رئیس تازه انتصاب شده هیئت مدیره استارباکس برنده بزرگی در تنوع است اخبار آمریکا و کانادا

[ad_1]

استارباکس مدیر مالی خود را به ملودی هابسون منصوب کرد و وی را به عنوان یکی از برجسته ترین کارگردان های آفریقایی-آمریکایی در شرکت های آمریکایی برگزید.

شرکت استارباکس ملودی هابسون مدیر مالی خود را به ریاست هیئت مدیره آن منصوب کرد و وی را به عنوان یکی از برجسته ترین مدیران سیاهپوست در شرکت های آمریکایی درآورد.

هابسون ، مدیر عامل شرکت Ariel Investments LLC ، جایگزین میرون اولمن می شود که در حال بازنشستگی است. انتقال در ماه مارس انجام خواهد شد. وقتی هوارد شولتز ، رهبر دیرینه استارباکس از زنجیره قهوه بازنشسته شد ، اولمن در سال 2018 به عنوان رئیس و نایب رئیس هابسون انتخاب شد.

هابسون در بیانیه ای گفت: “برای نزدیک به دو دهه ، من می دیدم که این شرکت به رشد خود ادامه می دهد و تجارت خود را تغییر می دهد – سازگار با محیط های مختلف بازار و تغییر روند مصرف کننده.” “من مشتاقانه منتظر همکاری با هیئت مدیره و یک تیم مدیریتی با استعداد برای سرعت بخشیدن به استراتژی خود ، پشتیبانی از شرکای ارزشمند خود و ایجاد ارزش قابل توجه برای همه سهامداران هستیم.”

ارتقا H هابسون در حالی صورت می گیرد که هنوز رتبه های برتر بزرگترین شرکت های آمریکایی تا حد زیادی تحت سلطه مردان سفیدپوست قرار دارند. نمایندگی زنان و افراد رنگین پوست در شرکت های آمریکایی امسال بویژه پس از فراخوان عدالت اجتماعی پس از مرگ جورج فلوید در ماه مه ، مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. با افزایش فشار بر شرکت ها برای بهبود تنوع در رده های رهبری آنها ، در ماه های اخیر تعدادی از آنها برای افزودن زنان سیاه پوست به هیئت مدیره خود – گاهی اوقات برای اولین بار – جابجا شده اند.

طبق گفته بلومبرگ ، فقط 15 شرکت دارای صندلی زنانه در میان شرکت های S&P 500 هستند که مدیر عامل شرکت نیست. هیچ یک از این زنان سیاه پوست نیستند. اورسولا برنز هنگام هدایت هیئت مدیره زیراکس ، قبل از هابسون به عنوان یک صندلی زن نوآور سیاه پوست پیش افتاد. از 2010 تا 2017

هابسون ، 51 ساله ، علاوه بر سمت هیئت مدیره خود در استارباکس و یکی از آنها در JPMorgan Chase & Co. ، قبلاً رئیس DreamWorks Animation بود. وی در آریل هابسون ، مدیریت ، برنامه ریزی استراتژیک و رشد در زمینه هایی غیر از تحقیق و مدیریت اوراق بهادار را بر عهده دارد. در اوایل سال جاری ، دانشگاه پرینستون اعلام کرد که یک دانشکده مسکن برای دانش آموز فارغ التحصیل هابسون نامگذاری می کند ، و از اهدای کمک وی به پروژه ای که در سایتی احداث می شود که زمانی به وودرو ویلسون احترام می گذاشت ، اذعان کرد.

دامبیس مووی ، اقتصاددان و نویسنده ، گفت که هابسون “بهترین نسل ما بود”. مویو از هابسون به خاطر حمایت از سواد مالی تمجید کرد و این دو زن با هم در کلوپ اقتصادی شیکاگو حاضر شدند.

هابسون همچنین یکی از اعضای هیئت مدیره Bloomberg Philanthropies ، سازمان خیرخواهانه مایکل بلومبرگ ، بنیانگذار و صاحب اکثریت Bloomberg LP ، که دارای اخبار Bloomberg است ، است.

سهام استارباکس در ساعت 10:22 صبح در نیویورک با 0.5٪ افزایش به 101.74 دلار رسید. سهام در سال 2020 حدود 16 درصد سود کسب کرد.

زنجیره قهوه مستقر در سیاتل اخیراً تمرکز خود را بر گسترش تنوع در صفوف خود و بهبود روابط نژادی گذاشته است. در ماه اکتبر ، این شرکت گفت که با پیوستن به تعداد فزاینده ای از شرکت ها در سال جاری ، جبران خسارت اجرایی را به اهداف تنوع پیوند می دهد و مشوق های اقتصادی را پشت سر می گذارد.

آموزش تعصب

زنجیره قهوه گاه روابط پرتنشی با جامعه سیاه پوستان داشته است. در سال 2018 ، دو مرد سیاه پوست در فیلادلفیا استارباکس به دلیل نشستن در یک رستوران بدون خرید قهوه دستگیر شدند ، اعتراضاتی را برانگیخت و از این شرکت خواست تا آموزش “تعصب ناخودآگاه” را برای مدیران فروشگاه آغاز کند. اخیراً ، استارباکس با واکنش در شبکه های اجتماعی روبرو شد ، زیرا طبق گزارشات کارمندان لباس های Black Lives Matter را ممنوع کرده اند. پس از آن ، این شرکت پیراهن های خود را برای حمایت از جنبش ایجاد کرد.

در اوایل سال جاری ، استارباکس به انجمن اتحاد اقدام به تنوع پیوست ، که طرفدار نمایندگی شوراهای شرکتی متنوع نژادی و قومی است. به گفته این شرکت ، از ماه سپتامبر ، هیئت مدیره استارباکس 46 درصد رنگی و 39 درصد زن است.

آخرین داده های نژادی زنجیره قهوه که به طور علنی برای همه کارمندان در ایالات متحده نشان داده شده است ، نشان می دهد که سیاه پوستان هنوز در رده های بالا کمتر حضور دارند ، از این رو 3 نفر از 53 مدیر ارشد و حدود 2 درصد مدیران در سال 2018 سیاه پوست یا آفریقایی تبار معرفی شده اند. کمیسیون فرصت های شغلی برابر.

(معاملات سهام و نظرات Dambisa Moyo را اضافه می کند.)
– با کمک جف گرین ، مت تاونسند و آنی ماسا.



[ad_2]