دولت فرانسه لایحه محدود کردن فیلمبرداری پلیس را رد می کند فرانسه

[ad_1]

یک مقام حزب حاکم می گوید که قانون بحث برانگیز قانون پس از سر و صدا “بازنویسی” خواهد شد.

دولت فرانسه یک لایحه بحث برانگیز امنیتی را که حق فیلمبرداری از افسران پلیس را در پی افزایش مخالفت ها و اعتراضات گسترده علیه آن محدود می کند ، رد کرده است.

کریستف کاستانر ، رهبر حزب حاکم رئیس جمهور امانوئل ماکرون در پارلمان فرانسه ، روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: “این لایحه کاملاً بازنویسی و نسخه جدید آن معرفی خواهد شد.”

ده ها هزار نفر در شهرهای فرانسه روز شنبه علیه این لایحه اعتراض کردند و ده ها نفر در درگیری با پلیس در پاریس زخمی شدند.

قانون پیشنهادی در اوایل ماه نوامبر توسط شورای ملی تصویب شد ، اگرچه هنوز به تصویب سنا نیاز داشت.

یکی از بحث برانگیزترین عناصر آن ماده 24 است که می خواهد انتشار تصاویر افسران پلیس در حال انجام وظیفه را به قصد آسیب رساندن به “سلامت جسمی یا روانی” آنها جرم تلقی کند.

طبق این مقاله ، متخلفان به دلیل اشتراک تصاویر با افسران پلیس تا یک سال زندان و جریمه نقدی 45000 یورو (53760 دلار) روبرو هستند.

معترضان با استدلال اینکه این مقاله با “آزادی های اساسی اجتماعی جمهوری ما” مغایرت دارد ، خواستار پس گرفتن این مقاله شدند.

اتحادیه های رسانه ای همچنین گفتند که می توانند به پلیس چراغ سبز نشان دهند تا از روزنامه نگاری – و کاربران شبکه های اجتماعی – جلوگیری کند تا سو abاستفاده ها را ثبت کنند.

اختلافات با ویدیویی که ضرب و شتم و خشونت نژادی علیه سیاه پوستان را هفته گذشته نشان می داد ، بیشتر شد.

پرونده میشل زکلر فرانسه را شوکه کرد ، افراد مشهور و سیاستمداران اقدامات افسران را محکوم کردند.

روز جمعه ، ماکرون این حادثه را “حمله غیرقابل قبول” خواند و از دولت خواست تا پیشنهادهایی برای “مبارزه با تبعیض” ارائه دهد.

تصاویر ضرب و شتم زکلر چند روز پس از آن رخ داد که پلیس به دلیل بیرون آوردن اجباری اردوگاه مهاجران در مرکز پاریس که روزنامه نگاران حاضر در آن از بی رحمی پلیس گزارش داده بودند ، زیر آتش بود.

روز دوشنبه ، یک قاضی تحقیق در پاریس چهار افسر پلیس را به حمله به شخصی در مقام عمومی در رابطه با حمله به زکلر متهم کرد. سه نفر نیز به جعل اظهارات خود در مورد این حادثه متهم شدند.



[ad_2]