ده ها گروه مدافع حقوق فروش اسلحه آمریکا به امارات را محکوم می کنند ایالات متحده

[ad_1]

این گروه ها نگران نقش امارات در لیبی و درگیری ها در یمن در تلاش برای جلوگیری از فروش سلاح به 23 میلیارد دلار هستند.

بیست و نه سازمان کنترل تسلیحات و حقوق بشر نامه ای را در مخالفت با فروش 23 میلیارد دلاری موشک ، جنگنده و هواپیمای بدون سرنشین به امارات متحده عربی امضا کرده و از کنگره آمریکا خواسته اند تا توافق را متوقف کند.

ست بیندر ، افسر حمایت از پروژه دموکراسی خاورمیانه (POMED) ، که رهبری تلاش را بر عهده دارد ، گفت: “امید این است که این فروش به طور کامل متوقف شود.” “اما اگر این امر در کوتاه مدت امکان پذیر نباشد ، این یک سیگنال مهم به دولت ورودی بایدن می دهد که گروه متنوعی از سازمان ها وجود دارند که با تهیه این سلاح ها مخالف هستند.”

دولت ترامپ به طور رسمی به کنگره اعلام کرده است که قصد دارد 50 فروند جنگنده پیشرفته F-35 را به عنوان بخشی از یک قرارداد بزرگ تسلیحاتی به ارزش بیش از 23 میلیارد دلار به امارات متحده عربی بفروشد.

سه سناتور آمریکایی قانونی را برای تعلیق فروش پیشنهاد کرده اند که شامل هواپیماهای بدون سرنشین از شرکت های جنرال اتمیکس خصوصی ، شرکت لاکهید مارتین F-35 و موشک های ساخت شرکت ریتون نیز می شود.

قانون ایالات متحده ، که شامل معاملات عمده اسلحه است ، به سناتورها اجازه می دهد آنها را مجبور به رای دادن به قطعنامه های عدم تأیید کنند. با این حال برای تأثیرگذاری آنها ، قطعنامه ها باید توسط سنا به رهبری جمهوری خواهان تصویب شود که بندرت با ترامپ قطع رابطه می کند. آنها همچنین باید تحت رهبری مجلس نمایندگان دموکراتیک عبور کنند.

در این نامه که به نمایندگان مجلس و وزارت امور خارجه آمریکا ارسال خواهد شد ، آمده است: “فروش تسلیحاتی برنامه ریزی شده به امارات متحده عربی ، کشوری که در یمن و لیبی درگیر است ، به آسیب مداوم غیرنظامیان دامن می زند و این بحران های انسانی را تشدید می کند.”

در این نامه آمده است: “فروش پیشنهادی ناقض مقررات دیرینه قانون کمک های خارجی است که ایالات متحده را از ارائه سلاح و کمک امنیتی به مرتکبان نقض فاحش حقوق بشر و کسانی که دسترسی به کمک های بشردوستانه را محدود می کنند منع می کند.”

امضا کنندگان این نامه شامل سازمان های حقوق بشری از منطقه ، از جمله موسسه تحقیقات حقوق بشر قاهره (CIHRS) و مواتانا برای حقوق بشر است. سازمان های مستقر در ایالات متحده مانند آمریکایی ها برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین نیز امضا کرده بودند.

سفارت امارات در واشنگتن در بیانیه ای به رویترز گفت: “مطابق با منافع و ارزش های ایالات متحده ، ارتش بسیار توانمند امارات متحده بازدارنده قوی در برابر تجاوزات و پاسخ موثر به افراط گرایی خشن است.”



[ad_2]