار استفاده کنند، ژاپن متوجه شد که تنها «پایه‌بندی» را برای عصر دیجیتال ایجاد می‌کند.

“مردم از ملاقات خوشحال می شوند، آنها ملاقات حضوری را ترجیح می دهند. همه چیز با همه‌گیری تغییر کرد و ایده این بود: “اوه، وای، ما می‌دانیم که خیلی عقب بودیم، اما اکنون این جهش بزرگ از نظر دیجیتالی شدن داریم، بنابراین این یک برد بزرگ و به نوعی تغییر دهنده بازی خواهد بود. شولتز گفت.

“[But ] نتیجه این بود که در مقایسه با سایر کشورها، دیجیتالی شدن ژاپن در واقع بسیار کندتر بود. “تأثیر کلی دیجیتالی شدن از نظر خدمات جدید، ارزش افزوده جدید در مقایسه با سایر کشورها محدودتر بود.”

جامعه سالخورده ژاپن نشان می دهد که تحول دیجیتال آن ممکن است یک نبرد دشوار باشد.

پس از چندین دهه نرخ پایین زاد و ولد، دولت انتظار دارد تا سال 2030 با کمبود 450000 کارگر فناوری اطلاعات و ارتباطات مواجه شود.

بوروکراسی سفت و سخت ژاپن نیز در برابر تغییر مقاوم است.

در مقاله ای به مناسبت یک سالگی آژانس دیجیتال در سال گذشته، روزنامه Yomiuri Shimbun گزارش داد که کار آن به دلیل مخالفت آژانس های دیگر “راکد” شده است. طبق گزارش‌ها، دپارتمان‌های غیرهمکار شامل وزارت دادگستری و دولت‌های محلی می‌شوند که با برنامه‌هایی برای اتخاذ سیستم‌های اداری مبتنی بر ابر تا سال ۲۰۲۵ مخالفت کرده‌اند.

Ueki، یک صاحب رستوران رامن، گفت که بسیاری از ژاپنی ها در مورد تلاش برای پیشرفت یا متزلزل کردن وضعیت موجود، دوگانگی دارند.

Uecki گفت: “از آنجایی که ما در مدرسه برای پیروی از قوانین آموزش دیده ایم، فکر می کنم هنوز این ذهنیت را داریم که نباید هیچ اشتباهی انجام دهیم.”

او افزود: “من حدس می‌زنم که من یک مرد خوش شانس هستم زیرا این نگرش من است.” من با کسب و کار و کارهای روزمره ام که راحت است، خوب هستم.»

[ad_2]