رئیس جمهور جدید نیجریه، بولا تینوبو، وعده احیای اقتصاد بیمار را می دهد | اخبار تجارت و اقتصاد

[ad_1]

Tinubu وارث اقتصادی مملو از بدهی های هنگفت از سلف خود بوهاری است که سیاست های حمایتی او باعث ترس سرمایه گذاران شد.

رئیس جمهور جدید نیجریه، بولا تینوبو، روز دوشنبه در مراسم تحلیف خود قول داد که اقتصاد را حداقل شش درصد در سال توسعه دهد، موانع سرمایه گذاری را برطرف کند، شغل ایجاد کند و نرخ ارز را تثبیت کند و در عین حال با عدم اطمینان گسترده مقابله کند.

از نظر اقتصادی، ما به دنبال تولید ناخالص داخلی بالاتر هستیم [gross domestic product] رشد و کاهش قابل توجه بیکاری.»

او در مراسمی در فضای باز در میدان عقاب ها در پایتخت ابوجا سوگند یاد کرد. سلف او محمدو بوهاری پس از آن هشت سال ریاست خود را به پایان رساند و به خانه روستایی خود در ایالت شمال غربی کاتسینا رفت.

بوهاری با سیاست‌های حمایت‌گرایانه، از جمله بستن مرزها برای ماه‌ها در سال 2019، سرمایه‌گذاران را به وحشت انداخته است. در دوره بوهاری، نایرا، واحد پول نیجریه نیز 70 درصد از ارزش خود را از دست داد زیرا بزرگترین اقتصاد آفریقا در تلاش برای همگام شدن با افزایش بدهی بود.

بیش از یک سوم جمعیت کشور در حال حاضر بیکار هستند و رای دهندگان انتظار دارند که تینوبو، 71 ساله، شغل ایجاد کند، اقتصاد در حال سقوط آزاد را اصلاح کند و تدابیر امنیتی را در راستای وعده های انتخاباتی خود تشدید کند.

رئیس جمهور جدید همچنین با کمبود ارز و سوخت، تورم بالای تقریبا دو دهه، ناامنی گسترده، تولید برق صرعی و کاهش تولید نفت به دلیل سرقت خام و سرمایه گذاری ناکافی مقابله خواهد کرد.

تینوبو گفت: «من پیامی برای سرمایه گذاران خود، داخلی و خارجی دارم: دولت ما همه شکایات آنها در مورد مالیات های متعدد و ممنوعیت های مختلف ضد سرمایه گذاری را بررسی خواهد کرد.

فرماندار سابق ایالت لاگوس و یکی از اعضای حزب بوهاری گفت که یارانه سوخت محبوب اما گران قیمت مطابق با بودجه امسال که برای لغو آن از ژوئن به بعد تعیین شده بود، لغو خواهد شد.

وی همچنین وعده “پاکسازی کامل” سیاست های پولی را داد و افزود که بانک مرکزی باید در جهت تک نرخی شدن ارز تلاش کند.

او گفت: «این وجوه را از آربیتراژ به سمت سرمایه‌گذاری معنادار در کارخانه‌ها، تجهیزات و مشاغلی هدایت می‌کند که اقتصاد واقعی را تقویت می‌کنند.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که Tinubu، که از طراحی مجدد و سوآپ ارز اخیر انتقاد کرده است، انتظار می‌رود ارزش نایرا را تا 15 درصد کاهش دهد تا به ثبات اقتصاد کمک کند.

Tinubu همچنین پس از پیروزی مورد مناقشه خود، یک کشور تقسیم شده را به ارث می برد که توسط رقبای اصلی او که او را عضوی از گارد قدیمی می دانند در دادگاه به چالش کشیده می شود. در انتخابات فوریه، او تنها با 37 درصد آرا، کمی جلوتر از نزدیکترین رقبای خود، آتیکو ابوباکار و پیتر اوبی، پیروز شد.

اما تینوبو گفت که پیروزی او در انتخابات منصفانه بود.

حامیان من، از شما متشکرم. به کسانی که رای مخالف دادند، من دست خود را از شکاف سیاسی دراز می کنم. از شما می خواهم که آن را در نزدیکی و برادری ملی درک کنید.»

این انتخابات رای دهندگان جوان را برانگیخت که امیدوار به جدایی از دو حزبی بودند که از زمان پایان حکومت نظامی در سال 1999 بر سیاست نیجریه تسلط داشتند. اما آنچه که مقامات وعده دادند آزادترین و عادلانه ترین انتخابات خواهد بود برای بسیاری با ناامیدی پایان یافت.

تینوبو گفت که با اصلاح خدمات امنیتی با پرسنل بیشتر و بهبود آموزش، تجهیزات و دستمزد، با خشونت گسترده نیجریه مقابله خواهد کرد.

قتل و آدم ربایی برای باج گیری در شمال غرب زیاد است. خشونت جدایی‌طلبان و گروه‌های تبهکار جنوب شرق را فرا گرفته است و درگیری‌ها بین کشاورزان و دامداران در داخل ایالات موسوم به کمربند میانی نیجریه ادامه دارد.

[ad_2]